Používáme cookies. Více informací zde.
Zavři

Epilepsie po očkování. Může s očkováním souviset?

Zodpovězené
NovorozenecKojenec (2 měsíce až 1 rok)PorodOčkování dětíPrevenar 13VyšetřeníÚrazyÚrazy dětíResuscitace dětíHorečkaEpilepsieFebrilní křečeOčkování
2. únor 2020

Dobrý den,

mám už skoro 7měsíční dcerku. Před měsícem byla naočkována druhou dávkou Prevenaru 13, po šesti dnech měla pravděpodobně epileptický záchvat. Vlastně 3 záchvaty. 1 doma a další dva po převezení do nemocnice. Od té doby je léčena na epilepsii. I když EEG bylo v pořádku. Před očkováním to bylo naprosto zdravé dítě.

Je možné, že by ty záchvaty mohlo vyvolat očkování Prevenarem?

Strašně moc děkuji za odpověď.

Dobrý den,

neznám další osobní anamnézu dítěte, která by se mohla podílet na vzniku Vámi popisovaných potíží (např. obtížný porod, nutnost resuscitace novorozence, infekce novorozence, úraz hlavy, těžší celková infekce, atd.), protože k postvakcinačním komplikacím vznik epilepsie nepatří.
Postvakcinační reakce nastanou typicky během 48 hodin po očkování. Patří mezi ně horečka, jež může být spojena s febrilními křečemi. Po febrilních křečích je i nadále záznam vln mozkové aktivity bez abnormalit, tj. EEG je normální.
Doporučuji doplnit holčičce grafické vyšetření mozku - MR, čili magnetickou rezonanci - k vyloučení organické příčiny křečí.


Přeji Vám krásný zbytek dne.
MUDr. Lenka Emmerová