Dědictví - nezl. děti + prodej nemovitosti. Jak by to bylo?

zuzuliatok
12. čer 2021

Mame s manzelem na hypoteku byt a nejake nasporene penize. Jak budou dedit deti v pripade umrti tatinka? Jaka cast nemovitosti jim nalezi? K tomu asi zdedi i podil na hypotece, ze ano?
Kdyz budu chtit byt prodat, jaky je postup? Nejdriv zadam soud o povoleni k prodeji, nebo az najdu kupce? Za jejich penize z prodeje asi nesmim poridit nove bydleni, ze? Ty se musi detem drzet na nejakem extra uctu?
To same hotovost. Deti maji narok asi i na cast techto penez, ze ano? Zvazujeme to vyresit rizenym dedicstvim, ze vsechno nasporene vlozime do zivotni pojistky a az dojde k nejhorsimu, tak jako obmyslena budu jen ja.
Predem dekuji za objasneni situace, pokud uz mate toto priserne obdobi za sebou.

drep
12. čer 2021

@zuzuliatok jsem laik, ale 50% náleží manželce a zbylých 50% se dělí mezi děti. Manželku lze “vydědit”, respektive sepsat závěť a vynechat ji z dědiců, ale děti lze vydědit jen v zákonem daných případech, tj. Nelze jen tak. Ale zároveň mám pocit, že dítě nesmí zdědit dluh, což je i hypotéka a tam se to pak řeší komplikovaněji, jejich podíl myslím, přechází na další dědice v řadě, nicméně lépe ti jistě poradí skvělá @meronym

zuzuliatok
autor
12. čer 2021

@drep Jen pro upresneni, nikdo nechce deti vydedit. Jen chci vedet, jak se to vsechno resi.

j.a.n.i
12. čer 2021

@drep Pises to blbe... 50% JE manzelky, takze toho se dedictvi vubec netyka. A druhych 50% jde do dědictví a deli se mezi manzelku a deti, kdy každý dostava stejny podil, tedy u 2 deti ma kazdy 1/3 z te pulky. A o přijetí defictvi za deti rozhoduje soud.

somalicats
12. čer 2021

@drep Dítě může zdědit i dluh, pokud je to v jeho zájmu. O tom rozhoduje soud. Takže pokud je na nemovitosti hypotéka, tak bude soud posuzovat tu záležitost individuálně a může rozhodnout jak ve smyslu, že část nemovitosti dětem zůstane, tak že dědictví zamítne. To bude záležet na konkrétních okolnostech.

zuzuliatok
autor
12. čer 2021