Začínající endometrióza - Orgametril nebo otěhotnět?

misicka74
20. říj 2016

Dobrý den,
měla bych dotaz a nevím kam s ním. Dnes jsem byla u lékaře kvůli nesnesitelným bolestem při menstruaci (z bolesti zvracím a skoro omdlívám), po vyšetření mi zdělil, že se jedná o počáteční endiometriózu a předepsal mi Orgametril na 17.-26. dny cyklu po dobu 3 měsíců. Jenže po přečtení příbalového letáku nevím zda ho brát nebo se pokusit raději otěhotnět (plánovali jsme tak za půl roku). Mám ještě ke všemu Leidenskou mutaci heterozigot. Můžu vůbec brát Orgametril? Váhám zda ho tedy brát, bojím se že mi potom nepůjde otěhotnět. Na co vlastně orgametril působí?
Moc děkuji za rady a odpovědi

nadla
20. říj 2016

já po vysazení antikoncepce jsem měla hrozně rozházenou menstruaci nebo jsem jí jeden měsíc ani nedostala, hrozně mě bolelo v podřišku a měla jsem i cysty na vaječníku. Po kontrole mi byl předepsán Orgametril (2x1) brala jsem ho od února do července ne v kuse, vždy jen 10, 11, někdy i 9 dní, jak předepsal lékař. Orgametril měl upravit cyklus a opravdu mi po něm cysta zmizela. Miminko jsme chtěli a stejně jsem při braní Orgametrilu neotěhotněla, píšou, že brání ovulaci a že při delším užívání má účinky jako antikoncepce. Na konci července bylo vše v pořádku, a na konci srpna jsem otěhotněla.... 🙂 přeju hodně štěstí

misicka74
autor
20. říj 2016

@nadla já antikoncepci neberu ze zdravotních důvodů od srpna 2015...váhám jestli začít brát nebo ne?

nadla
20. říj 2016

@misicka74 to se musíš rozhodnout ty, nebo co radi doktor ? Já už ji brát nechci, jako mám sem tam beďara, ale už nemám takové migrény, jako jsem měla !

misicka74
autor
20. říj 2016

@nadla antikoncepci nechci brát, váhám nad tím Orgametrilem, bojím se, že ovlivní otěhotnění

nadla
20. říj 2016

@misicka74 jo pardon, já pochopila antikoncepci. Pokud orgametril brát nebudeš, můžou pokračovat ty stavy, co máš při menstruaci. Co doktor na to ?

misicka74
autor
20. říj 2016