Vychováváte batole pomocí kontaktního rodičovství a chcete si popovídat o svých pocitech?

mag_p_
10. dub 2023

Pěkný den všem!
Jmenuji se Magdalena Pospíšilová a jsem studentkou oboru Psychologie na Fakultě sociálních studií Masarykovy univerzity. Pro svou diplomovou práci jsem si vybrala téma emoční práce matek na rodičovské dovolené, konkrétně se chci dozvědět, jak matky pracují se svými emocemi v souvislosti s péčí a výchovou dítěte batolecího věku. Zároveň se zaměřuji na matky praktikující kontaktní rodičovství (zejména kojení, společné spaní a nošení), neboť může být oproti jiných výchovným přístupům emočně náročnější.

Téma jsem si vybrala proto, že výzkumníci se emoční práci věnují již dekády, ovšem pouze u různých povolání (např. učitelé, zdravotní sestry, pečovatelé v domovech pro seniory…). Výzkumy o rodičovství a mateřství chybí i přesto, že je známo, že pracovníci pečující o malé děti emoční práci běžně provádějí. Emoční práce (=prožívání, vyjadřování, potlačování nebo předstírání emocí) je tedy součástí výchovy a péče o dítě, a mým cílem je zjistit, jaká je její podoba v mateřství.

Výzkum provádím formou rozhovoru, hledám proto maminky, které by byly ochotné popovídat si o tom, jak vypadá jejich kontaktní výchova, a o svých emocích. Případný rozhovor by trval zhruba 60 minut. Probíhal by buďto online, nebo osobně v Brně a jeho okolí (i v případě bydliště v Brně je možné provést rozhovor online), v čase dle Vašich preferencí. V rámci rozhovoru není nutné odpovídat na všechny otázky, je jen na Vás, co vše byste mi chtěla sdělit.

Rozhovoru by předcházelo poskytnutí informovaného souhlasu, který obsahuje popis a cíl výzkumu, podmínky účasti ve výzkumu, informace o sběru, uchování a zpracování Vámi poskytnutých dat, informace o ochraně osobních údajů, informace o Vašich právech v souvislosti se zpracováním osobních údajů a kontakty na autorku a vedoucí diplomové práce.