Do roku 2009 měl Nový Jičín českou raritu. Dvě vlaková nádraží, která nebyla propojena. Nádraží Nový Jičín-město leží vedle autobusového nádraží a jezdí odsud lokálka do stanice Suchdol nad Odrou (doba jízdy je 15 minut), kudy prochází hlavní trať z Prahy do Bohumína.
Z Nového Jičína-horního nádraží jezdila od roku 1889 také starší lokálka do stanice Hostašovice, kde se napojovala na trať z Ostravy do Valašského Meziříčí. Trať byla vážně poškozena při bleskové povodni 24. června 2009 a provoz byl téhož dne zastaven. Po vleklých diskusích odmítla v dubnu 2010 Správa železniční dopravní cesty financovat obnovu, protože krajský úřad nebyl ochoten poskytnout záruku, že zde bude dlouhodobě objednávat provoz vlaků. Bez záruky by hrozilo, že investice, odhadovaná na 82–90 milionů korun, přijde vniveč. V místech, kde trať vedla byla vybudována cyklostezka.
Obě nádraží jsou od sebe vzdálena asi 2 km. V historii se objevily plány na jejich propojení, ale vzhledem k husté zástavbě v centru se nikdy neuskutečnilo.
Novojičínské vlakové nádraží Nový Jičín město získalo v roce 2015 ocenění "Nejkrásnější nádraží v ČR".


