Antikoncepce - jsem opravdu chráněná i v době pauzy?

culianka
28. bře 2019

Zdravím,
chtěla bych moc poprosit o radu ohledně užívání antikoncepce - je mi 18 a jsem nováček🙂

Užívám antikoncepci Bonadea, v úterý jsem dobrala první platíčko, tudíž mám teď první sedmidenní pauzu. Chtěla bych se zeptat na princip, jak taková antikoncepce vlastně funguje (polopatě, jak pro debila :D ) protože mě trochu děsí, že v příbalovém letáku je napsáno, že pokud zapomenu na pilulku a nevezmu si ji do dvanácti hodin, jsem už chráněna méně a riziko se trošku zvyšuje. (nestalo se to, nevynechala jsem ani jednou ale i tak). Na druhou stranu ale píšou, že i v sedmidenní pauze mezi platíčky, přestože se prášky celý týden vůbec neberou, jsem chráněná. Nějak tomu nerozumím a jsem v tomhle dost svědomitá, takže mě, prosím, uklidněte. :D (první pilulku jsem měla první den menstruace).

Dále bych se chtěla zeptat - v úterý jsem měla poslední pilulku z platíčka, další platíčko tedy budu načínat příští středu. V této sedmidenní pauze očekávám menstruaci - ale když přijde třeba až 4.den pauzy, tudíž bude přesahovat přes příští středu, mám si pilulku z nového platíčka vzít i tak, i když to bude třeba 4. den krvácení, nebo musím počkat, až MS skončí? A kdy budu zase úplně jistě chráněná?

Například, když MS přijde až v sobotu, poslední pilulku z prvního platíčka jsem měla v úterý a v pátek bych měla sex, můžu se na antikoncepci spoléhat?

Omlouvám se za hloupé dotazy ale je to pro mě nějak moc nových informací a úplně to nepobírám. :D
Děkuji za odpovědi, rady a váš čas!
L.

balogis
28. bře 2019

@culianka antikoncepci začni brát přesně po tom týdnu i když budeš mít stále ms.brala sem antikoncepci deset let a nikdy neselhala, samozřejmě že žádná ochrana není stoprocentní ale nebála bych se😉

nugetka20
28. bře 2019