icon

Kdy mám jít na mateřskou?

karolinabagr
16. čer 2015

Chtěla bych se zeptat, pracuji jako kontrolor kvality, smlouvu mám do února 2016 a jsem ve 2 měsíci těhotenství, jak to je s mateřskou, kdy na ni jít? 😒 jsem z toho zmatena a nevím jak to chodí, :( prosím poradte mi... :(

patrusa
16. čer 2015

Na materskou se standardne odchazi 6-8 tydnu pred stanovenym terminem porodu.

karolinabagr
autor
16. čer 2015

Ano to jaa vim.. ale co kdyz to nebudu zvlátat v práci? to potom řekne doktor co a jak?

eloana
16. čer 2015

@karolinabagr to zalezi na gynekologovi.... muze te dat na nemocenskou a tu budes pobirat do materske, ktera byva, jak je uvedeno

nov.tere
16. čer 2015

Pokud ta práce je pro tebe namáhavá a vedení pro tebe nebude mít jinou práci přeřazení na jinou pozici za stejných podmínek platových. Tak je to překážka na straně zaměstnavatele a ty můžeš zůstat doma za 100% platu. A nebudeš omezená vycházkami 🙂

xpila
16. čer 2015

@nov.tere Jenže to by ta práce musela být riziková (třeba nevhodné prostředí, zvedání těžkých věcí apod.). To, že je práce namáhavá a nezvládá ji, není důvod k přeřazení.

@karolinabagr Na mateřskou můžeš nastoupit pouze a jen mezi 8. a 6. týdnem před TP. Dřív to prostě nejde, to si můžeš vzít jedině klasickou dovolenou (pokud ti to zaměstnavatel umožní) a nebo kdybys měla zdravotní problémy, tak jít na PN.

nov.tere
16. čer 2015

@xpila Jenže paní nebo slečna píše pouze že dělá kontrolu kvality ale kde a v jakém prostředí to už nepíše. Takže je težké mluvit o tom zda je práce riziková či nikoliv. A já jen napsala co je další možnost místo neschopenky.

xpila
16. čer 2015

@nov.tere Jasně, jen jsi to psala stylem, že to jde vždy. Ono namáhavá práce je pro každého něco jiného 😉 A kontrolor kvality může být i v kanceláři, nemusí to být nikde v provozu. Ale samozřejmě dobře, že to píšeš.

nov.tere
16. čer 2015