icon

Je nutná rekvalifikace pro práci s náčiním?

9. srp 2023

Dobrý den přítel pracuje jako dělník v technických služeb ve městě..A já sem se chtěla zeptat vím že kdyby mi říkala teta že by měl mít rekvalifikace na náčiní s čím dělá.. Křoviňák,motorová pila ..Dneska lezli na střechu aby zničili břečťan a bez žádného uchycení..Tak mě to zarazilo ..Chodi o víkendu zalévat na 1h zeleň a oni mu to nechtějí proplatit.Jeho kolegove taky drzi hubu.Prej je to jeho povinnost..A tak by mě zajímalo jestli někdo neví jaké vlastně mají mi kvalifikace s tím náčiním nemají nic a me se to nelíbí.. Díky za typ

martt
9. srp 2023

Pokud se to nezměnilo tak na křovinořez, sekačku rekvalifikační kurz nepotřebuješ. Zeptej se pritele jestli byl proškolen na bezpečnost práce BOZP nebo jestli neco takoveho podepisoval. To se dělá ve všech firmách s ohledem na práci která se vykonává. Jinak u nás na obci dělají lidé z pracovního úřadu a žádné kvalifikace na takovéhle náčiní nemají. U těch výškových prací je to něco jiného. Ale záleží co v práci všechno podepsal. Hlavně v pracovní smlouvě by měl mít i náplň práce.

pribylovapetra
10. srp 2023

Vím, že třeba zaměstnanci lesů mívají osvědčení, že jsou způsobilí k práci s pilou nebo křoviňákem. Dělá se na to nějaký kurz včetně bezpečnosti práce a tak. Ale tam to může být něco jiného když s tím dělají každý den. Možná na jednoduché práce u technických služeb není třeba. Rekvalifikace nejspíš ne.

michaela666
10. srp 2023

Řekla bych, že na to stačí klasické BOZP. Sama taky nemám rekvalifikaci na nářezové stroje, ale pracovat s nimi můžu protože jsem byla proškolená na jejich používání a podepsala k tomu příslušné papíry.
Moc si neumím představit jak by probíhala rekvalifikace na sekačku nebo křovinořez, leda by v tom jednom kurzu bylo zahrnuto víc nářadí a pak by se to zaměstnavateli vyplatilo zainvestovat.

misulka84
10. srp 2023