icon
1 / 1
avatar
Odpověz
1. srp 2017
avatar

Tak nejakou recenzi,co jste vybrala🙂

Odpověz
1. srp 2017
avatar

To je jonap 051 ?

Odpověz
1. srp 2017
avatar

To vypada na capacky vzor 010/4 nebo tak nejak

Odpověz
1. srp 2017
avatar

Otazka zda toto propagovat jako zdravou obuv?!

Odpověz
1. srp 2017
avatar

@michalusenka přesně tak,podle mě toto není bota pro začínajícího chodce

Odpověz
1. srp 2017
avatar

@bara88 souhlasim. Pro zdatneho chodce, snad, ale jako prvni boty za me ne

Odpověz
1. srp 2017
avatar

Ani ja bych takove prvni boty nedala.

Odpověz
1. srp 2017
avatar

@ffify a pro zdatného chodce už zase tyto botky nemají velikosti že🙂

Odpověz
1. srp 2017
avatar

Vy co tady hanite, koukaly ste se na to jak ohebné sou?

Odpověz
1. srp 2017
avatar

@janickaavitecek Vybírali jsme po diskuzi s fyzioterapeutkou 😉

Odpověz
1. srp 2017
avatar

@nikola38 ohebné docela jsou ale rozhodně ne pro začínajícího chodce

Odpověz
1. srp 2017
avatar

@panickatlamicka Na účtence je napsáno Jonap 010/2, jinak nevím - vybrali jsme po zkoušení přímo v kamenném obchodě.

Odpověz
1. srp 2017
avatar

@michalusenka @bara88 @ffify Vybírali jsme po diskuzi a poradě s fyzioterapeutkou. Navíc navštěvujeme dva fyzio a oba se shodli 😉 Zatím "chodí" hodně bosky, ale máme každý den po chvilkách dávat.

Odpověz
1. srp 2017
avatar

@bara88 a jak víc by jako měly být boty ohebné? 😀 podle fotek ba Google jsou ohebné dost.. Nejsou nijak tvrdé nic.
A je na každém rodiči, jaké botičky dítěti vybere. Ne každý je zastáncem barefoot...

Odpověz
1. srp 2017
avatar

@l_ora No já jsem po poradě s fyzio i po návštěvě kamenné prodejny naprosto spokojená - navíc jsou to capáčky určené přímo pro začínající chodce od atestovaného výrobce - velmi ohebné, pevný opatek, bez podpory klenby, šněrovací a uzavřené - vše tohle měly splňovat a naprosto splňují.

Odpověz
1. srp 2017
avatar
Komentář byl odstraněný
avatar

@hanica83 mně by třeba ten olatek vadil, ale třeba žádná podpora klenby je super. :🙂

Odpověz
1. srp 2017
avatar

@bara88 No nám je doporučili dva různí fyzio (doporučili různé značky - aby si někdo nemyslel, že něco propagují, nebo jsou "zaplacení" 😉 ) a měly splňovat výše uvedené. Pak už jedině barefoot, ale ty nám ani jeden z nich nedoporučil - malý trochu vytáčí pravou nožku ven a navíc jsou prý naprosto nevhodné na rovné povrchy - doma máme lino (a sám zatím nic moc neurazí, že by lítal venku - navíc po trávě a písku ťapká bosky)

Odpověz
1. srp 2017
avatar

@hanica83 ja jsem napsala svuj nazor,ja bych volila jiny tip bot pro prvni krucky.
Pokud jsi spokojena,vyvracet ti to nebudu. 🙂

Odpověz
1. srp 2017
avatar

@hanica83 takze jsou to boticky na doma???ja osobne souhlasim s
@l_ora ,doma max capacky,uz vidim sebe,jak je mi pohodlne chodit doma v kotnikovCh botach,zasnerovana...

