Pálení končetin. Způsobuje to cukrovka nebo jde o jiný problém?
Zdravím, chci se zeptat jestli má někdo zkušenosti s pálením končetin prstů u nohou a dlaní rukou. Je to pocit jako bych měla na nohách ponožky a rukavice plněné čerstvými kopřivami. Sem tam mám pocit,že necítím chlad ani teplo chodidel hlavně plosky nohou zespoda. Mravenčení brnění a nedokážu mít nohu delší dobu na stejném místě takže když sedím musím neustále měnit polohu nohou.Byla jsem včera u lékaře ten předepsal jen injekce Bkomplexu. Jím zdravě běhám posilují už 10 let. Nekouřím nepiju, popíjím železo kvůli nedostatku. Mám tetanii takže na mravenčení brnění a záškuby v končetinách jsem zvyklá ale toto jsem ještě nezažila. Na fb mě lidi straší neuropatií a cukrovkou. Ale na kompletních odběrech krve jsem byla v lednu a cukr jsem měla na lačno 4.2 takže doufám že cukrovka to nebude. Ale poradili mi ať si nechám změřit glykovany hemoglobin. Ten se při těch kompletních odběrech nezměřil? Nebo je to právě ta hodnota 4.2? Díky za jakékoliv rady.
@valkyra7129 glykovaný (dlouhý cukr) je hbac nebo tak nějak v testech. Normálně se nedělá, ale lze o ně normálně požádat i obvodního. Lačná toho tolik neřekne. Každopádně bych si to nechala zkontrolovat pro klid
@valkyra7129 já jsem měla mravenčení, které popisuješ, když jsem měla nedostatek vápníku a hořčíku.
@valkyra7129 já jsem měla mravenčení, které popisuješ, když jsem měla nedostatek vápníku a hořčíku.
@palja Jak jste to, prosím, zjistila? Z krevních testů?
@palja Jak jste to, prosím, zjistila? Z krevních testů?
@optimistic ano, z krve
@valkyra7129 glykovaný (dlouhý cukr) je hbac nebo tak nějak v testech. Normálně se nedělá, ale lze o ně normálně požádat i obvodního. Lačná toho tolik neřekne. Každopádně bych si to nechala zkontrolovat pro klid
@martulka88 a indikace bude jaká? S glykémií 4.2 rozhodně nemá takovou cukrovku, aby měla diabetickou neuropatii, která se rozvíjí za roky/desetiletí dlouhodobé hyperglykémie.