Kočárky trojkombinace

Současný trh nabízí nespočet druhů kombinovaných kočárků. Leckdy jsou kočárky prodávány zvlášť, jindy v celé sadě. Ve většině případů je v nabídce základní sada, která obsahuje sportovní verzi a hlubokou korbičku. Dětská autosedačka může, ale nemusí být v ceně. Pokud již rodiče vlastní autosedačku pro miminko, je v takovém případě důležitá kompatibilnost dětské autosedačky10 s podvozkem vybraného kočárku. To znamená, že je nutné zjistit, zda-li autosedačku bude možno na podvozek kočárku bezpečně připevnit, ať už za pomoci použití adaptérů nebo přímo nacvaknutím na podvozek vybraného kočárku. Kočárky trojkombinace slouží dětem a jejich rodičům až do 3 let věku dítěte1.

Golfky

Výběr dětského kočárku16 je zpravidla velkou životní událostí, značí totiž příchod nového člena rodiny - miminka. Pro nastávající maminku, zvláště čeká-li své první miminko, může být výběr kočárku stresující záležitostí. Každá maminka touží po nejpohodlnějším a nejbezpečnějším kočárku pro své miminko. Kočárek tvoří jednu z hlavních a nezbytných věcí, které tvoří základní výbavičku pro miminko18.

Kočárek trojkombinace

Pro novorozeňátka7 a kojence jsou vyráběny hluboké kočárky nazývané také hluboké korby nebo korbičky. V hlubokém kočárku děťátko leží ve vodorovné poloze, která je velice důležitá pro správný vývoj dětské páteře. Během několika málo měsíců se miminko zpravidla přemisťuje do sportovní verze trojkombinovaného kočárku, ve kterém může jak ležet, tak i sedět. Přechod z hluboké korbičky do sportovní verze kočárku bývá zpravidla kolem 7. měsíce1 věku děťátka, kdy dítě už umí samostatně sedět. V případě, že dítě ještě samostatně nesedí, měla by mít sportovní verze možnost polohování zádové opěrky až do úplného lehu, aby nedošlo k poškození dětských zádíček.

Pro zjednodušení výběru existují kočárky trojkombinace, které umožňují užívání hluboké korbičky, sportovní verze kočárku plus ještě možnost upevnění autosedačky10 (vajíčka) přímo na konstrukci kočárku. Tak rodiče mohou velmi lehkým způsobem sestavit kočárek podle svých aktuálních potřeb, který může dítěti složit od narození po dobu 3 let.

Kočárky trojkombinace - cena

Cena kočárku se pohybuje v rozmezí od 5.000 Kč do 30.000 Kč. Většina maminek volí zlatou střední cestu a vybírá si kočárky trojkombinace v cenové hladině kolem 15.000 Kč. Cena kočárku je dána značkou kočárku a také příslušenstvím, které je součástí cenové nabídky (např. fusáky, pláštěnky apod.).

Tím, že si maminky pořizují kočárek v trojkombinaci, ušetří. Nemusí se při výběru kočárku ohlížet na to, v čem bude ležet dítě jako novorozenec7, v čem bude sedět1 a jezdit kojenec a zda nebude nutno pořizovat také jednoduché golfky14 na případné výlety nebo dovolené2.

Co je při výběru kočárku důležité

Kočárek a jeho hluboká vanička

  • Nastavitelnost výšky madla - kvalitní kočárek by měl disponovat nastavitelností výšky madla, které umožňuje lepší ovladatelnost pro lidi s různými výškami.
  • Odpružení kol - také odpružení kol je velmi důležité. Má-li kočárek odpružení předních i zadních kol, je to velká výhoda, jízda po nerovném povrchu je potom pro miminko daleko komfortnější a pro toho, kdo kočárek veze daleko pohodlnější.
  • Rychloodnímatelná kola - snadné odepínaní kol se vyplatí při skládání kočárku do auta nebo při skladování kočárku doma.
  • Průměr kol - je velmi důležitý při překonávání různých překážek a nerovností v průběhu jízdy. Čím větší je průměr kol, tím snadněji kočárek zvládá terén. Důležitá je také rozteč mezi (ve většině případů) zadními koly, aby maminka měla jistotu, že se s kočárkem vejde do dveří nebo popř. do výtahu.

Kočárk a sportovní část

  • Přední kola - by měla být nejlépe otočná kolem své osy, tato varianta zajišťuje daleko snadnější manipulaci s kočárkem, což ocení třeba i maminky sourozenců, kteří jsou věkově blízko sebe. Přední otočná kolečka je možné také zaarerovat, čímž se kolečka upevní a již se nemohou otáček kolem své osy.
  • Velikost hluboké korbičky - hluboká korbička, nebo také jinak hluboká vanička, se v posledních letech vyrábí čím dál menší. Což je z jedné strany fajn pro dětskou psychiku, ale na druhou stranu, kolem půl roku se dítě do velké korbičky už nevleze a maminka je nucena nasadit na místo hluboké korbičky (vaničky) na konstrukci sportovní verzi kočárku, která slouží už větším kojencům. Součástí sportovní verze by pak měl být bezpečností pás, nejlépe pětibodový, který neumožní dítěti nadměrnou pohyblivost v kočárku a zabraňuje jeho vypadnutí z kočárku.
  • Nákupní košík - důležitá je také přístupnost úložných prostorů kočárku a pro některé maminky také jeho velikost. U některých modelů bývá přístupnost maličko problematičtější.

