icon
avatar
isoldaeva
9. črc 2014

Jak účinně nakupovat nebo prodávat v bazaru

O čem je tento článek? 

O návodu, jak správně nakupovat nebo prodávat nejen v bazaru Modrého koníka. Rychle, účinně, úspěšně a spokojeně Jak si vytvořit jméno, které zaručuje kvalitu, důvěryhodnost a spolehlivost.

Někdy si prostě nesedneme

Spousta nedorozumění vzniká na základě nevhodné komunikace, nepochopení nebo špatného pochopení. Někdy si prostě nesedneme. V takovém případě je dobré si zachovat čistou hlavu a jednat stále s nadhledem. Hned na začátku komunikace u inzerátu si můžeme představit, že prodáváme jako skutečný obchodník nebo že jsme vlastníkem oficiálního obchodu a kupující jsou klienti, kterých si vážíme a chceme si je udržet i pro možný následující obchod. Jsme-li příjemní a máme co nabídnout, zákazník se vždy rád vrátí nebo nás s radostí doporučí svým známím. 

Jako kupující si můžeme reálně představit, že si vyjednáváme nákup u odborníka, skutečného znalce v jeho odvětví s douholetou praxí. Zeptáme se na vše, co potřebujeme, slušně, věcně a prakticky domluvíme platbu a předání.

Dejme bazarovým obchodům profesionalitu s lidským nadhledem. Vytvoříme si tak společně bezpečné místo, které nás bude lákat k dalšímu prodeji nebo nákupu. 

Jak uzavřeme obchod

Obchod uzavřeme souhlasem jak prodávajícího tak kupujícího a výměnou důležitých infomací. Prodávajcí oznámí způsob platby, případně předá číslo účtu, kam kupující pošle peníze a kupující sdělí adresu, kam se má zboží zaslat.

Vázne-li komunikace a vyjednávání obchodu u inzerátu ještě před uzavřením obchodu, není důvod hned psát negativní hodnocení nebo udávat druhou stranu za nespolehlivou. Každý má v této chvíli ještě stále právo rozmyslet si obchod. Je ovšem jasné, že z obecné úcty k druhému, bychom se např. měli omluvit, že jsme si obchod rozmysleli nebo že jsme si již našli jiného zájemce o zboží. Když někdo přestane komunikovat déle než týden nebo deset dní bez udání důvodu, tak je to jeho nezodpovědnost a pro nás to znamená ukončit tento obchod a jako prodávající nabízet zboží dál nebo jako kupující hledat jiné věci. 

Naučme se být trpěliví

Nedošly nám peníze na účet nebo jsme nedostali zaplacené zboží a druhá strana s námi nekomunikuje? V takovém případě bychom neměli hned panikařit, že nás chce okrást, podvést nebo ignorovat společné uzavření obchodu. Častokrát prodávající i kupující jsou maminky od malých dětí, které musí řešit rodinné starosti. V čase dovolených je jasné, že maminky nemusí komunikovat až 10 dnů. Proto bychom měli vyčkat tuto přiměřenou dobu a poté jednat. 

Velice hodnotná je i upřimnost v komunikaci. Neměli bychom si vymýšlet nebo překrucovat naši situaci. Např. když si chceme koupit zboží a víme, že peníze budeme mít až za 14 dní, tak to napíšeme a poprosíme o strpení a nebudeme se během 14 dnů vymlouvat, že to pošleme za tři dny, pak že jsme na to zapomněli nebo že musíme počkat na manžela, až přijde z práce a provede platbu a pod. Zároveň i z pozice prodávajícího popíšeme zboží po pravdě (uvedeme i vady) a balíček zavčas pošleme. Když víme předem, že nebudeme delší dobu na stránkách, tak to jednoduše oznámíme a vyhneme se obtížím. 

Nastane-li podvodná situace

Když máme podezření na podvod nebo netaktní chování po uzavření obchodu (např. prodávající dostala peníze, ale neobdrželi jsme balíček se zbožím) a ještě k tomu je to více jak týden, kdy druhá strana s námi nekomunikuje, tak ji můžeme udělit negativní hodnocení. Častokrát to velice účinně zabere a druhá strana se rychle ozve.

Nereaguje-li druhá strana ani na záporné hodnocení, můžeme ji poslat Oficiální žádost o vyřešení situace obchodu. Žádost se posílá druhé straně a adminovi stránek (isoldaeva). Když nedochází k vzájemnému vyřešení, tak se případem začně věnovat admin nebo uživatelky (moderátorky) ze skupiny Pomáháme v bazaru.

Admin nebo moderátorky skupiny Pomáháme v bazaru mohou pomoci nebo poradit, ale vždy je potřeba hlavně naše aktivita. Pokud se celá situace nedá do pořádku, tak osoba, která způsobila nepříjemnosti nebo podvod, bude zveřejněna na černé listině ve skupině Podvodnice a nespolehlivé maminky a ve skupině Pomáháme v bazaru. Jsou to místa, které jsou navštěvované uživatelkami bazaru, aby si ověřily spolehlivost kupujících nebo prodávajících. Admin může zároveň zastavit činnost v bazaru nebo celý profil uživatelky, která se chová nespolehlivě, nesprávně nebo vědomě podvádí.

Co bychom měli vědět

  • Důležitá je příjemná komunikace, upřímnost a serióznost.
  • Uzavření obchodu je jako podepsání smlouvy a měli bychom k němu přistupovat zodpovědně.
  • Trpělivost růže přínáší a to platí i pro naše aktivity v bazaru.
  • Obchodování se účastní dvě strany - kupující a prodávající a nastane-li nějaké nedorozumění, je to záležitost obou stran, proto nezavírejme oči před komplikací. 
  • Je mnoho variant, jak vyřešit nepohodlné situace, zkusme je najít.
  • Když dojde k podvodu (zašleme peníze, ale neobdržíme zaplacené zboží), máme právo podat trestní oznámení na prodávajícího. Policie se bude zabývat případem, pokud částka bude vyšší nebo rovna 5.000,- Kč. Také platí, že když je podvedeno více uživatelek, mohou se spojit a podat oznámení společně (malé častky tak nabudou vyšší sumy).

Přejeme pohodu při vyjednávání obchodu v bazaru.

Modrý koník team

Začni psát komentář...

sticker
Odešli