• Přihlas se
  • Registrace nového člena
  • Získej PLUSPRO
  • Doporučujeme: Beremese.czModrastrecha.cz
  • Přihlas se
  • Registrace nového člena
  • Získej PLUSPRO

Dítě s dyskalkúlií. Potřebuji poradit

20. června 2016 
Ahoj holky, nemáte náhodou některá dítko s touto diagnozou? Potřebovala bych nějaké rady, zkušenosti. Mám holčičku ve 2.tř a má těžkou dyskalkulii. Díky za rady.
21. kvě 2008 ve 13:45  • Odpověz  • To se mi líbí
Co to znamená diskalkulie?Díky
21. kvě 2008 ve 14:20  • Odpověz  • To se mi líbí
problémy s počítáním
21. kvě 2008 ve 14:25  • Odpověz  • To se mi líbí
autor
To je jako dyslexie - ta je známá - problémy se čtením, taky se to řadí mezi poruchy učení. Dyskalkulie je porucha matematiky, špatná schopnost naučit se počítat
21. kvě 2008 ve 14:53  • Odpověz  • To se mi líbí
ahoj Jaku, náš Kubko má dyskalkúliu, ale ešte nemá konečnú diagnózu, lebo je ešte len v prvom ročníku.
Je to veľmi ťažké, na rozdiel od dyslexie ešte nie je veľmi známa, dokonca aj niektorí odborníci považujú dieťa, ktoré nevie počítať za mentálne retardované... Náš Kubko má poruchu ešte kombinovanú s dysgrafiou, našťastie čítanie mu ide celkom fajn.
Pri výuke matematiky používame veľa názorných pomôcok - plastové číslice, číselnú os, špeciálne hranolčeky - modifikáciu cuisenairových hranolov... Napriek úpornej snahe Kubko ešte stále nie je schopný vypočítať spamäti ani príklad 1+1, ale s pomocou kompenzačných pomôcok príklady do desať ako-tak zvládame.
Teraz zažívame asi najťažšie obdobie, pretože nevieme, čo bude ďalej, či sa nám podarí prejsť do druhého ročníka, lebo opakovanie prváku by bolo pre Kubka zdrvujúce...
5. čer 2008 v 09:34  • Odpověz  • To se mi líbí
autor
Ahoj Mracik, jsem moc ráda, že jsi napsala :slight_smile: . Kája končí 2.tř., dykalkulii ji potvrdili v pololetí 2.tř.. Má k tomu ještě poruchu pozornosti dost velikou, celkem ještě další věci, ale z poruch učení to je snad "jen " ta pozornost a dyskalkulie.
Teda je to boj co? Kája na konci 1.tř. počítala do 10, pak i do 20, ael bez přechodu přes 10. Teď zvládla už ten přechod celkem dobře, i když samozřejmě počítá pomalu a s prstama, ale už ten princip chápe. Začínáme se učit počítat do 100, pořád plete rozdíl mezi desítkami a jednotkami, nechápe větší, menší. Násobilku s pomůckami, ale to prý je paměťová záležitost, tak to snad zvládne prý ještě ve 3.tř.
Taky nám z poradny navrhovali opakovat 2.tř., ale já s tím nesouhlasím, protože vše pak sice s obtížemi ale zvládla, ale musela toho hodně nacvičit a ne jet zběsilým tempem jako ve škole. Má na to integraci. Je Kubko taky integrovaný?