Odpověz
1. srp 2017
avatar

Mame prvni boty od stejne znacky a dokonce podiatr nam doporucil a vysvetlil duvody, proc tyto typy botu. Nicmene nevnucoval, pouze vysvetli z fyziologivkeho hlediska, kdy je nosit a kdy radsi naboso. Ale o byznysu barefoot obuvi se zminil take. Ale volba obuvi, jakozto dalsich kontroverznich temat je na kazdem rodici.

Odpověz
1. srp 2017
avatar

moji tchýni na vás všechny co haníte tyhle botičky... ta by vám dala přednášku jak je důležité, aby dítě nosilo tvrdé podrážky, ohebnost nula a ještě s podpatečkem .. ;) .. a klidně by vám ještě dala botičky po své dceři, ,protože jsou přece tak málo nošené ..;)

Odpověz
1. srp 2017
avatar

@l_ora Jasně, v pohodě. Já myslím, že ony ty první botičky by se asi taky měly vybírat individuálně podle stavu nožičky dítěte. Důležité je si uvědomit, že je to důležité nejen pro vývoj nožky, ale celého pohybového aparátu, jak jsem psala výše. Zda rodič zvolí správně je pak další otázka... My vybrali podle nejlepšího svědomí a vědomí po dlouhých úvahách. Hodnotit budeme moct až po letech....

Odpověz
1. srp 2017
avatar

@panickatlamicka Nám ho právě doporučili oba fyzioterapeuti - vysvětlili nám to ve vztahu přímo k nožce malého - asi je to i individuální.

Odpověz
1. srp 2017
avatar

@jannis81 Naprostý souhlas se vším. My si to nechali vysvětlit od fyzio, od pediatra a něco k tomu přečetli - rozhodli jsme se takto a až za několik let uvidíme, zda správně...

Odpověz
1. srp 2017
avatar

@hanica83 v jaké prodejně ste kupovali? .. 🙂 nás teď čeká taky výběr botiček .. 🙂

Odpověz
1. srp 2017
avatar

@janickaavitecek Jsou na doma i na ven - prostě když chce poťapat a jsme zrovna někde kde je dlažba, chodník, asfalt.... A doma už na nohách stráví přece jen víc času, takže je má třeba půl hodinky...

Odpověz
1. srp 2017
avatar

@nikola38 Přímo v kamenné prodejně u výrobce - v Pasece. Paní úžasně poradila podle našich požadavků, změřila nožičku...

Odpověz
1. srp 2017
avatar

@hanica83 pro posileni svalu doporucuji domu poridit senzomotoricky koberecek (nebo lze vyrobit).

Odpověz
1. srp 2017
avatar

@hanica83 a jeste se zeptat,zmerila pani sirku nohy?

Odpověz
1. srp 2017
avatar

@hanica83 tak to máme daleko momentálně .. :/

Odpověz
1. srp 2017
avatar

@nikola38 hádat se s tebou rozhodně nebudu ,dle mě to dobré boty pro začínajícího chodce nejsou a už vůbec né na doma,to si fakt nedovedu představit chodit doma v kotníkových botech

Odpověz
1. srp 2017
avatar

@fifina86 Jé, moc a moc děkuji za tip! A ano, měřila - naví z každé botičky vyndala stélku a kontrolovala, jak nožka celkově pasuje.

Odpověz
1. srp 2017
avatar

@nikola38 My to máme právě jen 18km...

Odpověz
1. srp 2017
avatar

@hanica83 tak to je dobre,je potreba,aby byl nadmerek i do sirky,aby ta nozka mohla spravne pracovat.A ten koberecek je opravdu super,uzivame si ho i my s manzelem.
Jen s tim pevnym opatkem opatrne,treba pri hrani neumoznuje detem ohnout nozky,ty si pak sedaji do "w sedu" a to je spatne ;)

Odpověz
1. srp 2017
avatar

@hanica83 škoda, že si je nekoupila minulý týden, to sem byla u rodičů v Hranicích ... já vyberu jiné někde poblíž .. 🙂 Zatím máme měkké capíky, ty službu venku udělají a doma ťapká bosky.. 🙂

Odpověz
1. srp 2017
avatar

@bara88 a jaké boty měly tvé děti ?

