Maminky "tak trochu jiných" dětí pojďte si popovídat
Dobry den, ja sice nemam netabulkove dite, ale syn ma atopak a alergie. Oproti Vasemu trapeni je to nic. Ale ted mi na nas problem byla doporucena strava GAPS a co jsem tak cetla, tak podle ni jedou maminky, u jejichž deti doslo po MMR k nejake poruše chovani. Zkuste mrknout na https://www.janadellplotnarkova.cz/gaps-dieta/ , vysla ted k tomu i knizka. Jeste jsem ji necetla,ale je tam o tom kapitola.
@jednaholkaa ano,toto jsem myslela. Ted vyšla i v češtině.
Dobrý den, mohu se zeptat autorky, kdy se začaly problémy více projevovat a kdy se začaly řešit? Mám téměř 3 letou dceru a teď začínáme rozjíždět kolečko vyšetření (logopedie, foniatrie, psycholog) s podezřením na vývojovou dysfázii. Máme malou moc rádi a chci s ní co nejlépe pracovat aby se pokud možno vše časem zlepšilo, prý to u této vady lze a u starších dědí se prý nepozná, že jim toto bylo diagnostikováno. Autismus či mentální retardaci mi zatím 2 doktoři vyloučili. Také mám obavy, že se vše rapidně zhoršilo po očkování v 15ti měsících, ale to nikdo zaručeně nepotvrdí ani nevyvrátí. Mohu se zeptat, co váš synek v jakém věku (ne)dělal? U naší malé je problém 1. mluva (umí citoslovce, zdravit, děkovat. pak jednoduchá slova jako mimi, mami, babi,....občas řekne že něco chce "větou nebo spíš spojením, ale zkomoleně", jediné co umí dokonale je počítání (to ji baví, tak ji to jde). Rozumí nám co ji říkáme a sama si dokáže říci neverbálně co chce nechce. 2. problémem je její vzteklost. Je hodná i vůči ostatním je zlatíčko (miluje děti, ráda si hraje, nechá si naopak vše líbit), ale když dostane amok, tak je to děs, mlátí s sebou, vzteká se, sedí na zemi, .... 3. a asi největší problém pro nás je to, že ji nemůžu za nic na světě odplínkovat, to zkouším přes dva roky (myslela jsem si bláhově, že když začnu ještě před 1. narozeninami, tak v roce bude bez plen), zkoušela jsem snad všechno, posadit a čekat a tleskat, když se povedlo, hrací nočník, ukazovat na panence, vysvětlovat od rána do večera, indiánskou metodu, nočník ve tvaru záchodu, místo nočníku wc prkýnko,slibovat odměny za vyčůrání,..... nyní je to tak, že je bez plen doma a když potřebuje, tak si plenku donese, já nasadím, ona se vyčůrá a sama svlékne atd,.... z toho jsem hodně zoufalá, protože co si budeme povídat "vypadá to hloupě". Připadám si před cizími lidmi jako nějaká máma, co si dítě pořídí a pak se mu nevěnuje, nevychovává a nic nenaučí. Přitom se ji věnujeme všichni jak to nejvíc jde, kupujeme i různé věci abychom v ní cokoliv podpořili, knížky, interaktivní knížky, modelíny, malování,.... rozhodně ji denně neodložíme k tv a celý den si ji nevšímáme. Jedna dr mi poradila, ať zkusím na pár hodin školku, tady je ten problém s plenama, ale v soukromé by prý problém nemusel být a ještě je trochu problém s tím, že malá má sice ráda děti, ale nemá ráda, když je jich moc (menší kolektiv, jinak odchází) a také není zvyklá být bez nás sama mezi cizími. Výhodu mám, že jsem ještě na MD s druhým dítětem.
@briliantrose jak dlouho jste zkoušeli indiánskou metodu? To,že dítě dostane amok neznamená, že je nějak jiné.Vzhledem k tomu,že si sama uvědomuje čurání tím,že si donese plínku co jí ju nedat?co by nastalo? A co třeba dětská skupina?tam chodí málo dětí a nebo nějaké rodinné centrum, ty většinou nabízí chvilkové hlídání, že byste to zkusili
Máme hodně temperamentní dcerku, když jí to chytne tak to jsou scény hodné oscara,ale...když jí to chytne někde venku,tak to bych lezla pomalu kanálama,už jsem si s ní nevěděla rady,tak jsem se obrátila na pediatru že mám podezření na Adhd,na to mi řekla,že to Adhd není,ale poslala nás k psycholožce,tak jsme byli a půjdeme znovu učíme se s ní pracovat a dcerka se učí nás-rodiče respektovat,docela to funguje
@kaneshiro moje mladší dcera má středně těžkou vývojovou dysfazii. Tato "vada" je vrozená, není způsobena očkováním. Prostě se ty spoje v mozku vytvořily špatně.
