Odklad školní docházky

mer
2. dub 2018

Moje dcera bude mít ted v dubnu 6 let, je šikovná, celkem pohybově zdatná, kreslí, atd,někdy je netrpělivá, pozornost udrží jak kdy, má výraznou dyslálii chodíme 1x týdně na logopedii už 2 roky, ale posunuje se velmi pomalu, ve školce by dali odklad, byli jsme v ppp tam doporučen též odklad. Cítím, že odklad by byl vhodný, je šikovná, ale pozornost udrží cca 15 min, špatně nese neúspěch a pak hodně špatně mluví, ale ona by do školy chtěla a hlavně s dětmi co chodí ted.
A ted máte někdo zkušenost jak se dítě adaptuje na to že bude ještě rok ve školce uplně s jinými dětmi (o rok mladšími)? Nultý ročník u nás není bohužel.
Nebo nějaká zkušenost s dítětem s patlavostí, co šlo do školy a zvladlo to?
Díky za všechny zkušenosti.

berenika39
2. dub 2018

Nevím, nejsem odborník, ale zrovna řeč je docela důležitá ve škole - aneb píšu, jak slyším, jak mluvím.....pokud dáte odklad, jsem si jistá, že bude minimální problém s adaptací na jiné děti ve školce - problém s řečí ve škole se mi zdá jako větší. Píší za sebe. Synovi odklad jen prospěl. Nejsem zastáncem odkladů jen tak, aby mamča měla klid a dítě delší dětství, ale pokud je k tomu reálný dpvod, pak bych dala.

marulu
2. dub 2018

Já také nejsem zastánce odkladů, ale zrovna jsem to teď řešila s psychložkou, která dělala ve školce testy školní zralosti. Dcera má také dyslalii, ale už jí chybí jen r a ř, dopilováváme š a ž. Pokud dítěti chybí jen r a ř, tak do školy může, pokud je dyslalie větší, tak je lepší odklad. Kdyžtak ještě zkuste probrat s logopedem, jak vidí vývoj řeči u dcery.

tymothy
2. dub 2018