Používáme cookies. Více informací zde.
Zavři

Kalorické tabulky. Význá se v nich někdo?

12. říj 2021

Vyzna se v nich nekdo? Potrebovala bych poradit s prijmem a vydejem.

alilali
12. říj 2021

Instagram TABULKARKA, má tak vše vysvětleno, popř. poradí do zprávy b

gracetheworld
13. říj 2021

Copak byste potřebovala? Počítáním kalorií jsem zhubla cca 40kg, tak pokud můžu, tak poradím.

andelka
13. říj 2021

@gracetheworld můžu se zeptat,jestli jsi i cvičila a jak moc, často? A kdy byly vidět výsledky? Já jsem si stáhla tabulky v únoru, dodržovala jsem všechno,i pohyb byl více, ale po měsíci žádný efekt,pak jsme chytli covid a bylo po motivaci. Teď bych chtěla zase najet.

mourovatakocka
13. říj 2021

Kalorické tabulky.cz - potřebuješ jen váhu a všechno spočítají za tebe.

jjasmina
13. říj 2021

@andelka tak tam bude chyba v jídle, já ani moc necvicila a jen stravou - 30kg

gracetheworld
13. říj 2021

@andelka Hele, nejdříve jsem cvičila celkem slušně, 3x týdně běh a občas posilka. Pak jsem si ale přetrhla meniskus a bylo po běhu, takže striktně jenom jídlo.
Pokud počítáš a nehubneš, je někde chyba, většinou v počítání.
Největší chyba které se lidé dopouštějí, je chybné počítání porcí. Používáš kuchyňskou váhu? Ta je podle mě do začátku opravdu nutná a vážit poctivě všechno co člověk jí.
Další chyba, kterou hodně lidí dělá je že občas někde něco ukousnou, ochutnají, dojí něco po dítěti a zapomínají na to, že tyto kousky mají také kalorie. Za den tyto ochutnávky mohou udělat klidně 200kcal, což už je hodně znát.
Co se týče viditelnosti výsledků, to záleží na tom jakou máš postavu teď. V angličtině je na to krásný výraz "paper towel effect" neboli efekt papírové utěrky. Když máš plnou roli papírových ručníků a odtrhneš jeden, ani nepoznáš že něco ubylo, když máš ale roli skoro prázdnou, každá utrhnutá utěrka bude znát. No a přesně takhle to funguje i s hubnutím, pokud máš 100kg a 1kg zhubneš, nepoznáš to, pokud máš ale 65kg a 1kg zhubneš, bude to znát mnohem více.
Já osobně začínala na skoro 110kg, ze začátku ty změny nebyly tak viditelné, cítila jsem se lépe, poté mě přestaly tlačit kalhoty a tak. Viditelné rozdíly (tj kdy si začalo všímat i okolí) jsem zpozorovala po zhubnutí zhruba 10kg. Čím víc jsem hubla, tím větší a rychlejší ty rozdíly byly.
Začala jsem se každý den vážit. Toto ale není pro každého, je potřeba se trochu oprostit od čísel, protože ty kolísají. Důležitý je sestupný průměr. Spolustu lidí ale to kolísání deprimuje, proto se klidně važ jen jednou týdně, nebude to tak přesné, ale stačí to. Určitě ale nespoléhej jenom na váhu, vezmi si krejčovský metr a změř se a měření tak jednou za měsíc opakuj. Hodně čast je metr lepší než váha.

andelka
13. říj 2021

@jjasmina
@gracetheworld ale v čem? Všechno jsem měla v zelených číslech, kalorický příjem taky, pitný režim též. K tomu víc pohybu. Jediné co,tak že jsem kojila a pořád kojím.
Vážila jsem všechno na digitální váze. Nedojídala, všechno jsem si psala.
Měla jsem 72 kg. I jsem se na začátku měřila. A nic. Potřebuji dát dolů 10 kg. Víc ani ne.

jjasmina
13. říj 2021

@andelka chce to hodit jestli to máš správně nastavené v app, já si vyola aktivity třeba, záleží co jis

mimi1004
13. říj 2021

Tabulky používám od konce června a už mám dole 13 kg. Musíš mít spravně nastavené i aktivity, nejlépe paušalně a žádné nedopisovat. Jinak já začala taky chodit častěji ven na delší procházky 😊

mimi1004
13. říj 2021

@andelka Jakou máš nastavenou aktivitu?

andelka
13. říj 2021

@mimi1004
@jjasmina aktivitu si zapisuju zvlášť, cvičení, běh..V základu myslím nemám nic. Mám vypnout zohlednění aktivit v DDD?
Dneska jsem začala, po půl roce, znovu zapisovat.
Příjem mám daný na 5500kJ, bílkoviny, sacharidy atd jsem nechala tak jak to automaticky se zapsalo.

mimi1004
13. říj 2021

@andelka Ano, vypni zohlednění a nastav lehkou aktivitu nebo dle této tabulky.