Autosedačka - vajíčko ke kočárku

  • Otočení sedačky - pro některé maminky je důležité, zda je možné (ve většině případů) u sportovních verzí otočit sedačku ve směru i proti směru jízdy. Maminky při "rušení" korbičky mohou mít strach, že na své malé dítě neuvidí v případě, že bude sedačka otočena po směru jízdy. Otočením sedačky čelem k sobě může maminka na dítě lépe vidět a sledovat jej. U některých typů kočárků je možno otočit madlo a dítě tak vozit ve směru nebo proti směru jízdy.
  • Polohování opěrky nohou - u sportovních sedaček by mělo být k dispozici polohování opěrky nohou do několika poloh. Výhodou kočárku také je, když je opěrka nohou opatřena omyvatelnou látkou nebo igelitem, která chrání kočárek před znečištěním od dětských špinavých botiček13.
  • Odnímatelné madlo - maminky může také zajímat, zda je madlo u sportovní verze kočárku odnímatelné.
  • Hmotnost a skladnost podvozku - při výběru vhodného kočárku by maminky měly také zvážit, jak často budou muset kočárek skládat a rozkládat a jak často budou muset nosit podvozek kočárku nebo jej minimálně samy zvedat a nandávat do kufru auta či do jiného dopravního prostředku.
  • Doplňky - při nákupu kočárku by se měli rodiče zajímat také o doplňky, které s kočárek kupují, např. pláštěnka, moskytiéra, slunečník nebo fusák.

Kočárky trojkombinace

Bezpečnost kočárku

Rodiče by se měli také věnovat označení a bezpečnosti kočárku, neboť pouze správné a úplně označení znamená to, že výrobce zná a dodržuje příslušné normy.

Kočárek by měl splňovat trvalé označení:

  • štítkem na normu EN 1888, což je označení Evropské unie, které deklaruje to, že kočárek vyhovuje jejím normám.
  • značkou (názvem) výrobce, prodejce nebo distributora, což jsou údaje, které umožňují identifikaci produktu.
  • korbička nebo dětská autosedačka by měla být označena odkazem ECE 11/03, který umožňuje přepravu děťátka v autě.

Bezpečnostní požadavky vyhovující normám

  • Materiály z kovu musí být odolné vůči korozi (rzi).
  • Barva musí být netoxická a odolná proti poškrábání.
  • Hrany, hroty a rohy musí být zaoblené, případně zakryté, aby nezpůsobily zranění děťátka.
  • Malé části musí být odolné vůči snaze dítěte k odepnutí, ukousnutí nebo odloupnutí a pod., tak, aby je dítko nemohlo spolknout či vdechnout.
  • Vnitřní lůžkový potah musí být vyroben z textilie, která není provrstvená plastem a musí být napnutý, aby nehrozilo udušení miminka.
  • V dosahu miminka (150 mm kolem a 550 mm nad povrchem matrace (dna-lůžka), nejsou povoleny žádné přístupné škvíry a mezery větší něž-li 5 mm a menší než 12 mm v případě, že jejich hloubka není menší 10 mm. Tento požadavek neplatí pouze pro zádržný systém (bezpečnostní pásy).
  • Je-li madlo kočárku nastavitelné, musí se automaticky zablokovat ve zvolené poloze.
  • Brzda kočárku se uvádí do chodu pouze ve vertikálním směru. Nesmí se nikdy sama uvolnit a musí být vyrobena tak, aby nemohla být ovládána děťátkem.

Nejoblíbenější značky trojkombinací

... a další.

Trojkombinace kočárku - vanička, sporťák, vajíčko

Související články

Více o kočárku trojkombinaci na modrykonik.cz

Použité zdroje

  1. https://web.archive.org/web/20150504205805/http://www.petto.cz/kocarky-s-autosedackou/
  2. https://web.archive.org/web/20160625212143/http://www.kifik.cz/kocarky/zbozi/kocarky/kombinovane-...
  3. http://www.dtest.cz/clanek-934/jak-vybirat-sportovni-kocarek
  4. http://www.novinky.cz/zena/deti/134104-mezi-detskymi-kocarky-jsou-oblibene-trojkombinace.html

Hodnocení a zkušenosti s kočárky trojkombinace

Máš zkušenost s kočárky trojkombinace?
Poděl se o ni a pomoz tak ostatním maminkám.
Napiš svou zkušenost
simulinecka1  1. lis 2016

Polský Bebe-Beny for runner

Vzhledem k tomu, že jsem tenkrát byla prvorodička a neměl mi kdo moc poradit s koupě kočárku, jsme se rozhodli koupit tento, ano možná byl pro nás pěkný, ale mělo mnoho nedostatků. Nemělo odpružení kol, což v dnešní době po dnešních chodnících je fakt potřeba, kočárek strašně drncal, malou to budilo, celkově se kočárek nedal ani houpat, na to že měl větší kola tak taky docela ve sněhu klouzal apod... Niní jsme sehnali I Candy peach tandem protože čekáme dvojčátka, nějaké odpružení tam je, ale opět moc spokojená nejsem, jenže za ty penízky co jsme sehnali bychom už asi nesehnali, ale po zkušenostech některých maminek co jej takto taky mají, ví že to s ním jde, u nás byla priorita vybrat kočárek za s sebou a ne moc dlouhý kvůli výtahu..
louherz  1. bře 2016

Dorjan dannysport

Polský kočárek? Už nikdy bych si ho nepořídila. Těžký, obrovský tank, opakovaně píchnutá nafukovací kolečka, všechny detaily kočárku špatně propracované, po pár dnech užívání rozpárané švy, kovové druky vytrhané a rozhrkaná konstrukce kočárku a zatáčení vlevo. Jediné příznivé, co na kočárku shledávám, je cena, ale neodpovídá kvalitě. :-(
blaablaablaa  9. led 2016

Teutonia

Pořídila jsem vše z druhé ruky, takže kočár trojkombinace nás vyšla na necelých 6 tisíc celkem. Vajíčko s isofixem mám od kamarádky, takže vím, že je vše ok. Sporťák a podvozek od jedné paní, velká korba od jiné paní.

