Dítě, které neukazuje, nemává a nedělá nic na povel

marca22
20. říj 2014

Ahoj,zajima me jestli jste se nekdy setkaly s tim ze by dite nechtelo ukazovat,mavat nebo jen vyjimecne a ze by zasadne odmitalo udelat cokoliv na povel nebo musi proste uplne vsechny deti byt stejne a ukazovat na kazdou blbost a neustale se predvadet jinak je to hned autista nebo ma nejakou poruchu,nepripada vam ze se to dnes nejak moc sleduje a resi?

eldrag
20. říj 2014

syn na povel až do dnešních15m na povel neudelal nic. Až ted se zdá, že pochopil a zapojil se do hry typu: ukaž jak si veliký, kde je pes, najdi lžičku... ale poslouchá a dělá jen když chce, pokud nema naladu nehnu s ním.

ano přijde mi, že se děti tabulkově nutí do vývojových kroků násilně. A hlavně matky jsou natolik ovlivněné tady tím porovnávání až to není zdravé.

juldaska
20. říj 2014

Asi záleží, kolik dítěti je, aby ukazovalo.. ale myslím si, že děti zkrátka ukazují, protože je něco zaujme. Jinak na povel nefunguje asi žádné dítě. Že se to dnes moc řeší, to určitě.. ale taky záleží na pediatrovi.

majdlena
20. říj 2014

Ano, mám takové dítě doma. Právě jí byly tři. Pobídky k mávání nebo ukazování, zpěvu či tanci nikdy neměly úspěch, přes to, že vím, že to umí, ani to, že něco dělají ostatní dětis ní nehne, pokud sama nechce, dokonce ani ve školce za bonbon. Nikdy mně ale nenapadlo, že by byla autista, jen je taková hodně svéhlavá a má velice jasný názor, s kterým se hodně špatně hýbe.

simonceli
20. říj 2014

vše co bylo na povel nikdy dcera neudělala, musela sama chtít. I to nemám ráda dělání věcí na povel, příjde mi to, že to dítě degraduje an úroveň cvičeného zvířatka. ale chápu, že každá maminka i já se chce pochlubit, co se její děťátko naučilo.

nonacek
20. říj 2014

jo myslím že se všechno moc řeši a škatulkuje každý ,Dítě je jiný stejně jako my dospělý někdo je akční..... a jiný pravý opak.

sheeni123
21. říj 2014

Setkala.o)) Deti na povel nic neudelaji, i kdyz to pak mamce mrzi.. A k tomu reseni-spoista maminek nevari, pro obed si zajde do nejblizsi skoly, neperou plinky,decko doszane sklenicku, tak maji pak spoustu casu resit nepodstatne veci v cenzrech, na netu apod. Clovek se musi trochu obrnit.o))))

sikulka2011
21. říj 2014

Někomu vyhovuje byt cvicena opička, jiný to rad nemá.

dokument
21. říj 2014

ja si pamatuju, ze me matka vzdy tak vychvalovala, ze jsem to nesnasela a na povely a pobidky jsem nereagovala, i kdyz jsem neco umela jeste lip nez ostatni. A vypada to, ze muj klucik to bude mit po me, tuto "vlastnost" 😀 A urcite neni autista 😀 je naopak moc sikovny. Ja si myslim, ze hodne inteligentni deti 😀 .... proste situaci umi zhodnotit tak, ze nejsou cvicene opicky, maji svobodnou vuli a podle toho se chovaji (ale ja poslouchala, byla jsem extreme hodne dite).

amabilis
21. říj 2014

Já myslím, že se tu míchají jablka a hrušky dohromady. Neukazování u poruch autistického spektra je o nečem jiném, než o mávání rukama a neposlouchání na povel a předvádění se. Mám celkem tři děti. S prvním byla od malička velmi špatná domluva. Než člověk přišel na to, co vůbec chce, znamenalo to hodně zkoušení a trpělivosti. To druhé dítě, když něco chtělo, tak na to prostě ukázalo prstem, případně mě k tomu dovedlo. Zvládalo to už před prvním rokem. Takže taky žádná opice, ale přirozený vývoj. Kdežto prvorozený se nedokázal domluvit ani ve třech letech, ani ve čtyřech, jakmile něco chtěl a nerozumněli jsme mu, spustil hysterický řev, čímž se zhoršila komunikace ještě víc (přes pláč mu nebylo rozumnět už vůbec). Srovnalo se to před pátým rokem, kdy se naučil mnohem lépe mluvit a vyjádřit, co potřebuje, ale nebylo to jednoduché.

Jinak já taky nesnáším, když jsou děti jak cvičené opice 😀

bizovka
21. říj 2014

ahoj ,taky mám dvojčata a měla jsem stejný problém. Až na to, že Vojta oproti Barče nedělal vubec nic. Byla jsem z toho dost neštastná. Pořád jenom seděl a koukal, nijak nekomunikoval. Ukazovat začal ve dvou letech a to palcem. Doté doby ke všemu čichal-k jídlu, ke hračkám k lidem. Mluvit začal ve 3 letech. Vše, co barča uč uměla on zvládl nejdříve za rok. Neříkám,že to bylo jednoduchý, hlavně ustát všechny rady! Pak mi jedna paní řekla,že dítě potřebuje hlavně lásku a ono to nějak dopadne. Až na to bude mít mentálně a bude se mu chtít a pochopí, co se po něm chce, tak to udělá. Dneska je Vojtovi 15. je to normální,bezvadný a chytrý kluk. Už si ani nikdo nevspomene, že chodit začal ve 2 letech, mluvit ve 4. No a co? Asi byl chytřejší,než všichni ostatní, protože věděl, že mu nic neuteče. Tabulky nebrat, ty akorád stresujou rodiče. Přeju hodně síly a trpělivosti a hlavně nesrovnávat! vanda

achjonetusim
21. říj 2014

Na povel mi reaguje maximalne pes 😀 Dceru jsem nikdy nic systematicky neucila, zadny paci paci, varila mysicka, udelej pa pa atd. - basnicky pisnicky vsechno podle nalady. Babicky silely (mamka mi jednou rekla ze se stydi ze se nema cim vytahnout pred kamaradkama 🙄 ), kamaradky neustale srovnavaly co jejich prckove umi... no a ja s chuti odpovidam ze do Harvardu casu dost. Zivot neni cirkus a moje dite neni pudlik 😝

zvalentova
21. říj 2014

Tak přesně to je jedno z mých dvojčat. Slečna prostě nikdy nic neudělá protože to chci (potřebuji). Vše si dělá až když uzná za vhodné. Je jedno jestli se jedná o jídlo, cvičení, oblékání.... Nefunguje to ani po dobrém, ani po zlém. Prostě k tomu musí sama dospět 😉