Odpověz
1. srp 2017
avatar

@fifina86 Jojo, o tom víme, ale i tak děkuju. (on je má doma fakt jen po chvílích a to, když převážně stojí - kvůli tomu vytáčení nožičky, jinak je pořád bosky)

Odpověz
1. srp 2017
avatar

@hanica83 ano s tim souhlasim, ze je to individualni podle nohy. Ale v prvnim prispevku o tom neni zminka. Pokud mate doporuceni od fyzio ok.

Odpověz
1. srp 2017
avatar

Koukám kolik je tady asi diplomovaných odborníků. @hanica83 děkuji za typ a také zkonzultuji s odborníky jako vy. Je vidět, že se zajímáte nejen na internetu.

Odpověz
1. srp 2017
avatar

@hanica83 tak ted trochu tapu,je chodec nebo jen stoji?

Odpověz
1. srp 2017
avatar

@l_ora Není tam o tom zmínka, protože žádné konkrétní boty nedoporučuji, ale chtěla jsem upozornit hlavně na to, že - "Správné botičky nošené v dětství totiž v mnohém ovlivní zdraví do budoucna...." Na fotce jsou boty koupené pro našeho syna, ne doporučené pro všechny ostatní děti...

Odpověz
1. srp 2017
avatar

@fifina86 No - sám ještě krůčky nedělá, ale obchází nábytek, zdi... vlastně všechno a často 🙂 Za ruce ho nevodíme, ale už chce ťapat i venku - když je v kočárku, nebo v náručí, tak pořád ukazuje na zem a když ho postavíme, tak chce jít 🙂 Tak ho přidržujeme za trup a chvilku tak ťape...

Odpověz
1. srp 2017
avatar

@hanica83 asi se ti to nebude libit,ale nevod ho ani za ten trup (a jestli ti to doporucili ma fyzio,premyslela bych o vymene), je jednoduche pravidlo,diteti se nema pomahat s nicom,co samo nezvladne.Tim,ze ho pridrzujes mu menis teziste (i kdyz ne tolik,jako treba za ruce) a zdrave to opravdu neni ;)

Odpověz
1. srp 2017
avatar

@hanica83 verim,ze pro syna chces to nejlepsi,takze to,ze nechodi je ok,nech ho lest po 4 (bez not),at trenuje stred tela a obchazet ukrokem do strany nabytek )zpevnuje svaly kolem kycle a pavne.Vse ma svuj cas,maly vi,co dela ;)

Odpověz
1. srp 2017
avatar

@fifina86 V pořádku, děkuji moc za rady. Vím, že by se to nemělo (jeden fyzio říkal vůbec nevodit, druhý, že na malou chvilku za ten trup nevadí). Určitě se jinak řídíme pravidlem - nepomáhat s ničím, co ještě nezvládne sám. A ty botičky právě doporučili po chvílích na to obcházení nábytku, kvůli tomu vytáčení nožičky. Ještě pořád leze, ale už převládá to stání a obcházení...
Myslíš (nebo asi spíš víš 🙂 ), že i když ho za ten trup povodíme třeba jen 10 min, že mu tím můžeme uškodit? (nechci urychlit aby chodil, ale on už to prostě vyžaduje a jinak se rozčiluje a pořád ukazuje že chce na zem - pokud ho mám kde opřít, třeba o lavičku, tak ho nechám chodit podle ní, ale třeba na cyklostezce jsme ho chvilku vzali za ten trup...) Fyzio říkal, že to je tím, že je mentálně víc napřed než tělesně...