5. čer 2008 v 17:23  • Odpověz  • To se mi líbí
zajímavé stránky
16. čer 2008 ve 20:08  • Odpověz  • To se mi líbí
Ahoj Mracik,Jaku avsichni co bojujete s diskalkulií.mam bohaté zkušenosti s timto problemem .ale nevěšte hlavu je to velký boj ,někdy se zdá marný.Vyžaduje to spolupraci s učitelem,velkou trpělivost.mnoho času ale odměna přijde.Tyto děti když projdou tímto drilem s tím že mají blízko osobu ktera je podporuje dokaží velké věci.Muj syn je dnes 22letý.Studuje vysokou školu je ve druhem rocniku problemy občas má ale kdo je nemá.Postup to byl pomalý .věčný boj s učiteli na co má nebo nemá.Je potřeba si uvědomit že toto dítě nikdo spravedlivě neoznámkuje radila bych nepřipustit opakování ročníku,nemá to smysl.pravidelné dobrovolné opakování o prázdninách ano .ditě nezapomene.My jsme procvičovali zakladní opticke figury -mužu vysvětlit.To nám moc pomohlo a posunulo nás to dál.Je taky integrovaný.
16. čer 2008 ve 20:54  • Odpověz  • To se mi líbí
autor
Maru8 díky za podporu, nejhorší je právě boj s učiteli a docílit, aby ten problém on pochopil. Dyskalulie není tak rozšířená jako dyslexie, proto mi přijde, že je s tím pedagogové namjí moc zkušeností. My jsme na prahu toho, že učit. chce dceru buď neklasifikovat, aby po prázdninách dělala opravné zkoušky před komisí, nebo jí dát 5 a opakovat 2.tř.. Myslím si, že to není možné. Jsem moc ráda, že jsi napsala právě to, že opakování ročníku nemá smysl, protože tohle já tvrdím stále. Vidím to sama-opakujeme stále dokola a když se vrátíme k látce půl roku staré, zas to neumí.
Jinak klobouk dolů před každým, kdo tohle s dítětem zažil, absolvoval celou školní docházku a ještě dosáhl k takovému cíli jako je studium na VŠ! My jsme teprve na začátku cesty a mě už jímá hrůza jak to bude dál. Naše učit. nás dokonce posílala do jedličkárny a vyučit se tam po skončení zš.....
16. čer 2008 ve 21:03  • Odpověz  • To se mi líbí
čo sa týka opakovania ročníka, to hrozilo aj nám, ale vyzerá to tak, že pôjdeme predsa do druháku. Ja inak Kubka učím doma, do školy chodí len na náukové predmety. Sme s týmto modelom spokojný všetci - ja, Kubko aj učiteľka.
Dokonca sa nám konečne podarilo nájsť špeciálnu pedagogičku, ktorá sa venuje prevažne poruchám učenia a ako tá dokáže s Kubkom pracovať, to je paráda. Kubko si ju hneď obľúbil, stratil sa z neho všetok stres, ktorý inak pri takýchto skúšaniach máva. Budeme síce musieť raz do týždňa cestovať skoro sto kilometrov, ale verím, že to bude stáť za to.

Čo sa týka integrácie, o tú sme sa pokúšali už pred začatím prvého ročníka, bohužiaľ v pedagogicko-psychologickej poradni v našom meste nám Kubka odmietli integrovať, lebo vraj nemá poruchy učenia, ale je MR a patrí do špeciálnej školy. Tak sme teraz zašli do poradne v inom meste, kde Kubka bez problémov zintegrovali a nerozumeli tomu, prečo sa to neurobilo už prvej triede. Naozaj, keď nie ste spokojný, oplatí sa hľadať iných odborníkov. My sme teda konečne našli psychológa, špeciálneho pedagóga aj poradňu, kde týmto problémom rozumejú a sú ochotní nám pomôcť.
17. čer 2008 v 09:22  • Odpověz  • To se mi líbí
Holky ,pamatujte že ve škole si toho dovolí tolik kolik vy jim dovolíte .Učitel musí vědět že vy jste pevná složka dítěte a pravidla určujete vy nikoliv oni musite rázně postupovat aplnit si svoje povinnosti a at si ve škole plní take svoje.Učit chytré děti není umění.ale ty integrované ano.To at si ve skole uvědomí.Musite hledat takovou poradnu,která podle vás je nejlepší .já ji našla psychicky mě to podpořilo a pak si se mnou už nikdo nezahrával.Mě taky jímala hruza a jaká.Ještě ted když si na to vzpomenu nebo čtu co píšete tak si to znovu užívám.Takže žádná 5.Prostě dostane nejhuř 4
nebo3.protože to dítě odpracovalo vice hodin než celá neintegrovaná třída
17. čer 2008 v 19:17  • Odpověz  • To se mi líbí
autor
Asi se taky pokusíme domluvit poradnu v jiném městě, u nás je bohužel jen jedna. Jsem moc smutná , co se děje v našem školství, prostě jakmile nějaké dítko není minimálně 100%, tak je nezajímavé......
