icon
avatar
luthien.k
11. dub 2013

Proč máme chronické nemoci?

Hned v úvodu musím napsat, že si nemyslím, že mám patent na rozum, ale protože se delší dobu věnuji otázkám zdraví, výživy atd., tak jsem si na tuto otázku utvořila určitý názor a budu zvědavá na ty vaše 🙂

Život člověka ze západní kultury se od průmyslové revoluce hodně změnil. S postupující mechanizací a s průmyslovou výrobou, včetně výroby potravin, s rozvojem lékařské péče, jsme začali:

-          méně se hýbat

-          méně pobývat na sluníčku

-          jíst průmyslově zpracované potraviny

-          brát více léků, umělých vitamínů apod.

-          být očkováni

-          dostávat do těla (vodou, vzduchem, potravinami, skrz kůži) chemické látky neznámé našim předkům

-          být zachraňováni pomocí medicíny, ačkoli dříve bychom nepřežili.

(Co podle mého názoru zůstalo stejné, ačkoli se to hodně pořád s oblibou skloňuje, je stres. Myslím, že je naivní představa, že dříve se lidé nestresovali, když jim umíraly děti na dnes banální infekční nemoci, nebyli si jisti, zda jim vypěstovaná obživa vydrží na zimu, měli obavu, jaké bude počasí, aby vůbec něco vypěstovali, neměli kolikrát co na sebe ani co do úst, sužovali je války, vrchnost atd.)

Pravdou je, že i přes ten koktejl změn, které nám minulá století přinesla, žijeme déle, a to nejspíš zejména proto, že netrpíme hlavy a nepotýkáme se díky zvýšené hygieně, úrovně životních podmínek a dostatku výživy s tolika infekčními nemocemi, díky povětšinou sedavé práci netrpíme ani tolik úrazy. Přesto nejsme zdravější.

Musím říct, že od doby, co mám děti (a chronicky nemocné děti, s atopickým ekzémem), tak o všem výše uvedeném více přemýšlím a snažím se o změnu a návrat k přirozenějšímu životnímu stylu. Co se daří asi nejméně, je ten pohyb a pobyt venku, protože boj s vlastní leností je opravdu boj 🙂 Průmyslově zpracované potraviny postupně eliminujeme a snažíme se i o omezení další chemie v domácnosti, včetně léků a očkování, u kterého nejsem bez výhrad přesvědčená o jeho účinnosti, potřebnosti a bezpečnosti.

Jak jsem psala v úvodu, budu zvědavá na vaše názory 🙂

avatar

Já jednoznačně souhlasím.. i s tím, že nejhorší je překonat lenost :/

Odpověz
11. dub 2013
avatar

To je úplně jasné.Stačí když se podívám z okna a vidím,co letí lidem z komínů.Následuje nezdravé stravování a pak žádný pohyb.A je to hned ,nějaká nemoc.Nejsme už vůbec tak odolní,jak byli naši předkové,kteří neměli auta a museli zapojit nožičky a chodit pěšky.A taky neměla nacpané obchody blafama plných ÉČEK.Na děti si udělali rodiče víc času a ted je to jen jeden velký stres a honička za penězma.No a když si dá člověk všecko dohromady,tak to dopadá,jak to dopadá.

Odpověz
11. dub 2013
avatar
Komentář byl odstraněný
avatar

@taknevim ano, jen až tak nesouhlasím s tím stresem, dřív ho měli možná ještě víc, navíc ze zkušenosti třeba mojí maminky nebo tchýně, které vyrůstaly na vesnici vím, že věnování se dětem rozhodně nebylo to, co my si možná naivně představujeme - o děti se starali zejména prarodiče, kteří už tolik nemohli pracovat a rodiče byli od nevidím do nevidím na družstevním, potom na svém poli, ve chlívě, na dřevě apod., rozhodně žádná idylka a času na děti veeelmi poskrovnu.

Odpověz
11. dub 2013
avatar

95% deti,kteri maji ekzem - maji v tele skrkavky,pokud je odstrani,tak je po ekzemu..

Odpověz
11. dub 2013
avatar

@annieella a zdroj této informace???

Odpověz
11. dub 2013
avatar

@annieella parazité jistě mohou být problém, ale 95% atopických dětí je jistě dle mých zkušeností jako svůj hlavní problém nemá, protože se je daří stabilizovat i bez cíleného hubení škrkavek a jiné havěti..

Odpověz
11. dub 2013
avatar

@luthien.k a to je jedine dobre 🙂 moc me to tesi!

Odpověz
11. dub 2013
avatar

tady se o tom doctes vice...je to stejny clanek akorat neni zkraceny a jsou tam i priklady leceni ekzemu: http://zapper.revoluce-v-leceni-nemoci.cz/odbor...

Odpověz
11. dub 2013
avatar

tady je článek o tom, že 80% nemocí způsobují paraziti v lidském těle a jen 20% všech nemocí je způsobeno viry a bakteriemi: http://www.energiregenera.cz/clanky/ing.-h.-bla...

Odpověz
11. dub 2013
avatar

@luthien.k mozno prave preto, ze casu na deti bolo malo,bolo menej aj stresu, nie? 🙂

Odpověz
15. kvě 2013
avatar

@demo 😀

Odpověz
15. kvě 2013
avatar

Som presvedcena, ze ten dnesny stres je iny a horsi preto, lebo je roznorody. V priebehu dna je clovek vystaveny mnostvu povinnosti roznorodeho charakteru a vsetky musi zvladnut. Zamestnanie, vychova deti, zabavenie deti, domace prace a prip. vztahove problemy doma a na pracovisku. Zivot nasich predkov bol naproti tomu vcelku jednotvarny a aj paleta stresovych situacii bola skromnejsia. Osobitna kapitola su deti. Porovnajme si dnesne dieta ambicioznych a sutazivych rodicov s priemernym dietatom napr. z roku 1890 zijucim na vidieku. Cize, moj nazor je, ze stres do toho zoznamu patri 🙂

Odpověz
15. kvě 2013
avatar

@demo na tom se asi neshodneme 🙂 Zajímal by mě náhor nějakého psychologa, sociologa...

Odpověz
15. kvě 2013
avatar

no neviem, jedine ak psycholog-historik. A sociologovia, pokial viem, sa venuju najma pitiu kavy a fajceniu vo vyskumnych ustavoch 🙂

Odpověz
16. kvě 2013

Začni psát komentář...

sticker
Odešli