Odpověz
1. srp 2017
avatar

@hanica83 ja mam zas takovou zkusenost ze dcera mi vtacela spicky v kompromisnich dd stepech a v bare botech vubec.jako zas bosky venku to vubec nechce chodit.nechavam na ni.celou zimu doma jen v teplych protiskluzovych ponozkach.kdyz sem ji dala tvrde papuce tak ani krok nechtela udelat.ja mam prave znicene nohy tak proto u ni takhle.sama uvazuju zda to nezkusit jestli by se mi to nespravilo

Odpověz
1. srp 2017
avatar
Komentář byl odstraněný
avatar

@nikola38 ale boty nejsou jen o ohebnosti ;) je dulezite aby vsechny prsty mely dostatek prostoru v bote

Odpověz
1. srp 2017
avatar

@michalusenka a ty ty botičky na fotce vidíš i ze předu? máš je hmatatelně v ruce, vidíš je na živo? . . Jak si mohla z fotky posoudit, že jsou špatné ?

Odpověz
1. srp 2017
avatar

@hanica83 svagrove me furt strasila at s ni zajdu k dr skrz to vtaceni a sama dr mi rekla ze at neresim ze do tri let se to neresi.ze je vysoka a tezka a vse se srovna.

@nikola38

Odpověz
1. srp 2017
avatar

@nikola38 sleduju slupinku batefoot na fb ;)

Odpověz
1. srp 2017
avatar

@hanica83 nejak mi to blblo to psani. Pokud jeste plne nevhodi tak se vtaceni nema resit tusim

Odpověz
1. srp 2017
avatar

@michalusenka To on "chodí" bosky venku po trávě, písku, oblázcích... Nic mu nedělá potíž 🙂
A on vytáčí celou nožičku, jen pravou a směrem ven - oba fyzio nám řekli, že by se to mohlo tou botičkou upravit, tak uvidíme.
Jinak ano, do tří let se vtáčení špiček atd prý neřeší...ale my to máme trošku jiné
Boty dokážou udělat hodně paseky, myslím že v naší generaci nemáme úplně OK nohy nikdo 😉

Odpověz
1. srp 2017
avatar

@michalusenka a oni ti řekli, že tyhle botičky jsou jako úplně špatné jo ? :D ..
Jinak jak už sem psala, ne každý barefoot považuje za to nejlepší ..;)

Odpověz
1. srp 2017
avatar

@nikola38
@nikola38 bože,ty si snad prodejce těchto botiček.-)jinak mi nejde do hlavy že dokola opakuješ to same.-)uplně jak když slyším prodavačky v obuvi kde prodávají žirafku🙂

Odpověz
1. srp 2017
avatar

@bara88 :D :D :D zaráží mě, že si z fotky poznala, že se jedná o špatnou obuv.. A neodpověděla si mi na mou otázku ,,;)

Odpověz
1. srp 2017
avatar

@hanica83 patrim k tem,co zastavaji nazor nevodit vubec.Ono castecne na tom,ze to vyzaduje mate podil vy,protoze jste mu tu moznost ukazali a jemu se libi (je to velmi podobne,kdyz dite,ktere je na brisku pasivne posadis,tez se pak bude na brisku vztekat a maminky pak rikaji,ze na brisku byt nechce). Pokud se zacne rozcilovat,pak bych nasla nejakou prekazku,dala ho nejlepe na 4 a at si stoupne a obchazi. A k tem botam,doma bych je nedavala,prave kvuli tomu hrani,ale pokud obchazi,davala bych mu do cesty ten senzomotoricky koberecek,stimuluje svaly,je to uzasna vec.Nebo takova ta cocka s vystupky.
To vytaceni neni nejakou ortopedickou vadou,ze?Je tam nekde slabsi svallva skupina (cvicite na to?).Ta bota s pevnym opatkem je pasivni opora,ono pokud jsou ty svaly slabsi a musi se posilit,tak je proste za potrebi,protoze pak kdyz treba chodi dlouho,svaly se unavy a vytaceni muze byt horsi. Az se maly zpevni, vsak jeste neni chodec,takze na to vytaceni ma i narok - samozrejme pokud tam neni nejaky vetsi problem,jeho diagnozu neznam, pak to vetsinou zmizi.
Jinak doporucuji koukni i tady ma WIKi na clanek o detske obuvi,je proBF ladeni,ale ma tam krasne vyfocene,jak by mela byt botka ohebna (a takto ohebnou lze uz sehnat i v obuvi). Schvalne zkus,zda je i vase bota.Jinak pevny opatek ale pekne ohebne jsou i DD step rada 015,Jonap rada 051 nebo Beda boty maji boty,jsou pod capackovpu radou (ale jsou normalne na ven) a ty maji tez priznou podrazku a opatek.

