Crohnova choroba - je nás tu víc?

temnapani
20. črc 2018

Zajímalo by mě, je nás tu s tímto víc?

t.lucka
21. črc 2018

Já mám Crohnovu chorobu diagnostikovanou od svých 16let. Naštěstí ji mám v poměrně klidové formě. Tak jednou ročně se to zhorší natolik, že musím do nemocnice, ale operace zatím nikdy proběhnout nemusela.

temnapani
autor
22. črc 2018

@t.lucka jsem čerstvě diagnostikovaná. Podchycení v kritickém stádiu,kdy v zánětu s vředech od jícnu po konečník... Studuju diety ... Na jak dlouho v nemocnici býváš? A léčba? ATB a kortikoidy?

t.lucka
22. črc 2018

U mě je to vetsinou na týden a zatím vždy zabrali ATB a párkrát nasazeny i kortikoidy. Vždy se mi to zhoršilo v těhotenství, tak čekám, jak to bude vypadat tentokrát. Dieta mě vždycky štve, ale co nadelat, bohuzel s touhle dietou to není moc o zdravém životním stylu....většinou mám pak strašný nedostatek čerstvé zeleniny a ovoce.

pandora197
22. črc 2018

Aktuálně 32,Crohn zjištěn v 17.Postižení terminálního ilea+metastázy i na kůži.Zatím 2x akutní vzplanutí,vždy zvládnuto kortikoidy.Jinak jsem 10 let brala imunosupresiva,kvůli plánovanému těhotenství postupně vysazeno.Těhotenství v poklidu,nyní pouze pentasa,2 x ročně kontroly a příležitostně kolonoskopie.Dieta žádná,jím víceméně vše,vyhýbám se akorát luštěninám a přemíře smaženého.

t.lucka
22. črc 2018

@pandora197 taky mám postižené terminalni ileum...dietu držím jen při obtížích...jak se ti projevovalay ty metastazy na kůži 😳

pandora197
Autor odpověď smazal
Zobraz
pandora197
22. črc 2018

@t.lucka Zanetlive loziska plné hnisu na nohách a rukou,prostě vředy.Zůstali mi po nich i menší jizvy,tenkrát mi jeden vyrizli a poslali na histologii,kde pak přišlo potvrzení,že je to metastaze crohna.Měla jsem je pokaždé při akutním vzplanuti,vždy jsem pak byla 2 měsíce v nemocnici než mě dali do kupy.

t.lucka
22. črc 2018

@pandora197 panejo, ani jsem nevěděla, že se to může i takhle projevit. Tak hlavně, že už jsi na tom lépe 👍

jakub1996
7. lis 2018