Pro kočár z druhé ruky jsme se rozhodli z několika důvodů:
1) nevěděla jsem, jestli nebudu spíš nosit (vyvrbilo se to ve střídání kočárku, šátku a nosítka),
2) bydlíme v paneláku, do bytu se kočár nevejde, takže kdyby se někomu zachtělo si vzít jetý podvozek, tak by mi to nebylo tak líto,
3) u obou prarodičů je kočár k dispozici (a dle mého zjištění lepší stará Libreta po mně, než nový kočár Chicco - málo místa v košíku, málo místa pro dítě v korbě - darovanému koni na zuby sice nekoukám, ale v tomhle kočárku si už babička vnuka nepovozí, do sporťáku nepůjde ani náhodou, takže k jedné babičce už pouze s šátkem).

Se značkou jsem spokojená, syn se mi do kobry vejde v zimním fusaku dobře, tuhle zimu s ním dáme určitě. Isofix nám šetří čas při cestování, jak na tom bude sporťák - to teprve uvidím. :-)
apacheee  4. led 2016

Maked Lucky

Kočárek jsme měli vybraný velice brzo, zalíbil se nám na první pohled, pročetli jsme všechny možné diskuse, promluvili v obchodě s prodejcem, který nám ho velmi doporučil a ve všech ohledech kočárek dopadal výborně a zcela odpovídal našim představám. Super byla i cena, tak jsme pořídili. A musím říct, že opravdu velká spokojenost.

Kočárek se dá pořídit v trojkombinaci, my však koupili bez autosedačky, zde jsme hledali opravdu kvalitu a bezpečnost.
adenka84  4. pro 2015

Raon Marita

Na první dceru jsem měla trojkombinaci kočárku Roan Marita. Byl skvělý, houpací, prostorný, ve stylu Retro, vhodný do města i do terénu, jen těžko v autě skladný. Ale i tak se to dalo, když se někam vyjet s kočárkem muselo.

Jen brzda mi teda nevyhovovala.
dagmarj  30. lis 2015

Kočár

Na obě děti jsem měla stejný. Ani me nenapadlo měnit. Myslím, že na značce až tak nezáleží. Důležité je, aby měl velká, nafukovací kola do sněhu, přední kolečka s aretaci, velký košík na nákup, polohovatelnou rukojeť a být odpružený. Dítko si v korbě moc neužije a ve sporťáku ani jeden být moc nechtěl. Jak začali chodit tak běhali sami.
panihk  10. črc 2015

EasyWalker Qtro

Po dlouhém rozmýšlení jsme se rozhodli pro kočárek EasyWalker Qtro. Má hodně velikou korbičku, takže jsem doufala, že v ní přečkáme i zimu (malá je květnová). To se povedlo, bývala by se tam vešla snad do roka. Veliký je i sporťák, v 9 měsících, kdy do něj přesedlala, v něm byla malá úplně ztracená.

Nevýhoda je, že se sporťák nedá otočit proti směru jízdy (ale malá se stejně chtěla vždycky koukat spíš ven než na mě) a že nejde do úplného sedu a úplného lehu. Jinak má ale tři polohy a spí se v něm evidentně dobře. S čím jsme měli problémy, byla podpěrka na nohy, která se nám při vyndávání a zandávání do auta několikrát zasekla, až jsme museli odmontovat jednu část, aby se to nestávalo, a pak u sporťáku velikost spodního košíku - byl dost malý, resp. málo hluboký, protože k němu dost doléhala sedací část sporťáku. Vadilo mi také, že firma ke sporťáku nevyrábí nánožník, musela jsem shánět a přeměřovat univerzální. A poslední velmi nepříjemná věc - po roce se nám ulomilo zadní kolo.

Celkově mám tedy trochu rozpačitý dojem. Na to, kolik peněz kočárek stál a že ho všude prezentují jako jeden z nejlepších a nejkvalitnějších, jsem trochu zklamaná.
fit_niki  23. kvě 2015

3 trojkombinace

Když jsem čekala Tobiáška, s kočárkem jsem si musela poradit sama, protože přítel jako voják byl mimo domov a já byla na vše sama (na porod ale naštěstí přijel a nyní žijeme spolu).

Pořizovali jsme celkem 3 nové kočárky:
1 do města, 1 do terénu a 1 k rodičům.

Do města jsem se rozhodla, že koupím krásnou trojkombinaci kočárku Bugaboo Cemelon3 Diesel. Dvojkolí si jsem koupila ve VandaStore v Brně za 32000kč. Byla jsem spokojena s velkou korbičku i se sporťákem. Jednoduchá manipulace, dá se v pohodě řídit jednou rukou, což je pro mě velmi důležité, je lehký, snadně se skládá do auta a je velmi malý po složení, ale my máme RangeRover, takže nám to bylo jedno. Plně funkční brzdička a kola. Jedinou nevýhodou bylo kupování adaptérů na vajíčko do auta, které se nedají v ČR sehnat, ale žiji v Německu, takže jsem koupila tam za 39€. Takže celkově jsem velmi spokojená.