Snad jsem to napsala nejak srozumitelne,pisu pres mobil a cist po sobe neni uplne easy ;)

Odpověz
1. srp 2017
avatar

Podle me vtaci ,nebo vytaci spicku kazde druhe dite,navic ,kdyz to neni chodec...chodi jen do strany,tudiz vyvazuje postojem do siroka,au se poradne rozchodi,tak se mu to muze srovnat....doma bych dala max ponozky s protiskluzem,ale samozrejme odbornictomu asi poradne rozumi🙂do 3. Let se takove veci nijak extra neresi....chce to posilit stred tela,poradne vnitrek zpevnit,nejaky ten motoricky koberecek by byl fajn🙂

Odpověz
1. srp 2017
avatar

Doporucuju si na doma nandat kotnikove snerovaci boty s takto vysokym a pevnym opatkem a hezky si v nich pohrat - polezt po ctyrech, sednout si, drepnout si. Pak se muzeme pobavit o pohodli, prakticnosti a zda je toto vhodna obuv pro samostatne nechodici dite (obchazeni nabytku neni samostatna chuze). Jinak zcela souhlasim, ze správné botičky nošené v dětství totiž v mnohém ovlivní zdraví do budoucna. Jen tyhle by to pro me tedy rozhodne nebyly.

Odpověz
1. srp 2017
avatar

@jitavrtule On si v nich nehraje, nesedi, neleze...ale myslím, že už jsem se k tomu všemu dost vyjádřila v komentářích výše.

Odpověz
1. srp 2017
avatar

@fifina86 Napsala jsi to parádně, děkuju. A my jsme mu to právě neukázali (stejně jako jsme ho nikdy neposazovali, právě z toho důvodu co říkáš..) - nikdy jsme ho nijak nedrželi nebo nevodili a když jsme cca před 3týdny byli na kontrole na rehab. tak se nás fyzio ptala, jestli chce chodit za ruce. Tak jsem říkala že nevím, protože mu tuto možnost ani nenabízíme 🙂 A ona právě říkala, že z něj měla pocit, že to děláme, protože to vyžaduje, jako by to už znal...Až teď poslední týden jsmeho párkrát drželi za ten trup - přece jen na cykloztesce nebo na asfaltu jsem ho neměla kde opřít a nechtěla jsem ho tam nechat lézt. Ale nebudeme to tedy dělat, já už mu to nějak vysvětlím 🙂 Jo a tu čočku svýstupky máme - stojí na ní a poťapává rád - dokonce si ji sám přitáhne 🙂
Na ortopedii nám řekli, že je vše OK, jinak máme slabší šikmé břišní svaly a celkově slabou hypotonii (asi 6 týdnů jsme cvičili Vojtovku, teď už jen na balóně a něco z Bobatha). On je strašně akční, vteřinu nevydrží na místě, pořád leze, nebo se zvedá, teď hodně obchází...tak snad to vše zpevní. Snažíme se. (Botičky mají krásně ohebnou podrážku)

