llenicka1
16. čer 2013

Filípek ve třech letech

10.6. - a je to tady, jsou mi 3 roky, takový přelomový datum, zatím se tedy nic neděje,ale po prázdninách to začne, začnu chodit do školky😉 Ale to předbíhám, mám před sebou ještě spoustu dní bez "povinností". Ráno jsme byli na cvičení, jednak si Šárka vzpomněla, že mám narozeniny, tak mi zazpívali a jednak bylo to speciální cvičení, vyrobili jsme si čelenky a plnili různé úkoly😉
13.6. - byl jsem na kontrole u paní doktorky, ukázal jsem jak umím číst, jak znám barvy a jak slyším, krásně jsem se představil jako Filípek a pak už jsem uháněl do čekárny hrát si😀 jinak jsem trochu vyšší než je v tomhle věku normál, mám 106cm, taky ale mám být po kom. A vážím 15kg
18.6. - poprvé jsem se letos koupal na zahradě ve velkém bazénu a rozhodně ne naposled, vzal jse msi rukávky, brýle a řádím ve vodě 😀
20.6. - byl jsem se podívat ve školce, nejdřív jsme prošli zahradu, pohrál jsem si na hřišti a pak jsem šli do třídy, nejdřív jsem se styděl a ostýchal, ale pak jsem to tam prozkoumal včetně toalet😉 líbilo se mi tam a už se těším😉
21.6. - dopoledne jsem byl naposled v Caplíkovi, otiskl jsem ruku a nožičku na takovou destičku, aby jsme měli na památku😉 a odpoledne jsem byl s babičkou a dědou v cirkusu, moc se mi to líbilo, dokonce jsem se pak svezl na poníkovi, pohladil velblouda, dostal balónek a svezl na kolotoči😀
28.6. - pomáhám trhat třešně, nejvíc mě baví lézt na žebřík 😀

2.7. - jelikož musím asistovat u všeho, pomáhal jsem mamce i se zavařováním třešní. Dával jsem je do skleničky a zasypával cukrem😉
6.7. - přijel na návštěvu strejda Míra z Prahy. Naučil mě nové věci a hlavně slova, i když byl maminkou pořád napomínaný 😀 Byli jsme na procházce, museli jsme mu to tady ukázat, pak jsme se dívali na tenis a venku blbnuli na trampolíně, tam jsem lítal hodně vysoko😀
8.7. - 13.7. dovolená v Alpách, v Radstadtu, pension Nasnergut. Jeli jsme zas celá banda, teta se strejdou a Janičkou, obě babičky a oba dědové. Bylo to tam úžasný, počasí bylo nádherné až na jedno dopoledne, kdy nás zastihla bouřka. Cestu jsem zvládl díky tabletu a pohádkám a písničkám 😀 U pensionu bylo hřiště s trampolínou, domečkem se skluzavkou a v domečku jsem objevil velikou plyšovou Minnie, to bylo radosti😀 součástí pensionu byli i zvířátka, taková malá farma, králík, koza, telátko, poník a koník a hříbě. Na koníkovi jsem se i svezl😉
Bydleli jsme blízko golfového hřiště a dokonce mě taťka svezl v golfovém autíčku a půjčil mi hůl a zahrál jsem si😀 taky jsme výletovali, byli jsme ve Wagrainu, kde jsme jeli na kopec kabinkou a nahoře bylo jednak úžasné hřiště a pak naučná stezka plná atrakcí, no nevěděl jsem kam dřív 😀 taky jsem jeli do Waldparku, poprvé nás tam stihla bouřka, tak jsem se tam vydali ještě jednou a tam mě nejvíc zaujal jeřáb, který jsem mohl ovládat😀 a poslední výlet byl autem na vrchol, ze kterého je vidět dalších 150 vrcholků Alp. Byl tam opravdu pěkný výhled, dokonce tam bylo i hřiště. Jen jsem po cestě zpátky všechny vyděsil - běžel jsem, spadnul a bouchnul se do hlavy a chvíli nedýchal ☹ Ale naštěstí vše dopadlo dobře, byl jsem pak jen v šoku, ale už to nechci zažít!!!!!
Na téhle dovolené jsem udělal další pokroky, jednak si rozšířil díky novým zážitkům slovní zásobu, naučil jsem se kotrmelec a udělám ho kdekoliv😉
16.7. - přijeli k nám na návštěvu Viki s Oliverkem a rodičema, byli tu 6 dní, tak jsem si zas užil kamaráda a měl jsem si s kým hrát. Bylo pěkně celou dobu, tak jsme byli i hodně v bazénu a já se naučil potopit pro něco, taťka mě u toho drží, ponoří mě a já celou dobu vydržím mít zadržený dech!!!