Do terénu jsme pořizovali opét trojkombinaci kočárku Joolz Day Earth 2015 v přepočtu za 32000Kč. Ale je opravdu kvalitní. Je krásně odpružený, takže do terénu optimální.
1 člověk považuje za užitečné
vevina14  10. kvě 2015

Za trojkombinaci je nej Inglesina (já mám Magnum)

Naprosto doporučuji tento kočárek, zvlášť pro lidi, co jsou sportovní a často vyráží do terénu. A jaké jsou výhody a nevýhody tohoto kočárku?

Výhody:
- velká korba, dítě se tam vejde opravdu dlouho, nemusíte řešit, že se dítě už ve 4. měsíci do kočáru nevejde
- odpružený, takže se dá krásně s kočárem houpat a také přejedete jakékoli hrboly, aniž by tam dítě drkotalo
- řízení kočáru je jednoduché - je potřeba si ale zvyknout, nemá otáčecí přední kola
- nafukovací kola (projedou vše a výměna prasklé duše je jednodušší než těch pěnových - i cenově)
- jeho velká výhoda je v tom, že během chvíle může být v kočáru mimino a pak hned zase větší dítě, stačí si opravdu jen nastavit korbu, jak potřebujete
- má opravdu vysoký podvozek a přejedete cokoli
- bahnem i sněhem také v pohodě projede (u nás odzkoušeno :) )
- nákupní košík je opravdu prostorný, dá se vecpat i krosna :), samozřejmě o to těžší je pak kočár na řízení

Nevýhody:
- uvítala bych větší koukací díru pro mimčo (zvlášť, když leží na břichu), ale viděla jsem, že některé ročníky měly tuto síťku ve stříšce již větší (já mám kočár z roku 2009)
- je těžší

S autosedačkou, která k tomu je také, nemám tolik zkušeností, jelikož nemáme auto a sporadické ježdění s ní mi nedává tolik prostoru komentovat tuto část ke kočárku, ale my s ní byli spokojení.
rosaleen  4. kvě 2015

Polská trojkombinace

Výběru kočárku pro první dceru jsem věnovala spoustu času, jako prvorodička se spoustou volného času jsem pročítala diskuze a navštěvovala obchody. Každý by si měl ujasnit, co od kočárku čeká a pak hledat, protože každému vyhovuje něco jiného a ideální kočárek neexistuje a vždy je potřeba dělat kompromisy. Upozorňuji, že tento výběr proběhl před více než dvěma lety a dnes bych pravděpodobně vybírala jinak, hlavně s ohledem na hmotnost.

Měla jsem požadavky:
velká korba - některé kočárky mají malou korbičku a miminka musí brzy do sporťáku, důležitá je nejenom délka ale i
šířka
nafukovací kola - bydlíme nedaleko lesoparku a do terénu se jiná kola moc nehodí
otočná kola - lepší manipulovatelnost
čtyřkolka - stabilnější
možnost nasazení autosedačky
hezký design
cena - vzhledem k pořizování celé výbavy jsem si nemohla dovolit dát přehnaně moc
a chtěla jsem nový - inu prvorodička :-)
Takže tehdy vyhrál Dorjan danny sport, zkušenost s ním přidávám zvlášť.

Dnes bych pravděpodobně volila jinak. Možná.
Rozhodně nižší hmotnost, a možná i bazarový kočárek, Camarello nebo Teutonia
Bohužel osud to zařídil jinak, čekáme dvojčata, takže vybírat a zkoumat recenze můžu nanovo. :-)
1 člověk považuje za užitečné
hrosarna  10. dub 2015

Zaměřte se na sportovní korbu

Chtěli jsme kočárek, co nás nezruinuje a vydrží, dokud dcera nebude chodit úplně sama. Trvala jsem na trojkombinaci, aby nám autosedačka pasovala na kolečka, zkrátka abychom nemuseli do kočárku nic víc investovat.

Našli jsme krásný, s kytičkami. Hluboká korba sloužila skvěle, slavnou autosedačku jsme na kolečka dali asi 3x, takže zbytečnost. Kámen úrazu nastal, když jsme přešli na sportovní korbu. Kočárek byl těžký, nedal se řídit jednou rukou, dcera v něm byla ztracená, špatně se skládal do auta (musela se sundat korba).

Po měsíci rozčilování jsme koupili sporťák Britax a pro druhou dceru jsme na něj dokoupili hlubokou korbu, která na těch pár měsíců úplně stačí.

Při výběru kočárku bych se tedy zaměřila na sportovní korbu, hlubokou budete mít pár měsíců, miminko v ní jen leží, ale sportovní je i na několik let, dítě se vrtí, vylézá, jí a pije...
3 lidé považují za užitečné
zebruska  15. bře 2015

Gesslein a NEotočná kolečka

Kočárek jsme vybírali s manželem dost dlouho. Manžel je dost náročný, co se týče kvality, a tak chtěl pořádný s pevnou konstrukcí, který zvládne dobře náš terén na vesnici a něco vydrží. Hledali jsme, ovšem takové kočárky, které se nám líbily, byly nad naše finanční možnosti. Potom se ozvala kamarádka, že její sousedka prodává kočárek, že mi ho nafotí a domluvíme se.

Nakonec z jednoho kočárku byly kočárky dva - Hartan Race a Gesslein F2. Oba jsme nakonec koupili (Hartan byl po dvou dětech za 1500, Gesslein po jednom za 3000), protože gesslein splňoval veškeré požadavky, které jsme na něj měli. Akorát mu chyběla autosedačka, kterou jsme k němu ale nepovažovali za nutnost. Hartan slouží jako kočárek u mých rodičů, abychom ho nemuseli převážet. U gessleinu je super, že má výměnná přední kola, takže otočná malá kolečka jsme sundali, dali nápravu s velkými neotočnými koly a nemůžu si stěžovat na to, že by neprojel nějaký terén. Hartan má přední kolečka otočná, takže si člověk chvíli zvyká. Lepší mi ale přijdou ta neotočná.
okomodre  10. bře 2015

Inglesina Magnum

Náš úplně první kočárek. Koupili jsme ho z druhé ruky, takže už trochu vrzal, ale za tu cenu (6000 i s autosedačkou) jsme ho vzali.