Odpověz
1. srp 2017
avatar

@hanica83 tak s tim vodenim parada 👏 (ze nevodite a vodit prestanete). Jestli je akcnak,tak urcite nechat lest po schodech po 4 (dohlizet,ze strida nohy,pokud ne,tak pridrzet preferovanou,aby pouzil mene oblibenou).Taly super je tunel,hoavne ve chvili,kdy zacne chodit a uz se mu nebude moc chtit na 4 (mam vyzkouseno na obou detech). A je k tem botam,doma bych je nedavala,deti jdou z akce do akce (nahoru na 2,pak najednou klek,popolezou) a ten opatek je proste tuhy a kotnik omezuje a tim ho limituje i na posileni. Venku boty/bos je pak idealni kombinace.
A jeste si dovolim doporucit,ne vsude jde vyndat vlozka,tak je fain mit pro pripadny nakup obreslenou a vystrizene nohy ditka,vsunes do boty a vidis (jde hlavne o nadmerek do sirky - 2-5mm pro celorocni,pro zimni,kdyz davas jeste silnou ponozku 5mm minimalne. A pak vlozku rovnou a netvarovanou (jak ted mate),klenbu deti maji schovanou pod tukovym polstarkem a dost casto se "odtajnuje" mezi 3.-6. narozeninami ;)

Chozeni a botam zdar 😂😂😂

Odpověz
1. srp 2017
avatar

@fifina86 Moc a moc děkuju! (při lezení nožky střídá parádně od začátku, jen při stoupání přes rytíře to bere z 95% přes pravou a právě hodně po té vnitřní straně - že ji vytočí špičkou ven a váhu dává hlavně na tu vnitřní stranu - někdy víc, někdy míň. Přes levou to dělá daleko líp, ale zase ji používá ke stavění minimálně...)

Odpověz
1. srp 2017
avatar

@fifina86 Jo a schody doma nemáme ☹

Odpověz
1. srp 2017
avatar

@hanica83 to stoupani na hranu nohy delala nase prvorozena taky (byla schopna mit malikovou hranu nohy ve vzduchu a plnou vahou stat na palcove hrane), ted jsou ji cerstve 3roky a ja a nase fyzio to jeste vidime,ale bezny clovek ne. Jinak pokud u rytire preferuje nozku,tak jako u tech schodu,tu oblibenou pridrzet,at pouzije tu druhou.
A ty schody treba u babicek,teticek,proste,kdyz nekde budou,tak nenabidnout ruce,ale at pekne leze po 4 (a nebo ten tunel).Ber to jako inspiraci,cloveku obcas nedojde,kde a s cim muze diteti pomoc posilit "problematicke partie".

Odpověz
1. srp 2017
avatar

@fifina86 Jojo 🙂 Ty schody už mi doporučovala dřív i naše fyzio, ale my je jaksi nemáme snad u nikoho, kam chodíme na návštěvy 🙂 Nožku se mu snažím přidržet, ale stihnu to málokdy - je rychlej jak blesk 😀 Takže někdy cíleně motivuju ke stoupání a přidržuju párkrát za sebou - trošku se rozčiluje, ale pak to sem tam udělá i sám 🙂
A u dcery se to upravilo "samo"?

Odpověz
1. srp 2017
avatar

@hanica83 to oni se rozciluji,to znam 😂 U dcery je to mix,je hypermobilni se slabym stredem tela.Urcite se to lepsi "samo v case",ale my to podporili cvicenim funkcni cviku,stimulovovanim nohy (ona chodi bosky a nebo ma BF s lehkym opatkem) a az budu zase na navsteve v CR,tak planuji naucit se ji nohu tejpovat.
Tak pak poridit domu zebriny 😂😂😂 a muze posilovat cela rodina 😂😂😂

Odpověz
1. srp 2017
avatar

@fifina86 😀

Odpověz
1. srp 2017
avatar

Nečetla jsem celou diskuzi... ale divím se, že jsem vyrostla... holky, každá máte svůj rozum a svůj názor, tak třeba jako u očkování... takže nechápu vaše dohady :/

Odpověz
4. srp 2017