Otěhotnění po mentální anorexii

aneven
3. srp 2017

Zdravím všechny členky Modrého koníka. Můj příběh ve zkratce. Onemocněla jsem mentální anorexií (ostudně ve dvaceti šesti letech, kdy už by se předpokládalo, že se mě podobný problém netýká, inu, stalo se). Dostala jsem se na velmi kritickou hmotnost, kterou zde raději ani nebudu uvádět, nicméně moje BMI se v době, kdy mě rodina a okolí dotlačilo k léčbě pohybovalo kolem 13-14...Balancovala jsem a hranici života a smrti. Naštěstí tato epizoda trvala "jen" zhruba půl roku, během něhož jsem se zvládla takto zdecimovat. Momentálně jsem ambulantní léčbě, hospitalizaci jsem se navzdory obavám lékařů ubránila, přibírám, vše se jeví poměrně dobře. Učím se mít ráda život, vážit si sebe samé, přijímat se taková, jaká jsem. Naštěstí mám velkou podporu v partnerovi, rodině i kolezích v práci, což mi celou situaci usnadňuje. Těsně předtím, než jsem onemocněla, jsem vysadila hormonální antikoncepci a chtěli jsme se s přítelem začít snažit i dítě. Bohužel, vlivem různých okolností se rodičovství posouvalo a pak jsem onemocněla. Moje obvodní lékařka je toho názoru, že těhotenství a mateřství by mi mohlo prospět. Stejný názor sdílí i moje rodina a přítel. Já jsem ale na pochybách. Po dítěti jsem upřímně toužila, ale teď nevím. Je vůbec pro člověka s psychiatrickou diagnózou vhodné mít děti? Když hrozí, že nemoc propukne znovu a ten dotyčný bude mít v tu chvíli "dost starostí sám se sebou"? Je zde někdo, kdo po mentální anorexii otěhotněl? Já se pomaličku dostávám na normální váhu, ale od dubna nemenstruuji a je mi jasné, že nějakou dobu potrvá, než se všechno obnoví...Děkuji všem za názory a zkušenosti, nejlépe ty vlastní. 🙂

verunkanatalka
3. srp 2017