20.7. - Viki jel na celý den na výlet a přijela nám další návštěva, Filípek a Sárinka z Prahy. Došli jsme na oběd, pak všichni usnuli a odpoledne jsme řádili na zahradě. Bylo to super. Brzo je zase uvidím🙂
Jinak jsem v období, kdy každou větu začínám Já chci, pořád musím vědět Kde to je a moc mě u všeho zajímá Co to je 😀
28.7. - bylo šílené horko, jeli jsme na chatu a já se letos konečně i koupal v rybníku a bavilo mě to, dováděl jsem tam jak potápka 😀

2.-4.8. - proběhl další Aussie sraz, byli jsem tentokrát v Plzni u tety Káti na baráčku a bylo to super. Díky počasí nešlo dělat nic jiného než být v bazénu jaké bylo horko 😀 Každý rok je nás vždy víc, letos s námi byl poprvé o Matýsek, jinak jsem si tam hrál se Sárinkou, Viktorkou a hlavně teda s Filípkem z Prahy. ten je stejně starý jako já a jsme kamarádi😉 Byli jsem se podívat na pěkném dětském hřišti, na loutkové pohádce a jinak jsem byli na zahradě a koupali se😉 Když jsme odjížděli, tak přišla šílená bouřka, jsem se opravdu hodně bál, ale ujeli jsme jí😀¨
5.8. - poprvé jsem se koupal s Matýskem v jedné vaně a byla to sranda, ukázal jsem mu hračky on na mě cákal, už se těším až tam budeme spolu každý večer😉
10.8. - mám 3r a 2m, začal jsem plavat v bazénu i bez brýlí, hraju si s kamiony a dinousaury😀 stále častěji rozebírám rozdíl mezi holkami a kluky 😉 a taky jsem začal používat frázi - já miluju 😉 užívám si léto, je pořád pěkné počasí a tak to trávím především venku a taky se pokouším šlapat na traktůrku co jsem dostal k narozeninám. A taky si občas hraju na miminko 😀
11.8. - jeli jsme k Mirečkovi, dlouho jsem ho neviděl, jeli jsme domluvit dovolenou na kterou jedeme společně a bylo to skvělé odpoledne, parádně jsme si pohráli a ani se nehádali a neprali😉
15.8. - jel jsem s babičkou a dědou do Holubova vlakem na návštěvu a prý až vyrostu pojedeme až do Krumlova, tam je zámek a já tam budu král a budu koukat na medvědy 😀
16.8. - byli jsme na hřišti a poprvé mě štípla vosa, do prstu na ruce,bolelo to a hodně, ale naštěstí bez reakce
19.8. - byl jsem naposledy dopoledne v Chňapíkovi, mé oblíbené herně, dlouho jsem tam nebyl, tak jsem si to tam užíval. Příště už půjdu až odpo po školce nebo o víkendu či o prázdninách
21.-26.8. dovolená v Itálii, Lago di Garda, v noci mě probudili, přesunuli jsme se do auta a vyrazili na 6hod cestu. Po cestě jsme se setkali s Mirečkem, jeho rodiči a 2měsíčním bráškou a jeli všichni společně. Cesta rychle utekla a my přijeli na nádherné místo, opravdu to tam bylo pěkné. Rodičům se nelíbilo ubytování,ale nám s Mirečkem jo, mohli jsme tam parádně lítat 😀 dřívější zlobení se navzájem bylo pryč, utvořili jsme super dvojku a hráli rodičům pěkně na nervy😀 i když to neposlouchání se mi vymstilo a skončilo prokousnutým rtem a odřeným kolenem, ale oboje se brzo zahojilo a hlavně mě v neposlouchání moc nezbrzdilo 😀 moc jsem si tuhle dovolenou užil, ani jsem nepotřeboval hračky, vystačili jsem si s Mirečkem,). A taky jsme podnikli spoustu výletů, jeli velikou lodí, kabinkou na vysoký kopec, byli jsme v aquaparku, prošli si krásné uličky ve městě, dostal jsem i výbornou italskou zmrzlinu a koupili mi i náramek co jsem si moc přál (je z kostiček na člověče). Počasí nám přálo, bylo celou dobu pěkně, tak jsme se i koupali a hráli si na pláži. A i na večerní program došlo, byl jsem na dětské diskotéce😉 Škoda, že už to skončilo, musíme Mirečka brzo navštívit.