Je to však držák, hluboká korba je opravdu prostorná (což je vlastně upravený sporťák do lehu). Sbalila jsem do ní dceru s fusakem a ještě všechny věci, takže jsem skoro nepotřebovala tašku na kočárek. Starší dcera (21 měsíců, 79 cm) se do něj s přehledem vejde ještě dnes. Na šířku jsem tam nacpala děti dvě (21 měsíců a 1 měsíc).
Krásně houpe a zvládne libovolný terén díky nafukovacím kolům. Nákupní košík je nosný a velký.

Sportovní verzi jsme z něj nevyužili, moc se mi nelíbila, ale vídám lidi, jak s ní jezdí, takže to asi jde ;-) .
Jediné, co už bych nikdy nevzala, je autosedačka. Sice nacvaknutí na podvozek je neuvěřitelná výhoda, ale kvalita autosedačky se s třeba Maxi cosi nebo Römer nedá srovnávat.

Teď máme druhé dítě a inglesinu jako když najdeš, slouží doma a dítko v ní tráví spousty času, protože je prostě houpací (což starší dcera nebyla).
Báječně se dává do auta (mám zkušenost i s nandáváním jiných kočárků, a toto je vážně luxus).
Opravdu na něj nedáme dopustit.
verka_motylek  14. únor 2015

Polská Bexa B4

Když jsem vybírala kočár, bylo mi vlastně úplně jedno, jaká značka to bude. Měla jsem jiné požadavky. :-)

Věděla jsem, že chci trojkombinaci se 4mi koly do 10 000 Kč. Ale hlavní podmínkou bylo, aby kočár nebyl moc vysoký, respektive abych při své výšce 156 cm dokázala zvednout korbu z podvozku kočárku, aniž bych si vykloubila rameno... a to samé platilo pro váhu kočárku, abych jeho části dokázala uzvednout sama.

S kočárkem Bexa B4 jsem byla nesmírně spokojená od autosedačky po sporťák, který je tak lehký a prostorný, že jsem nepotřebovala golfky (takže jsme opět ušetřili ;-)).

Jediné, co se mi na něm rozbilo, byla tyčka u koše pod kočárem (respektive se utrhl šroub), ale to byla moje chyba, protože jsem ten košík vůbec nešetřila - naopak jsem ho dost překládala, ale šikovný manžel mi tyčku svařil a pohoda. ;-) Na funkčnost kočárku to nemělo vliv.

Odvozil 1. dceru a čeká už připravený pro druhou. Já mohu tento polský kočár jen a jen doporučit! :-D
alunka001  10. únor 2015

Trojkombinace Jané Nomad

Ještě jako netěhotná jsem hlídala v rodině, kde měli kočárek Jané Slalom, a byla jsem z něj nadšená.

Když jsem pak otěhotněla, volba kočárku byla jasná. Chtěla jsem Jané, ale do kufru auta se nám Slalom nevešel. Koupili jsme Nomad a neudělali chybu. V korbičce syn vydržel 10 měsíců a byl v ní spokojený. V autosedačce jezdil skoro do 18 měsíců a sporťák jsem využila ještě ve 2,5 letech v zimě, kdy byl sníh a golfky by to nezvládly. :-)
Zatím je schovaný a čeká na léto na druhé miminko. :-)
mor48tko  9. únor 2015

Firkon Balance

Hledali jsme nějaký pěkný kočárek, který není moc těžký a není za moc peněz.

Zalíbil se nám Firkon Balance, je lehký, má otočná přední kolečka, která se dají zaaretovat. Jsme s ním moc spokojení, jezdíme už skoro 8 měsíců. Za celou dobu si nemůžeme na nic stěžovat, jen po půl roce používání nám odešlo ložisko u jednoho kolečka (to jsme nečekali, že tak brzy), ale pan distributor nám ho zdarma zaslal poštou a vše je zase O.K. Občas akorát potřebuje promazat jako téměř každý jiný kočárek. ;-)
forda  9. lis 2014

Mikado Oxford

My měli trojkombinaci Mikado Oxford kupovaný v Polsku. Není co bych mu vytkla. Sporťák se dal otáčet po i proti směru. Měl velký košík, odpružená zadní kola a přední šla zaaretovat. Byla jsme s ním spokojená a i po používání cca rok byl jako nový.
leenulka89  3. lis 2014

Tako Perso

Kočárek Tako Perso jsme koupili už před skoro 2 lety a pořád jsme spokojení.

Jediná věc, co bych mu vytkla, je malý nákupní košík a se sportovní sedačkou se do něj skoro nedostanu, ale na větší nákup stejně jezdíme autem a malý se tam nacpe :-D Hluboká korba je docela prostorná, sportovní má zase vložku pro menší děti, vozíme v něm 20 měsíční dceru a ještě ji tam nejspíš celou zimu vozit budeme.

Takže za mě polský kočárek ANO!
marcelka287  3. lis 2014

Dorjan - jen hluboká to může být:)

Vzhledem k tomu, že mé dvě kamarádky mě nadchly pro kočárek Dorjan - měly k němu jen malé výhrady, na živo se líbil i mně, tak byl pro mě jasnou volbou.

