icon

Jsou to příznaky autismu? 2letá dcera skládá, řadí věci

yanita177
26. pro 2015

Dobry den. Prosim o radu. Mam 2 letou dceru, doma ma tri jazyky, takze tomu prikladam nejvetsi vyznam, proc se jeste nerozmluvila. Rika plno slov, jako mama, tata, mimi atd. a uziva je opravdu na dane veci ci osoby. Znepokojuje me, ze casto chodi po spickach a sklada, radi veci vedle sebe, toci se dokola. Napr. vysklada korenky do oblouku, kostky na sebe atd. Kdyz ji je vezmu, v drtive vetsine se nezlobi. Jakmile je dosklada, sama si zatleska a hned se po me diva a ceka, az ji pochvalim. Zboznuje pisnicky, tleska, toci se, ukazuje na veci, casti tela. Rada se smeje, mazli a pusinkuje. Objima nas atd. Na druhe deti reaguje pozitivne, rekne 'mimi', bude si vedle nich hrat, bohuzel jeste ne s nimi. Prosim, myslite, ze by mohla mit priznaky autismu? Dekuji

mysicka_lb
26. pro 2015

Nejsem odborník, ale podle mě jde o zcela normální projevy dvouletého dítěte. Synovi je 21 měsíců a sedělo by na něj do puntíku vše, co jsi napsala, kromě těch tří jazyků. Vůbec mě nenapadlo, že by s ním bylo něco v nepořádku.

krystalka
26. pro 2015

Mám syna s vývojovou dysfázií a u téhle diagnózy se dost často objevují příznaky podobné autismu, takže o tom něco trošku vím.....ale u vaší dcerky mi přijde, že je to úplně normální chování 2 letého dítěte....a to, že ještě moc nemluví, to v tomhle věku není zase až tak výjimečné i u dětí, co mají jen jeden jazyk, natož když vy máte dokonce 3.....a skoro všechny děti v určitém věku něco rády skládají do řady apod....a hra s ostatními dětmi se většinou rozvíjí až kolem 3.roku, do té doby si děti hrají spíš vedle sebe, než spolu...to přijde až později....

alcar
27. pro 2015