27.8. - taťka má ještě dovolenou a i když venku trochu prší, vyjeli jsme do Selibova do pohádkové kovárny. Cestou jsem na chvíli usnul, tak jsem byl rozespalý a půlku prohlídky jsem musel být u taťky v náručí a vůbec se mi tam nelíbilo,ale pak jsem se probral, nechal se oblíknout jako král a moc jsem si to tam užil. V dílničce jsme nakreslili vodovkama sádrového lvíčka, venku pak prošli stezku, kdy jsme odpovídali na pohádkové otázky a dostávali razítka, no nemohli mě pak odtud dostat😀
30.8. - vyzvedli jsme po obědě taťku v práci a jeli na Lipno na výstavu Ujíždíme na legu, bylo to super, spousta postaviček, domečků, autíček a hlavně vláčků, vše z lega. Pak jsem šli ještě na hřiště a měli jsme opravdu pěkné odpoledne, celou cestu zpátky jsem vykládal jak se mi líbilo😉
31.8. - odpoledne jsem jel s taťkou na Putování po Doudlebech, mamka musela zůstat doma, Matýskovi nebylo dobře☹ zahrál jsem si na hasiče, stříkal jsem i z hadice a měl helmu, jel jsem na raftu, střílel z luku, vyzkoušel si atletiku a tenis a pořádně se vyblbnul. Za odměnu jsem dostal peněženku s provázkem na krk a ještě jsme si opekli buřtíka😉

2.9. - je to tady, jdu do ŠKOLKY!!!!
Můj první školkový týden:
Do školky jsem se těšil, byl jsem se tam před prázdninami podívat a mají tam tolik hraček😉 Ráno s námi zůstal doma i taťka a šli jsme do školky všichni společně. Chodím do třídy Vrabečci 😉 V šatně jsem si přezul boty, vzal si bačkůrky a zaraženě koukal, co se to okolo mne děje. Jeden chlapeček hodně plakal, nevím proč, ale nelíbilo se mi to. Pověsil jsem si svůj pytlík s věcmi na věšáček, zapamatoval si, že mám značku STROMEČEK, rozloučil jsem se s taťkou a už šel s mamkou k paní, která je prý moje paní učitelka. Později jsem se dozvěděl, že se jmenuje Janička. Druhá paní učitelka je Vendulka. Maminka mi dala pusinku, stiskl jsem v náručí Usínáčka a paní učitelka mě odvedla dovnitř. Posadili mě ke stolečku k ostatním dětem a mohl jsem si vzít svačinu. Po obědě pro mě mamka s taťkou přišli, vyprávěl jsem jim, že se mi líbilo a zítra půjdu zas😉 V úterý jsem už ve školce spinkal, chtěl jsem to sám, překvapil jsem všechny😉
Ve středu se mi ve školce taky líbilo, ve čtvrtek už moc ne, nebylo mi dobře, dostal jsem kašel a celý den jsem podle učitelky jen negoval všechno co mi kdo řekl☹ a v pátek přišly první slzičky ☹ v šatně to na mě padlo a vůbec jsem dovnitř nechtěl, maminka mě nepřemluvila, tak musela paní učitelka, povedlo se jí to, když mamka volala, jak zvládám, tak jí bylo řečeno, že jsem úplně v pohodě, právě jsem zaléval s paní učitelkou kytičky a už chvíli po jejím odchodu jsem neplakal. A měl jsem za to překvapení, přišel pro mě s maminkou i tatínek😉 A při odchodu jsem prohlásil, že se už těším na pondělí do školky😀
A co celý den děláme? V 8:30 máme svačinu, pak program uvnitř, kdy zpíváme a cvičíme, třeba na písničku Kočka leze dírou lezeme jako kočičky😉 nebo jsme dělali holčicí a klučičí vláček😉 v půl 10 jdeme ven na zahradu, hrajeme si na prolézačkách, staráme se o zahrádku, koukáme, jak paní učitelka krmí rybičky😉 ve čtvrt na 12 máme oběd a pak se jde spinkat. A po spaní a svačině už přichází maminka😉
9.9. - dneska jsem byl s mamkou opět zase na plaveckém kurzu, máme stejnou učitelku jako minule, to je super, tu mám rád. Ale dal jsem dneska mamce zabrat, měl jsem takovou radost, že jsem tam, že jsem se pořád vrhal do vody a nedocházelo mi, že nemám rukávky😀 ale byl jsem pochválený za výrazné zlepšení při splývání
10.9. - 3 a čtvrt roku😉 a ve školce máme první akci, přijel k nám cirkus s pejsky a ukazovali nám co všechno umí
11.9. - umím první básničku ze školky:
To jsou ruce, to jsou dlaně
mýdlo patří na ně.