Může být 3 druhy VD - 1) nerozumí, kdo co říká, 2) špatně mluví a 3) nebo smíšená, což je nejčastější.
Děti se rozčilují, protože vám pořádně nerozumí (má se mluvit krátkými větami, zjednodušeně) a že nedokáže říct co chce a vy mu nerozumíte.
VD je navždy, chytré děti mají výhodu, že dokážou lépe zapadnout. Je to ale boj a rodič se musí ne na 100%, ale min na 200% věnovat dítěti. Navíc každé dítě s VD je jiné a záleží i na míře postižení.
@briliantrose odplenkovat před prvním rokem, čtu dobře? 😯 Podle popisu máš teda běžné batole v období vzdoru, které akorát míň mluví. Úplně nevím co bys od ani ne 3letého dítěte očekávala za výkony. 🙄 Vztekat se v tomto věku vztekají úplně všechny děti, akorát záleží na jejich urputnosti a na přístupu dospělých k nim. Jak reaguješ, když se začne vztekat? Nebo v jakých situacích se vzteká? A některé děti se prostě nenechají odplenkovat na povel, že chce matka...chce to trpělivost, ne zkoušet 20 metod a pak hledat diagnózy, třeba je jenom zmatená, že jednou plínku nedostane, pak jo, pak zase nový nočník... 😣
@pribylovapetra dobry den, ja vubec nemuzu najit, ze uz je i v cestine... nemela byste odkaz?
Ahoj, dlouho jsem tu nebyla. Teď v únoru jdeme s malým na test rozumových schopností. V SPC mi řekla, že by pro malého byl vhodný předškolní přípravný stupeň ve speciální školce, která děti přijímá na základě diagnózy PAS nebo střední mentální retardace, to jsem obrečela. V říjnu mu psychiatrička ještě nechtěla úplně dát diagnózu ale napsala atypický autismus s otazníkem a vývojová dysfázie. Zkoušela jsem mu dávat DMG sirup zamíchaný do šťávy ale nechce ho, ani rybí olej. Ve školce se prý socializoval dobře, děti má rád ale neví moc jak na ně. Rozumí všemu co po něm chci, hodně mi chce pomáhat (zamést, utírat nádobí, žehlit...), ve školce i v SPC vydrží hodinu a déle pracovat u stolečku. Při obědě čeká na ostatní děti, rád stříhá, lepí, kreslí, začal dobře držet tužku. S řečí je to stále stejné, občas řekne nějaké slovo (iza - pizza, uba - Kuba, nedávno při otázce kdo je na obrázku řekl já, ví, že se jmenuje Kuba, řekne mrak, bobr, ava - hlava, uka - ruka, oha - noha...). Chodí hezky za ruku ale jenom s dospělými, děti chytnout nechce. Už jde málokdy do vzteklého afektu, když po něm někdo chce něco jiného než chce on, sice tu činnost neudělá s radostí ale udělá. Je to všechno hrozně moc těžké.


Ahoj holky, občas mám dny, kdy si říkám, že je všechno dobré a dny které bych nejraději probrečela. Hledám maminky na pokec, které nemají tabulkové dítě". Mám skoro pětiletého chlapečka, chodí od září do klasické školky (28 dětí, 2 učitelky) s asistentkou pedagoga. Po očkování MMR v 15 měsících mám doma úplně jiné dítě. Ze zvídavého, šikovného, žvatlajícího chlapečka dítě, které přestalo žvatlat, přestalo se vyvíjet. Žádnou diagnózu zatím nemá od dětské psychiatričky, klinická psycholožka, neurolog a při poslední návštěvě i logopedka se kloní k PAS. Dětská psychiatrička mi říkala, že se jí malý jako autista nejeví a přiklání se k vývojovéí dysfázii. Dávala mi vyplňovat DACH test a ze 74 otázek jsem odpověděla kladně přibližně u 20. Shrnu největší podivnosti v jeho chování.
1) Nemluví, pouze základní máma, táta, bum, bó (když ho něco bolí nebo se uhodí), haf, pápá, citoslovce.
2) Občas chodí po špičkách, byla jsem s ním i u fyzioterapeuta a nic patologického neshledal.
3) Pokud není po jeho, má tendenci mě kousnout, škrábnout, štípnout, když mu něco zakážu hodí po mně to, co má po ruce.
4) Občas zvláštně hučí nebo jak to mám popsat...
Je to mé jediné dítě a nedokážu se smířit s tím, že nikdy nebude zdravý jako ostatní děti, jezdíme pravidelně po vyšetřeních a já to psychicky už prostě nedávám...