Maru8, mluvíš mi z duše, pedagogové nechtějí si přidělávat starosti s integrovanými dětmi....
Mracik, super jak jste to vyřešili :slight_smile:
Hoky držte palečky, snad to do konce školního roku nějak pozitivně vyřešíme, jsme z toho docela dost na nervy :unamused:
17. čer 2008 ve 20:38  • Odpověz  • To se mi líbí
Nechtějí a nebudou.Ta vaše Učitelka je ochotna spolupracovat.Jestli ne musíšjinějak takticky přinutit .jeden ze zpusobu bzzl že jsem ji navrhla svoji učast při vyučování,abych se podívala jak se to správně dělá.To nechtěla ,ale o poznání víc se snažila synkovi pomoci.Vysvětli ji že Káje vezme další chut do práce a znehodnotí tím vše co jste dosud všichni udělali.Tento postup je pro vás všechny neučinný-myslím tím opakování ročníku nebo repec.Stejně se s ní musíš o prázdninách učit ,alene pod hrozbou reparátu.Když se vrátí do 2.třídy tak ji to destabilizuje,Jestli jsem moc tvrdá tak promin ,ale já si přímo vybavuji sebe a svuj postoj v této situaci a už se vidím na tom dohadování co a jak.
17. čer 2008 ve 21:33  • Odpověz  • To se mi líbí
autor
Maru8, napsala jsi to moc hezky. :slight_smile: Za učitelkou chodíme, psali jsme jí mejlíky, prostě snažíme Káju "nedat". Něco jiného nám paní učitelka řekne při setkání a něco jiného pak koná. Nejhorší je, že to dítko je vlastně "rukojmí". Bojím se, abych skrz přílišné dohady nepoškodila Káju co se týče hodnocení-učitelka má ve známkování posl. slovo. My teď vybíráme jinou školu a po všech nespravedlivých ohodnoceních budeme kontaktovat inspekci.
18. čer 2008 v 08:28  • Odpověz  • To se mi líbí
Ahoj jakuKaju nepoškodíš pamatuj že horší to býtnemuže jenom lepší změna školy asi moc řešením nebude.Mamstrach abÿ ji to nehodilo zpět.ono to pedagogicke ovzduší je na všech základních školách je stejne.pokud ji chcete nechat v normální škole za což se já přimlouvám ,pak je to natobě ,jakmile přinutíš ke spolupráci jednu učitelku,začne se ti dařit dál.Avy se budete posouvat krok za krokem výš a o to právě jde.odpíchnout se od dna a pak se postupuje občas taky padá ale to nevadí ,tím právě tyto děti kvalitní.Víš jak bylo příjemne sledovat jak miláček postupuje pomalu nahoru.Av 6.třídě za sebou nechává rozmazlené dětičky -jedničkáře.Tosrovnání jo to bylasatisfakce. První verdikt učitelky zněl-co nejdřív přeložit do zvláštní školy.s tím jsem tvrdě nesouhlasila a začala bojovat velmi tvrdě po svém.Zkus to prosím taky.
18. čer 2008 ve 23:09  • Odpověz  • To se mi líbí
autor
Náš důvod pro změnu školy je zejména ten, že tato škola je počítačově zaměřená a klade důraz na matematiku. Takže zatímco v jiných školách končí 2.tř. násobilkou max 6-7, u nás se minulý týden probírala 9, prostě jedou hrozně rychle a vlastně nejen v matice, mají nejsložitější učebnice na trhu a to Káje fakt nevyhovuje.Domnívám se, že zvládne úplně běžnou ZŠ-ne zvláštní apod. kam nás taky porůznu posílají- ale musí mít normální tempo výuky.