Po mýdle dobré jídlo
a po jídle zase mýdlo😉
12.9. - přinesl jsem si ze školky svůj první obrázek - malovali jsme hrášky do budulínka😉
13.9. - dopoledne jsme měli ve školce divadlo Do pohádky za zvířátky, a odpoledne jsme jeli s mamkou a babičkou do Prahy, moc jsem se těšil, hlavně na tramvaje. Večer za námi přijel i taťka.
14.9. - byl jsem celý den s babičkou a dědou v Praze, jeli jsme tramvají, metrem i kabinkou na Petřín, byli jsme v muzeu lega, no stihli jsme toho hodně😀
15.9. - šli jsme s mamkou a taťkou do Království železnic, bylo to pro mne překvapení a povedlo se jim, bylo to super
16.9. - víte jak nás budí paní učitelka ve školce?
Zvoní, zvoní, zvoneček,
spinkání je koneček😉
Vstávejte děti
maminky si pro vás letí😀
24.9. - odpoledne máme ve školce akci Mámo, táto, pojď si hrát 😉 rodiče přišli za námi do školky a my jim ukázali, s čím si hrajeme a jaké to ve školce máme😉 S mamkou jsem nalepil jablíčko, hráli si v kuchyňce, se zvířátky a tu hodinu jsme si užili. Dokonce jsem to tam mohl pak ukázat i Matýskovi, u babičky se mu nelíbilo, tak ho mamka vzala dovnitř
28.9. - měli jsme den plný akcí, ráno jsem jeli na trh, pak jsem jel s taťkou parníkovým vláčkem (parním😉)do Teplárny, tam byl den otevřených dveří, zasoutěžil jsem a vyhrál pěkný ceny a po odpoledním spánku jsme jeli do města, na hřiště, krásnou podzimní procházku a na koncert Monkey Bussines, tam jsme byli jen chvíli, sice jsem ty písničky nechápal,ale zatancoval jsem si na ně s taťkou🙂
30.9. - mám za sebou první měsíc ve školce. Chodím tam rád, líbí se mi tam, naučil jsem se spoustu nových básniček a písniček, vím co je bacil a vitamín, viděl dvě divadla a jedno cirkusový představení, každý den spinkám na lehátku, jídlo si chodím dokonce přidávat😀 Doufám, že to tam bude pořád tak prima jako doteď
10.10. - 3 roky a 4měsíce😉
11.10. - měli jsme ve školce ukázku výcviku policejních psů a dostali jsem i přednášku jak se k psům chovat😉
12.10. - už jsem prý velký a tak jsem jel s babičkou a dědou vláčkem do Českého Krumlova😉
13.10. - poprvé jsem vyzkoušel atrakci v lannovém centru na Hluboké, mají tam síťové centrum a tam už můžu, tak jsem vyrazil, bylo to náročné, ale bavilo mě to moc
14.10. - je to tady, i já jsem se dočkal a je tady období plný otázek PROČ? 😀
20.10. - jeli jsem jako každý rok na kaštany, tentokrát nás jelo hodně, nejen já, mamka a teta, ale i Janička, strejda, Matýsek a taťka😉 pak jsem jeli už bez tety na hřiště za hranice, do motorického parku, bylo neskutečné teplo, 20st, líbilo se mi to tolik, že jsem cestou zpátky hned usnul únavou😀
22.10. - opět máme tvoření s rodiči odpoledne ve školce, taťka je bohužel zase pryč,tak tvoříme jen s mamkou, je to v rámci téma Odpad a recyklace. Vytvořili jsem slečnu odpadkovou 😀
24 - 26.10. - výlet do Prahy, první odpoledne jsme šli s mamkou, Matýskem a babičkou do Prokopského údolí, další den jsem byl s babičkou na nádraží podívat se na vláčky a pak jsme byli na výletu venku, a poslední den jela babička domů a s mamkou a taťkou a Matýskem jsme vyrazili na Hrad a Petřín, byl úžasný den, krásné teplo a sluníčko, dozvěděl jsem se kdo je prezident, proč stojí ti páni v té budce u vchodu do Hradu, na výstavě vojenských vozidel jsem seděl na motorce a v různých autech, pak jsem dostal trdelník a přešli jsme na Petřín na lannovku a zpátky na byt, bylo to úžasný,ale únavou jsme už neviděl. A co jsem si teda užil, jsou tramvaje a metro, do své hry už jsem zařadil i další hlášení " příští zastávka ..., přestup na metro, na linku S a další vlakové spoje" 😀