Za Půl roku jsme 4 krát píchli kolo! Opravili jsme cyklistickýma polepkama:) Asi jsme holt měli smůlu:-/
Hluboká korba je dle mě bez chyby. V pohodě se mi tam vešlo půlroční dítě v zimě. Skvěle kryla před zimou, větrem. Prostě ve všech ohledech ok.

Za to sporťák:-/ Možná jsem moc náročná, ale...
Vadí mi, že sporťák nelze dát úplně do sedu. Pásy jsou nainstalované tak, že věkově bych to odhadla snad na dvouleté dítě. Takže když naše malá začala sama sedět v 8. měsících, tak jsem jí musela vycpávat dekou, aby jízdou nesklouzávala dolů do pololehu. Pásy nejsou ničím na koncích zašité, takže jsem je musela opálit, protože je Terezka začala párat. Vím, že je to jen detail, ale když si něco koupíte, tak čekáte, že to bude funkční se vším všudy.

Když jsem vyprala části kočárku, tak vevnitř je pravděpodobně molitan, ale ten nejde vyndat, takže se mi vevnitř zkroutil a malá byla opřená o hrboly. A místo, které děti drží nejčastěji, na obou dvou stranách po bocích, tato látková část je přidělaná na podložce, na které děti sedí, takže jsem to drhla opatrně v ruce, ale nikdy se to pořádně nevypralo.

Skvělá je ale velikost. I sportovní korba je bohatě dostačující pro velké dítě. Kočárek je ale bohužel sám o sobě velký, takže jsem stejně musela přesedlat na golfky.
katty.w  13. dub 2014

Polský kočárek - Tako

I já bych se s Vámi chtěla podělit o svou zkušenost s trojkombinací polského kočárku Tako.

Mám konkrétně typ Laret a jsem s ním maximálně spokojená, kupovala jsem jej před 2,5 lety. Hluboká korbička je úžasně velká, takže se do ní vlezl v pohodě můj 3/4 roční syn i se zimním fusakem. Kola jsou kvalitní, kočárek jsem vůbec nešetřila a jezdila jsem s ním snad ve všech terénech (bydlíme na vesnici), oceňuji i možnost nastavení odpružení. Sporťák využíváme neustále, kočárek se lehce skládá do kufru auta. Vajíčko jde lehce nasadit na podvozek.

I mě vadí neustálá kritika polských věcí, kočárky nevyjímaje. Ve většině případů je to jen konkurenční boj a hlavně snaha o prosazení jiné, samozřejmě dražší, značky. Zda je však jiná značka i kvalitnější, nebo má jen lepší reklamu, toť otázka. 8-)

Nyní čekám druhé dítě a kočárek bude stejný a pokud budeme mít třetí, tak ho určitě taky nebudu měnit. Designově je velmi vydařený, vybírala jsem neutrální béžovo-šedou kombinaci, takže mě ani ta barva neomrzela :-) Tašku má moderní, nijak se nezdeformovala, stále je jako nová, většina potahů na kočárku lze sundat a vyprat v pračce.

Takže i u mě opravdu spokojenost maximální a za mě radím, nebojte se polských kočárků, alespoň tedy co se značky Tako týče. :-)
3 lidé považují za užitečné
leotynka  12. dub 2014

Polsky spokojená

Já měla Polský kočárek Caren Kajtex a vydržel mi na obě děti v pohodě. Nikde nerezl, byla jsem s ním moc spokojená, velice velká korba pro mimčo - vešel se mi tam v pohodě i v 15-ti měsících a byl to veliký chlap, žádný malinký miminko, 8-) Látka mi nevyšisovala vůbec nic, akorát se mi občas sekla přední otáčecí kolečka, ale jak jsem tak měla i jiný kočárky, tak mi to dělalo i u nich, takže já problém neměla. V sedačce jsme jezdily úplně v pohodě jestě 2,5 roku a pod boudičku jsme se vešli.

Takže já nevím, já problém neměla :-)
1 člověk považuje za užitečné
majka1niky  12. dub 2014

Môj poľský Tako Jumper X

Čítam tu samé negatívy na poľské kočiary. Ja som bola ale naprosto spokojná. Kočiar v Poľsku vychádza lacnejšie než kupovať nový u nás. Vtedy by som za 3-kombináciu vysnívaného zeleného Taka dala čokoľvek. Finančne mi to ale nevychádzalo a keďže som chcela kočiar nový, klapla som na ponuku známej, že mi ho z Poľska dovezie..

Celý deň som ho vyčkávala a moje očakávania sa naprosto splnili. Krásny zelený s hlbokou korbičkou, športovou časťou, autosedačkou, 3x pláštenka, slnečník, taška, adaptéry, no proste úžas. Ani som nevedela, ktorú kombináciu budem používať, na všetky som sa tešila.

Na kočiar som nekládla žiadne extra nároky. Korbička bola polohovateľná a to sa mi hodilo najmä, keď sa narodil malý a mal relfux. Nemusela som mu teda dávať polštárek, ale mierne som zdvihla polohu. Bola veľká a priestorná tak, že mi malý s pôrodnou váhou 4kg vydržal až do 7mes. Bol by tam vydržal aj dlhšie, ale to už začal sedieť a chcel vidieť svet. Autosedačka bola moderná a štýlová. Šikla aj do auta a potom ju stačilo vybrať a napojiť na kočík a mohli sme ísť. Športová sedačka mi prišla robustná. Mala obrovskú striešku, ktoá sa preťahovala do predu aj proti vetru. Dala sa polohovať do ľahu a zo začiatku bola pre malého až príliš veľká. Stále sa z nej zosúval zadkom dolu a to už mu bolo 8mesiacov.

