8letému synovi chybí čárky, tečky, nepíše velká písmena

ja5
7. únor 2018

syn 8 let,je ve druhé třídě, má problémy s čj, 2 ze čtení, opisy-3-4, nesoustředí se, do teď měl aspoň diktáty 1-2, teď přinesl 3,4. Nemá chyby že by nechápal látku, ale chybí mu čárky, tečky, nepíše velký písmena.... např. opis- má opsat borůvka, napíše borůfka,nebo místo m napíše n... má cenu jít do poradny?

snahnah
7. únor 2018

@ja5 Zkus se pobavit s učitelkou, jestli by doporučila poradnu. Já se synem byla u psycholožky ( z jiného důvodu) a prý je chytrý, ale dělá taky takové blbé chyby, protože chce mít všechno hned, spěchá a nesoustředí se. Ptala jsem se na to i mamky, učitelky na 1.stupni, a prý mají děcka vždycky horší známky z opisu/přepisu. Co se týče čtení, je důležité to procvičovat, číst nahlas každý den.

linusha
7. únor 2018

Do poradny bych šla, může být dyslektik v poradně na to dají papír a hodně učitelů pak na to bere ohled. A čtení se zlepší každodenním čtením na nahlas 🙂

ja5
autor
7. únor 2018

@snahnah čteme každý den, doma píšem přepisy a diktáty, zjišťovala jsem doučování.
On je taky zrychlnej, ale u toho psaní říká že nestíhá a pak nemá čas si to zkontrolovat. Ostatní předměty jsou v pohodě. řesila jsem poradnu, ale hlavně z důvodu chování, nesedl si s učitelkou.

snahnah
7. únor 2018

@ja5 Tak to běžte do poradny, doporučí různé tipy na přípravu, jak pracovat.

ja5
autor
7. únor 2018

je těžký se rozhodnout, běhání po doktorech...záleží jestli mu to pomůže

mili_ilim_ilmi
7. únor 2018

@ja5 Jak si představuješ tu pomoc? Pokud má nějakou dys poruchu, tak na některé učivo bude muset jít trochu jinak. V poradně ti mohou poradit, jak na to učení právě jinak. Existují také různá cviceni, která pomáhají ty poruchy zvládnout. Pokud se dys porucha potvrdí, může být škole doporučen jiný přístup - ústní zkoušení místo písemného, doplnovacka místo diktátu, více času, kratší diktáty...

ja5
autor
7. únor 2018

@mili_ilim_ilmi potřebuje se soustředit, to neumí, v tom chci aby mi poradili. Třeba žádnou poruchu nemá, jen ho to nebaví, když něco píše, chce to mít rychle za sebou.
Hlavně podle učitelky zlobí, má hodně energie, podle ní nemá hranice.

mili_ilim_ilmi
7. únor 2018

Tak může mít nějakou poruchu koncentrace i tu lze procvičovat. Mohl by mít třeba ADHD. Když půjdeš do poradny, tak si s tebou i klukem popovídají, prohlédnou si sešity. Vyzkouší si nějaké testy. A řeknou ti potom, jak to vidí, poradi... A co ty, myslíš si, že hranice má nebo nemá?

ja5
autor
9. únor 2018

@mili_ilim_ilmi má samozřejmě, jen je živější a myslím že takový děti se berou, že jsou rozmazlený, že si dělají co chtějí...

margrethe5656
9. únor 2018

Zdravím, jsem učitelka ČJ (2. stupeň), do poradny bych určitě šla. To co popisujete, opravdu může být nějaký typ dys-poruchy. Pokud by se nějaká porucha potvrdila, vyučující učiní opatření, aby se vašemu chlapci ve škole lépe pracovalo (jak už psal někdo výše, více času, kratší diktáty, kratší úryvky ke čtení, přiměřené hodnocení). Bude se mu lépe žít. Možná jeho živost pramení jenom z toho, že mu zadaný úkol "nejde", proto ho nebaví a chce ho mít rychle hotový, rozptyluje se něčím jiným. Možná se žádná porucha nepotvrdí a vy aspoň budete mít jistotu, že je třeba zapracovat jinde. Přeji hodně trpělivosti.

ja5
autor
9. únor 2018

@margrethe5656 děkuji za radu a odpověď.

victress
5. srp 2020

@ja5 jak jste dopadli se synem?