19. čer 2008 v 08:32  • Odpověz  • To se mi líbí
mam dceru v první tříde nam v poradne zdelily ze dcera ma dysleksiji a ja nevi co všechno dys .Byla jsem zoufalá pořad jsem chodila za učitelkou a prosila o pomoc .Dcera byla také neštastna škola nám nepomohla nechali nás vtom se plácat.Na radu moji mamky která dome pořád hučela at dam Adélku na jinou školu jsem to udelala a dnes toho vubec nelituju přendala jsem jí v pololetí druhé třídy mohu doporučit .Celou první třídu jsme se doma učili a oprazdninách taky pak jsme šli do poradny na žádost nové školy a tam nam zdelily že Adelka ma dyskalkulii .Ve škole nám vyšli vstříct a dneska Adelka nosí jedničky z matiky a nejoblíbenejší předmet ma matematiku a je moc štastná a já taky .nejvetší radost je kdiž ten malí človíček je štastní a chodí do školi rad .Mívali jsme stavi zoufalství byli jsme neštasní obe ja nevedela jak jí pomoc a to mě užíralo a trápilo když prinesla v bývalé škole donesla z matematiky 4 škola jí nebavila .Proto jsem toho názoru nic nevzdávat a bojovat za toho človíčka kterí je tak zranitelní a kdo jiní ho má ochranit než maminka :slight_smile:
19. čer 2008 v 09:24  • Odpověz  • To se mi líbí
jaku určite jdete na jinou školu a nejdřív si zjistete jestli naté škole funguje specialní pedagog ten se Adelce věnuje a doučuje jí formou hry a místo matematiky jde Adelka spani poradkiní do jiné třídy a tam sejí věnuje .Byla jsem se včera na jedné takové hodině podívat a netušila jsem jakou formou jde díte doučovat mohu poradit jak pokud chcete mužete to procvičovat přes prázdniny jde to pomalu ale jde .Někdi jsem byla tak zoufala když nam naznačovali v bívalé škole že mame dat Adélku do zvlaštní .Vporadně nam řekli že tyto děti sou inteligentni a maj nato bít vysokoškolákem sama pani v poradne ma syna a ten je na vejšce samozřejme bez zaměření na matematiku .NEVZDAVEJ TETO najdou se i tací že vám budou hazet klacky pod nohy a odrazovat ale jdete si za svim a brante svoje díte :slight_smile: držim palce hodne trpelivosti
19. čer 2008 v 09:39  • Odpověz  • To se mi líbí
autor
Hoky díky vám všem za rady a podporu , moc si toho cením. Fakt jsme teď všichni uzlíček nervů a termín blížících se prázdnin a vše rozřešené to ještě umocňuje. Já jen pevně doufám, že vám sem brzy písnu, že se nám alespoń podařilo sehnat novou školu a že o prázdninách nebudeme muset Káju uklidňovat ze zkoušení před komisí.