Podľa môjho názoru, tento kočiar určite vydrží dlho. Sedela v ňom 3-ročná dcéra, keď som ho pripravovala pre malého a zmestila sa tam. Táto tretia kombinácia bola už ale s dieťaťom docela ťažká a preto sme si našli časom malé skladné Chicco golfky. Mohli sme tak kombinovať šporťák na využitie športu (inline korčule) a golfky na prechádzky do mesta. Ešte mi vadilo pri tretej kombinácii ,že sa pod kočiar nezmestil ani balík plen. Športová verzia bola nasadená príliš nízko na adaptér.

Napokon, kočiar určite doporučujem, svoju funkciu splnil. Žiadne vady sa nám po dobu 3rokov nestali, preventívne sme vymenili plášte. Nemenila by som ho za super moderné a dizajnového kočiary. Každému sa páči niečo iné a nie každý si môže dovoliť do kočíka investovať. Odvozila som v ňom 2 deti. Sú zdravé a šťastné a keby som náhodou časom znova otehotnela (časom nečasom - skôr či neskôr) určite by som znova slintala po Taku... ;-)
marecek4  11. dub 2014

Tako - ano, ale do určité výšky :-)

Pro první děti jsem měla klasickou Libertu - manžestrovou trojkombinaci a už tehdy jsem si naříkala na výšku rukojeti. Pro třetí dítě - Zekiwa a podobný problém, jak s klasickým kočárem, tak se sporťákem - i s odlehčeným skládacím - typy jsem tehdy nějak neřešila.

Když jsem čekala posledního prcka, tak jsem byla pro klasický hluboký a posléze sporťák, ale vlezla jsme do obchodu a jedno takové Tako si přímo zamilovala :-) Jen byl opět problém s výškou rukojeti, aby se mi jezdilo pohodlně, takže jsme ho poslali dál a zakoupili ani nevím co na bazárku, ale měl úžasně vysokou rukojeť a do tašky, která se dala použít i jako tenký fusak, se malý vlezl do tří let - spával venku, tak jsem to vítala. Další jeho výhodou bylo,že se dal dát celý do pračky, ale přiznávám, že to byl taky mnohokrát proklínaný polák :-D
1 člověk považuje za užitečné
vera_vila  10. dub 2014

Polský kočár? A proč ne?

Čtu tu samá negativa na polské kočárky.

Já mám také polské Tako a nedám na ten kočár dopustit.. Kupovala jsem ho pro svého prvního syna před 10 lety, mám ho stále, jezdí v něm můj druhý syn a vím, že v něm bude jezdit i moje třetí dítě, které mezi nás přijde v listopadu 2014.

Za celou dobu (i když ten kočár stál téměř 8 let ve sklepě) neměl jedinou reklamaci, jezdilo se s ním denně v jakémkoliv počasí po všech možných cestách i necestách téměř 2 roky - ve vkládací tašce, korbě i sporťáku, všechny díly jsou stále původní, vkládací taška stále drží svůj tvar, kola nejsou vyklechtaná, všechna madla i konstrukce jsou bez vad a šrámů (kromě známek běžného opotřebení). A ani obecně, u kočárků Tako v prodejně, kde jsem jej koupila, za 10 let řešili minimum reklamací - spíše se jednalo o chyby zákazníků (např. přehuštěná kola apod.).

Proti tomu mám tady na vesnici ještě rakouské HOCO, koupené z bazaru za ne zrovna malý peníz, po 1 dítěti - do vkládací tašky se mi syn ve 2 měsících v kombinéze a fusaku už nevešel, všechny patentky jsou odpadané nebo nedrží, koš je potrhaný, kolečka "švidrají" po tom, jak je nevyvážený v klasickém postavení rukojeti (nedá se ani nadzvednout, bez použití velké síly - narozdíl od verze sporťákové, kdy se člověk sotva zapře, tak už se kočár celý převažuje dozadu), no radši ani nemluvím...

No, ale asi jsem zkrátka jen narazila na kvalitního "poláka" - nebo to bylo před 10-ti lety jiné? Sestra má také Tako, koupené o 6 let později a také s ním neměla jediný problém. Možná je to jen o špatném typu. Možná jen tyto maminky narazily na špatné kousky. Jiná kamarádka má kočár sakra drahý, podle všech parametrů od kvalitního a renomovaného výrobce - a co myslíte? Když neprasklo brzdné lanko, rozbila se konstrukce nebo prasklo kolečko - kočárek má měsíc co měsíc na reklamaci a co myslíte - uvažuje o nákupu "levného" poláka :-D
10 lidí považuje za užitečné
ratatooy  9. dub 2014

Polský kočár? Ne,děkuji!Radši ježděný,ale kvalitní

U prvního ditěte jsme koupily Tako warior. Kočárky jsem nějak moc nezkoumala, prostě se mi líbil. Horší to už bylo při používání. Jednou to bylo prasklé kolo, jednou špatná konstrukce, pak zase madlo a kočár byl věčně na reklamaci, nehledě na to, že si lidé kupují kočárky na dvě děti, takže se nenechte vysmát. Po jednom dítěti je kočár na odpis a to doslova. Konstrukce rezavá, což byla už po roce skládání do auta, madlo u sporťáku nedrželo, taška na rukojeti také ne a zip u koše rozbitý.