autor
13. říj 2021

@gracetheworld zacinal jsem na opravdu velke vaze 148kg na 180cm. Zapisuji 45 dni a od 35 dne mam stejnou vahu. Zapisuju opravdu poctive. Nastaveni mam takove jake mi nastavila aplikace. Apku mam sparovanou s chytryma hodinkama a tady je mu hlavni dotaz. Po 5 kilometrove prochazce mam treba -1000kcal. Me to prijde strasne moc kdyz vidim treba holky co uvehnou 8km a maji -300 kcal 🤷🏼‍♀️
Jinak vubec nesportuju zatim se na to necitim a k tomu jeste dost casto kojim. Kdyz se mi to vsechno odecte tak je toho jidla jak pro dva chlapy 🙄

autor
13. říj 2021

@mimi1004 a tady nevim co vybrat. Jsem doma s miminem a moc toho nenasadim, ale necvicim 🤷🏼‍♀️😀

mimi1004
13. říj 2021

Dej si teda lehkou aktivitu, do té patří i běžný den, úklid péče o dítě, domácnost apod. Určitě nedávej sedavou, ta znamená, že se celý den jen válíš a to určitě není tvůj případ 😉

gracetheworld
13. říj 2021

Různé fitness hodinky spálené kalorie mnohdy nadhodnocují, takové obecné pravidlo je že průměrný člověk spálí zhruba 100kcal/1,5km. Pokud ti hodinky říkají o hodně více, nevěřila bych tomu. Pokud necvičíš nějak intenzivně několikrát týdně, tak bych se na ty spálení kalorie úplně vyprdla a nepočítala s nimi.
Co používáš za aplikaci? Kolik kcal za den jíš? Jakou máš v apce nastavenou aktivitu?
Těmi chybami v zapisování jsem myslela věci které přidávají kalorie, ale člověku to nedocvakne. Třeba jedna známá se pořád divila že nehubne a postupně jsme přišly na to, že viníkem je smetana do kávy. Zapisovala si jednu porci, ale přitom si do kafe nalila ty porce 4, a těch kafí měla za den víc než jedno, no a to se pak pěkně nasčítá. Další "neviditelná" věc jsou oleje a tuky použité při vaření. Třeba takový zdravý olivový olej umí z nízkokalorického zeleninového jídla udělat pěknou kalorickou bombu.

andelka
13. říj 2021

@gracetheworld díky, přepisu si to.
Je to docela věda. Vařím normálně, většinou obědy sobě a synovi, ale taky manželovi,který je bzlp. Takže dost masa. Přílohy. Zeleninu ale taky.
Dneska jsem teda dost presvihla. Začátek no. Po dlouhé době. Velmi často mám problém se sacharidy. Mám jich moc. Bílkoviny občas musím dohánět. Zvyk je železná košile a nevím co čím nahradit, udělat jinou kombinaci,ale abych neměla hlad.

autor
13. říj 2021

@gracetheworld treba takhle. Zapisuju opravdu vsechno i ten tuk na vareni, mliko do kafe. Jidelnicek sestavit mi nedela problem. Obavam se, ze u me je problem spanek. Mala se v noci casto budi na kojeni 🙄

gracetheworld
14. říj 2021

Tuhle apku úplně neznám já používám myfitnesspal. Chápu to dobře, že jsi snědla 2632 kcal, apka ti odečetla 1092kcal za pohyb a hlásí ti že jsi v deficitu?
Co to bylo za pohyb? Protože spálit 1000kcal je už fakt makačka. Pokud je to těch 8km procházky, tak tady bude kámen úrazu, apka ti odečítá moc kalorií a pak ti to nevychází. Nevím kolik ti je, ale když si do TDEE kalkulačky dám tvojí váhu a výšku s věkem 35, tak vychází že těch 2600kcal jsou tvoje udržovací kalorie, tj, nehubneš ani nepřibíráš.
Zkus jíst tak o 500kcal méně a měla bys vidět změnu.
Co se týče makro složení, tak to jsem nikdy moc neřešila, když jsem cvičila, tak jsem se snažila jíst více bílkovin, ale jinak jsem jedla tak abych byla spokojená.

gracetheworld
14. říj 2021

@andelka U mě třeba těch prvních pár týdnu po pauze v počítání jsou spíš pro uvědomění si co a kolik vlastně jím. Redikce přijde až pak 😀
Pokud nejíš víc jak tvoje TDEE, tak bych se s tím nestresovala. Holt pár dní nehubneš, ale taky ani nepřibíráš, což já osobně taky vidím jako positivum.

andelka
14. říj 2021

@gracetheworld no první dny budou o uvědomění a přemýšlení čím co nahradit nebo co přidat nového.

Jinak já taky kojím a v noci se xkrat budím. Trochu mám obavy,že to tělo nechce pustit ani gram kvůli tomu kojení. Zato přibírat mi jde. A to poměrně skokově.

autor
14. říj 2021

@gracetheworld je to jen chuze a to 5km. Sice ja se u toho diky vaze zapotim, ale 1000 je fakt prehnany. Na hodinky kaslu a pojedu to tak jako pred nima 😀 moc dekuju za rady 🙂

autor
14. říj 2021

@andelka to kojeni je peklo. U prvni dcery mi vaha sla taky nahoru 🙄