icon

Dala jsem omylem 11kg dítěti 15 ml Paralenu SUS sirupu

kazas
9. lis 2016

Dnes jsem omylem svému dítěti, které váží 11 kg dala 15 ml Paralenu SUS sirupu? Strachuji se o jeho zdraví. Měla jsem dát 6 ml, ale spletla jsem se.

lv
9. lis 2016

Zavolej si někam na pohotovost, nebo na toxikologickou linku. Myslím, že jednou by to nemělo extra uškodit, nesmí se překročit davka na den/kg, což by mělo být max 24ml/den.

lenbela
9. lis 2016

Zavolejte do toxikologické poradny: 224 919 293

alkuska
9. lis 2016

@kazas Je to ten sirup kde je 120 mg paracetamolu v 5 ml? Jestli ano, překročila jsi maximální povolenou dávku dvojnásobně. To bude OK 🙂 Jsem lékařka. Být to moje dítě, neřešila bych to, dala bych delší odstup od další dávky. A příště líp počítala 🙂 jestli se chceš cítit líp, dej mu ACC jestli máš doma, je to v podstatě protilátka proti poškození jater paracetamolem. Ale v té dávce co jsi mu dala se mu opravdu nic nestane.

kazas
autor
9. lis 2016

V letáku je uvedeno 6ml, dala jsem 15ml, takže nemusím se strachovat?

kazas
autor
9. lis 2016

ACC doma nemám. Bolel ho zub. Normálně mu nic nedávám na bolest, ale plakal. Naposledy jsem mu Paralen dala asi před rokem.

kazas
autor
9. lis 2016

Na pohotovosti mě akorát nadávali, jak jsem to mohla udělat.

lv
9. lis 2016

@kazas to jsi přece mohla čekat, že tě za to nepochválí. Držím palce, to bude dobrý, věřím, že teď přečteš vsechno 5x, než podáš. Jsme jen lidi, omyl se stává.

majus6
9. lis 2016

@kazas Jde o to kolik mg paracetamolu je v tech 5 ml sirupu, to se muze pripravek od pripravku lisit. Pokud je v 5 ml 120 mg, tak jsi podala 360 mg, denni davka je pro 11 kg maximalne 550 mg. Takze ja bych od ted 24 hodin uz zadnej Paralen pro jistotu nedavala a byla v klidu. Pokud bys potrebovala behem te doby podat nejaky lek na teplotu, tak dej neco s ucinnou latkou ibuprofenum.

kazas
autor
9. lis 2016

Děkuji holky, půjdu konečně klidně spát.

colettka
23. led 2018