U druhého dítěte už jsem se na to zaměřila pořádně a zjistila jsem, že je lepší koupit kvalitní ježděný kočár za pár kaček, ale pořádné a kvalitní značky. Začala jsem zkoumat recenze co a jaký kočárek má za vlastnosti a který vyhovuje nejvíce. Takže jsem zvolila Jané Slalom Pro a když ho mám už jako 4. majitelka a stál mě opravdu pakatel, tak kočárek je pořád jak nový.
2 lidé považují za užitečné
andrejka_86  28. led 2014

Polský Lonex

Při výběru toho správného kočárku jsme se s manželem shodli na tom, že to musí být trojkombinace, nejsem ten typ člověka, co za krátkou dobu vystřídá několik kočárků. Chtěla jsem jeden, který mi vydrží do 2-3 let malého a na který se můžu spolehnout a který bude vyhovovat mým představám (manželovi to bylo vcelku jedno, hlavně ať nezruinuju peněženku :-D ).

Při několikátém brouzdání internetem jsem měla jasno, otočnou sportovní verzi, snadnou skladnost podvozku, sporťák co nejvíce do lehu, velký nákupní košík, deštník, otočná gumová kolečka s možnosti aretace a možnost polohování rukujeti pro rodiče. To byly opravdu věci, ze kterých jsem nechtěla polevit. Jenže když jsem se koukala, rozhlížela, většinou u kočárku některá z "nezbytných" vlastností chyběly nebo byla cena kočárku vyšší než jsem plánovali.

Ve 20. týdnu těhotenství jsme měli dovolenou a naplánovanou společnou (u manžela první) návštěvu u lékaře a poté jsem se chtěli zajet podívat (opravdu JEN PODÍVAT) do Polska (které máme za rohem) na kočárky. Když nám doktorka po x-tém naléhání manžela, zda se opravdu nespletla, potvrdila kluka, manžel měl chuť i na nákupy :-D

Přijeli jsme na polskou tržnici a tak nějak nic nám nepadlo do oka, až jeden, tyrkysový, s velkým košem, otočnou sportovní i hlubokou korbičkou, nánožníkem, deštníkem a vším, na co jsem si po přečtení x článků na internetu jen vzpomněla. Když manžel viděl moje oči a pupík, vytáhl kreditku a neplánovaně jsme odjeli domů s kočárkem :-N

Po 2 letech používání musím říct, že opravdu se nám koupě polského kočárku vyplatila (asi jsme nenároční :-N ), ale nebylo nic, co bych mu vytkla, nikam jsem kočár nemusela přenášet, do auta jsme ho skládali x-krát a ten správný grif jsme dostali do rukou po pár dnech. V hluboké korbičce měl syn dostatek místa a krásně se mu v něm spalo, sporťák díky otočným možnostem jsem měla do 1 roku směrem k sobě, ať na něj vidím, co provádí za lotroviny, po roce jsem ho otočila na druhou stranu, ať vidí na svět kolem sebe. Parádně se do něj vleze fusák i skoro 2 letý capart. Kočárek s námi absolvuje každodenní procházky ve městě nebo na horách a krom jedné píchlé gumy (což není samozřejmě vina kočárku, ale ostrých kamenů na Pustevnách :-) ) jsme opravdu spokojeni a musím říct, že splnil má očekávání.
4 lidé považují za užitečné
madormi  27. led 2014

Polská trojkombinace? Už nikdy, děkuji :-)

Když jsem hledala první kočárek, pro svou první dcerku, strávila jsem nad tím celé těhotenství. Měla jsem spousty požadavků a zkušenosti téměř nulové.

Chtěla jsem velkou korbu - malá byla srpnová, tak aby do jara vydržela, nafukovací kola, přední otočná. Chtěla jsem, aby kočár šel jak po tak proti směru jízdy a aby autosedačka šla na podvozek. Limit jsme si dali 15 tisíc, s tím, že je přeci zbytečné více peněz za kočár, pak koupíme kočár a stačí. No, tak nestačilo. Do 15 tisíc, požadavky, které jsem měla, splňovaly z 90% polské kočárky, měla je spousta lidí, tak asi budou dobré, ne?

Jeli jsme na veletrh do Brna, kde jsme si kočárky pozkoušeli, předběžně vybrali. Nakonec to u nás vyhrál Kajtex matrix lux. Na pohled krásný kočárek (dle mého). Hluboká korbička byla obrovská - malá v ní byla do konce března a ještě měla spousty místa. Pravda, kočárek byl docela neskladný a těžší, ale tehdy jsem to neřešila - nemusela jsem ho často skládat, tahat nikam do patra.

S autosedačkou jsem tedy byla nespokojená téměř okamžitě a hodně brzo jsem pořídila jinou. Myslím, že autosedačky, které náleží k polským kombinacím, nejsou zrovna bezpečné. Nevzbuzovala ve mě důvěru. Slabý plast, málo prostoru.

Když došlo na sportovní verzi, kočárek šel hodně rychle z domu. Na to jak byl těžký a neskladný, tam malá měla málo místa. U většiny poláků se dětem už v roce a půl nevejde hlava pod boudu, neopřou si hlavičku.

Já už bych znova do takového kočárku nešla. Všechny jsou, dle mého, na jedno brdo - kajtex, takko, adbor, jedo, dorjan. Vše stejné materiály (nekvalitní), stejné látky, příšerné autosedačky. Jediné plus, které u těchto kočárků vidím, je velká korba.

Když jsem kočárek prodala a koupila brio go, bylo to jako nebe a dudy! Nesrovnatelné! Pokud maminky netíží finanční situace, doporučila bych koupit si kvalitní kočárek a polským kombinacím se vyhnout obloukem.
14 lidí považuje za užitečné