Antikoncepce ano či ne?
Ahoj holky, nikdy jsem nad tím moc nepřemýšlela a nechávala si napsat HA jak na běžícím pásu a lékaři mě také nikdy moc "nestrašili" riziky, které užívání HA obnáší. Teď jsem však změnila lékaře, který se mnou rizika a možné následky užívání HA detailně probíral a celkem mě nalomil. Mám dilema, jestli se utěšovat tím, že dnes je HA nízkohormonální a tělo to zvládne a dál pohodlně zobat nebo mít trochu starosti s kondomem, ale na druhou stranu snížit riziko trombozy apod.
Jak se k tomu stavíte vy? Berete, přestali jste brát? Pokud vynecháme to, že jste chtěli mimčo, tak proč (už) neberete?
Samožejmě jsem si příbalový leták přečetla, ale ono se moc neliší příbalový leták od sirupu na kašel, kde je také řada vedlejších možných účinků. Jen jsem si to teď víc uvědomila s tím novým dr. 😖
Co jsem během praxe viděla holky po antikoncepci s mozkovýma příhodama, díky nechci.
Takhle ti asi někdo těžko poradí, protože každé tělo reaguje jinak. To ti musí vysvětlit tvůj dr. jaké konkrétně pro tebe mohou být negativní účinky. Já jsem HAK brala 8 let, i když jsem měla onemocnění, při kterém se brát nesmí. To jsem ale nevěděla, a jakmile jsem se to dozvěděla, tak jsem okamžitě vysadila. A otěhotněla jsem hned na první pokus.
@cotty jsem jedna z mála ženských, kterým HA nadělala víc škody než užitku. Kdybych dříve věděla, co mi způsobí, nikdy bych do ni nešla. Po vysazení, jsem měla 2,5 roku nepravidelný cyklus, spojený s anovulací. Což hodně ovlivnilo i průběh otěhotnění. Až se malá narodí, rozhodnu se pro jinou formu antikoncepce - nitroděložní tělísko.