Kudrlinko, ty máš druhandu?Písni mi prosím jak se u vás dykalkulie projevuje, dík moc
19. čer 2008 ve 14:07  • Odpověz  • To se mi líbí
Ano mam druhačku dyskalkulie se u Adelky projevila tim že Adelka nema představu o čísle neumí si představit to číslo a číselnou řadu jsou nato dobré pomucky ,když jsem se byla podívat na jedné hodine tak jsem jen yírala z otevřenou pusou Adelka neuměla čísla po spatku najdříve sní chodila okolo stolu a počítali do deseti a pak šli po spátku co krok to číslo jeto super.Nam chteli ajku dat naspatek do druhí nedovolila jsem to .to co jse naučila Ajka za pul roku tak to na minulé škole neuměla za rokapul.Mi jsme k dyskalkulii měli i psychické problemi ráno nám zvracela a měla záchvaty pláče škola pro nás obě byla noční mura . Je pravda že Ajku vodim přes pul města ale stalo to zato škola která byla v blízkosti našeho domu tak ta se nanás podepsala . :angry: Sice dyskalkulik se musí učit i oprazdninách bez toho byto nešlo jeden měsíc mame flakaní a užívání prázdnin a druhí měsíc učení .poradkyně ze školy nám vyšla natolik vstříc že bude Ajku o prazdninach ve svim volnu bude ajku doučovat .AJKA MÁ PROBLEMI Z přechodem přes desítku potřebuje prsty na počítání,neumí rozkládat číslo,musí to mít napsaní na papíře příklady nenechte se odbít jeto vaše díte oni sami byto neudelaly .Mžu se zeptat proč vás ženou před komisi .Opravdu zalezí na přístupu školy a hlavne učitele .Ješte jednu radu Ajka mela problemi si věřit pořad mi říkala že jí to nevadí bít druhá což mě zarazilo .Začali jsme docházet do specialniho pedago gickopsychologickeho centra prošla psychol.vyšetřením a začla docházet do skupiny jsou tam děti ktere maj poruchy učení jaké koliv poruchy a tet je uplne jiná věřísi je si jistější a je vpohode to to centrum nám dost pomohlo obema mě tam ochotně vše vysvetlily .opravdu pevní nervi určite to zvládnete :slight_smile:
19. čer 2008 ve 14:43  • Odpověz  • To se mi líbí
jaku tet jsem četla co jsi psala že kaja si plete menší a vetší mame dost dobrou pomucku od poradkině přes učení pořád adelka nechapala proč je 53 vetší než 23 a bylo jí to vysvetleno že 23 je miminko a natahuje ručičky na 53 adelka si to nazorne skusila a zjistila že když natahne ručičky tak ona je mala a vznikne z obou rukou V :slight_smile:
19. čer 2008 v 17:03  • Odpověz  • To se mi líbí
autor
Co se týč té komise-učitelka jí prý nechce poškodit, aby jí nemusela dát 5 (upozorňuju, že z látky 2.ročníku nebyla dcera vůbec zkoušená takže uč. nemůže vědět zda to umí...), tak jí neuzavře klasifikaci . Jenže dcera z celého šk. roku chyběla 2 dny ve 2.pololetí a teď měla 14 dní angínu. Úkoly píše, pracujeme doma ještě se speciální matematikou, prostě makáme víc než její spolužáci....
20. čer 2008 v 08:13  • Odpověz  • To se mi líbí
dobrí den jaku to přesně znam ale i přesto žejsme dřeli až mijí bilo líto že ostatní děti o víkendu užívaj volna tak mi šrotili a pořád to bylo málo .Nechapu pani učitelky v dnešní době je normální díte z poruchou učení mam také kamarátku ktera má ti samé problémi a opravdu zaleží na učiteli a na přístupu školy .Ste stateční vy i vaše dcera bojujte dál .Věřím žeto zvladnate ste šikuly a naká zakoplexovaná kr........ vás nezdepta .Je videt že je hodně detí a neváží si žáka.
20. čer 2008 ve 14:15  • Odpověz  • To se mi líbí
autor
Na integračním plánu se mimo jiné vyčísluje i fin. částka na nákup pomůcek pro dítě včetně jejich seznamu. Ukazovali vám ve škole co pro dítě pořídili, případně mám jako rodič právo vidět pomůcky včetně dokladu o jejich nákupu?
Dnešní zpráva-manžel volal do školy a tam mu tel. oznámili, že dcera nemá uzavřenou klasifikaci.... :astonished: , takže nám nastává období boje :angry:
20. čer 2008 ve 21:28  • Odpověz  • To se mi líbí
Do školy je potřeba zajít jaku domluvit si konzultaci třeba i s tim menším dětskem na rucea dukladně jim to tam vycinkat třeba i velmi hlasitě.škoda že tě osobně neznám všechny argumenty si sepiš ajdi do toho.postup do dalšího ročníku vybojovat musíš máš to v pondělí za ukol.BOJUJ.Já to na konci 1.třídy musela udělat taky.Když si natu návštěvu vzpomenu mám husinu ještě ted.Ale povolili.
