Poradi mi prosim nekdo?
Nedavno tu vyla diskuze jedne maminky o doporuceni na barvu steny do pokoje, kdyz da fototapetu vesmir. Bohuzel uz nemohu dohledat.
Za srdicko 🫶🏻 Prosim prosim 😇
Byl tady krasny clanek s tipy na vylety v Praze, bohuzel nemohu dohledat. Nevite 😊
Vysvedceni v Nemecku
Rada bych dnes poreferovala o tom, jaka je nase skola a jak vypada vysvedceni. Uz jsem zminovala, ze Martik chodi do trochu jine tridy. Na nasi spadove skole je jedna specialni trida, tuv. celodenni trida. Uz v prvni tride maji vyucovani do 15:30 (mimo patek). Nicmene se neuci celou dobu, ale maji bloky vyuky prokladane s hrou a druzinou. Martik tam chodi velmi rad a kdyz ho vyzvedavam (16:30-17:00), tak se na mne mraci, ze chce jeste zustat.
No a ted k vysvedceni. To je na nasi skole stejne pro vsechny deti (bez rozdilu, jestli chodi do celodenni ci klasicke). Znamky deti dostanou az na konci 2.tridy. Do te doby maji pouze slovni hodnoceni. V pololeti tedy probiha tzv. LEG = Lern-Entwicklungs-Gespräch. Musi byt pritomno dite a minimalne 1 z rodicu (my byli oba). V tu dobu ma pi. ucitelka vyhrazenou pul hodinku jen na to 1dite.
Prisli jsme do tridy, pi.uc. nas privitala a posadila do lavice. Martik s ni sel k tabuli, na ktere byl nakresleny horsky masiv. Zacinalo se udolim, pak prikre hrbolate kameny, prikry sraz se stromy az na nahorni plosinu s cilovou vlajkou. Toto pak bylo pro prehlednost jeste rozdeleno na 5 smileyku: 😢☹️😐🙂😆.
Pani ucitelka zacala Martikovi vysvetlovat, ze je to cesta ucenim. Ze kdyz prijde do skoly, tak se zda vse tezke a neprekonatelne, ale cim vic se do toho da, tim snaz mu to jde. Pak ho vyzvala, aby umistoval na tabuli magnetky jednotlivych cinnosti… a to podle toho, jak si mysli, ze mu to jde. Jak se hodnoti a v dane sfere citi. Postupne mel umistit: psani, cteni, pociani, prvouku, vytvarku, hudebku, telak, nabozenstvi, schopnost naslouchat, porozumeni zadani, timeing, soustredeni, kamarady a hlaseni se. Kazdy jednotlivy magnet s nim pak rozebirala, proc ho dal tam ci onam a ze ona si mysli, ze by mohl patrit i jinam. Po umisteni zakladnich magnetu pak smel umistit 2srdicka (pro veci, kde si mysli, ze je dobry) a 2blesky (kde to trochu vazne). I toto s nim rozebrala a kdyz nevedel, tak ho svoji napovedou dovedla na spravnou odpoved. Kdyz skoncil, tak sla ona umistit hvezdu, na jeho silnou stranku. A pak lupu, na vec, na kterou je treba se zamerit a kterou musi zlepsit.
Po tom vsem se posadili oba k nam a Martik dostal ukol vymyslet 2cile na nasledujici pulrok. Tam tedy byl hodne bezradny, ale s notnou pomoci pi. ucitelky vymysleli, co musi udelat. Zaverem pak dostal od pi. ucitelky motivacni karticku, s jeho silnou strankou a karticku s jeho dvema cily na nasledujici pulrok. Oboji si ma dat do penalu, aby to mel stale na ocich 😍.
Nakonec jsme vsichni, i Martik, museli podepsat dokument, kde byly jeho vykony sepsany. To je oficialni dokument, 4strankova tabulka. V ni jsou jednotlive predmety, chovani a obecne studijni predpoklady. Kazda z polozek pak ma jednotlive kolonky.
Priklad: cteni- cteni znameho textu
- cteni neznamych a slozitych slov
- porozumeni psanemu slovu
- schopnost reprodukce prectene myslenky,…
Takto kazdy jeden predmet v tabulce s ohodnocenim vzdy/casto/obcas/zridka/vubec ne.
Puvodne jsem si vubec nedokazala predstavit, co to obnasi, jak to uchopi dany problem. Ale musim rict, ze jako motivace a sebereflexe skolacka je to mnohem lepsi, nez obligatni motivacni velka jednicka v CR. Navic vidim, kolik prace a angazma to ze strany vyucujicich je.
Za mne velka pochvala a obdiv.
Zaverem bych jeste rada podotkla, ze mame ohromne stesti na cely team Martikovy tridy a ze jsem velmi stastna, za volbu, kterou jsem pred rokem udelala 😍😍😍
ŘÍKADLA A BÁSNIČKY
Od 3. měsíce se nám moc líbí básničky a říkanky... To, co jsem vse jako školkové dítko znala se dnes učím od znovu ☹
Postupně sem budu vkládat básničky, které se naučím, či chci naučit. Dohledávat to stále mne nebaví. Snad to někoho z vás také inspiruje 😀
Polámal se mraveneček
Polámal se mraveneček, ví to celá obora,
o půlnoci zavolali mravenčího doktora.
Doktor klepe na srdíčko, potom píše recepis,
třikrát denně prášek cukru, bude chlapík jako rys.
Dali prášky podle rady, mraveneček stůně dál.
Celý den byl jako v ohni, celou noc jim proplakal.
























































































