Blížící se porod-novorozenec-neštovice. Je miminko ode mě chráněné?

sayast
10. led 2020

Přeji hezký den,
Řeším takové dilema a ráda si poslechnu rady a zkušenosti. Mám doma 2 děti,mladší 3 roky chodí od září do školky a ještě neměl neštovice. Za necelé 2 měsíce rodím. A já přemýšlím co a jak dál. Jestli ho třeba 3 týdny před předpokládaným porodem ze školky raději stáhnout. Ale co pak? Miminko by mělo být první týdny chráněné ode mě,opravdu je? Nerada bych aby to pro něj bylo nebezpečné. Nechat si syna ze školky je to nejmenší,i tak ho nedávám úplně pravidelně. Ale chodit tam chce,má to tam rad

pabka
10. led 2020

@sayast a tys neštovice měla? Pokud ano, je to ok.

merope
10. led 2020

A jsou tam děti nemocné neštovicemi? Víc bych se bála různých respiračních onemocnění a chřipky, až budeš mít miminko doma.

sayast
autor
10. led 2020

@merope zatím ne,ale jsem domluvená že mě učitelky budou pak informovat. Respirační ani neřeším. Vzhledem k tomu že bude třetí,první chodí do školy odkud ji nemůžu stáhnout jako prostředního ze školky a budeme muset fungovat od začátku normálně,tak se tomu plně asi nevyvarujeme. Jinak plánují že si ho necham nějak doma,při větším výskytu nemoci ve školce samozřejmě. On teda vůbec nemarodi (tuk tuk),imunitu si vybudoval první rok života když ho celý promarodil 😏 .
@pabka ano,já je měla. Tak by mělo být chráněné ode mě? Obě děti jsem kojila,předpokládám že i toto bude kojene

nolies
10. led 2020

@sayast Moje mladší dcera chytla neštovice od starší, byly ji 3 měsíce. Plně kojím a i presto, že jsem neštovice měla, tak to nepomohlo. Na druhou stranu měla 6 pupínků, bez teplot a snesla to výborně.

drakenn
10. led 2020

@nolies mám stejnou zkušenost u kojeneho 5 měsíčního. Chytl je, ale 5 pupínků max a bez teplot či jiných útrap. Dnes je mu 9, ve školce neštovice řádily a už je nechytl. Tak snad máme prodelano

sayast
autor
10. led 2020