20. čer 2008 ve 22:24  • Odpověz  • To se mi líbí
autor
Tak po včerejším hororu- rozhovoru v ředitelně- jsme dnes uspěli!!!!! :slight_smile: :slight_smile: :slight_smile: :slight_smile:
Kája dostane slovní hodnocení, na kartě sice bude mít 4 a vysvědčení dostane až v pondělí, ala bude mít klidné prázdniny! A současně nám ji přijmou do jiné ZŠ naštěstí hned vedle té současné (nebo raději už minulé), takže to je taky paráda!
Díky Vám všem za podporu- dost mi to pomáhalo, je to teď šílená úleva :slight_smile: .
Všem, které ještě nemáte úplně rozhodnuto držíme palečky, ať dopadnete jako my! :wink:
26. čer 2008 ve 12:59  • Odpověz  • To se mi líbí
Na známky se vykašli to jsou jenom čísla.Utěchto dětí je to celkem jedno .Musiš dbát na to aby probíraný okruh látky uměla a pozopakování byla schopna navázat dalším učivem a pak pokračovet dál .tudy vede cesta ven.Kaju se snaž limitovat časově.Aby se postupně zkracovaly doby na zpracování ukolu.
26. čer 2008 v 15:09  • Odpověz  • To se mi líbí
Jaku, blahoželám, aj my sme dnes uspeli, je to neuveriteľná úľava, aspoň na nejaký čas, potom nás čaká ďalší boj :wink:
26. čer 2008 v 15:46  • Odpověz  • To se mi líbí
autor
O známky mi nejde, beru vše krom 5 na vysvědčení :grinning: ! Hlavně, že máme klid!
Mracik blahopřeju, vím přesně jakou teď prožíváte euforii, teda ten kámen co mě spadl ze srdce jsi musela snad slyšet až tam u vás :wink: . Vy zůstáváte na stejné zš?
Holky jsem ráda, že jsme to tady všechny za podpory ostatních dotáhly do šťastného konce, teď nás čeká odpočinek a zas práce..., ale půjde to veseleji, Kája se moc na novou školu těší, zítra jdeme za novou paní učitelkou, která prý má dlouholeté zkušenosti s prací s takovými dětmi jako je naše Kája.
26. čer 2008 ve 20:34  • Odpověz  • To se mi líbí
ahoj jaku strašne moc gratuluju jse šikulky .Moc si prazdnini užíte hlavne na plno jsou zasloužení .Mi také slavíme Adelka ma dvě dvojky ale nebít nové školy tak jsme je neměli .mějte se všichni krásne a odpočívejte a hlavně naberte sílu do nového školního roku věřím že to zvládnem :wink:
27. čer 2008 ve 12:28  • Odpověz  • To se mi líbí
autor
Ahoj holky, tak máme po prázdninách, obnovuju téma :wink: .
Včera jsem s Kájou počítala zas př. z 1.tř. - je ve 3.tř. - a zas na mrtvém bodě, prostě jak kdyby se jí to znovu vypařilo z hlavičky a to jsme sem tam během prázdnin opravdu počítali. Nemáte s tím zkušenost? Hlavně jeden den je úplně perfektní a druhý den neví zda je 7 větší než 8. Pořád dokola se nemůžeme přehoupnout přes přechod přes 10. Včera jsem úplně propadala tomu, že prostě se dál nikdy nedostanem. Jakmile pokročíme dál, zjsitím, že zas vypadlo to předcházející. Už jsem z toho zoufalá.
8. zář 2008 v 09:21  • Odpověz  • To se mi líbí
1 2 3 ... 5
Tvůj příspěvek