Kdy mám jít na mateřskou?
Chtěla bych se zeptat, pracuji jako kontrolor kvality, smlouvu mám do února 2016 a jsem ve 2 měsíci těhotenství, jak to je s mateřskou, kdy na ni jít? 😒 jsem z toho zmatena a nevím jak to chodí, :( prosím poradte mi... :(
Ano to jaa vim.. ale co kdyz to nebudu zvlátat v práci? to potom řekne doktor co a jak?
@karolinabagr to zalezi na gynekologovi.... muze te dat na nemocenskou a tu budes pobirat do materske, ktera byva, jak je uvedeno
Pokud ta práce je pro tebe namáhavá a vedení pro tebe nebude mít jinou práci přeřazení na jinou pozici za stejných podmínek platových. Tak je to překážka na straně zaměstnavatele a ty můžeš zůstat doma za 100% platu. A nebudeš omezená vycházkami 🙂
@nov.tere Jenže to by ta práce musela být riziková (třeba nevhodné prostředí, zvedání těžkých věcí apod.). To, že je práce namáhavá a nezvládá ji, není důvod k přeřazení.
@karolinabagr Na mateřskou můžeš nastoupit pouze a jen mezi 8. a 6. týdnem před TP. Dřív to prostě nejde, to si můžeš vzít jedině klasickou dovolenou (pokud ti to zaměstnavatel umožní) a nebo kdybys měla zdravotní problémy, tak jít na PN.
Děkuji za vaše odpovědi, moje nápln práce je v kanceláři kde si nosím práci ze skladu 5-10 kusů někdy to je těžší nekdy lehlé váhově. Chtěla jsem se jenom zeptat zda když nebudu zvládat, můžu na nemocenskou a neohrozí to posléze mou mateřskou, Děkuji moc za odpovědi 🙂 už jsem chytřejší 🙂
@nov.tere Ahoj, Tvoje odpověď mě zaujala. Setkala si se s tím už? Že by nemohli přeřadit těhuli na jinou pozici kterou může vykonávat a tak by dostávala 100% platu?
Já jen že pracuji na JIP (3 směny + náročnost). A vím, že u nás není kam přeřadit, a ani není se strany nadřízených zájem. Jak bych to tedy měla potom řešit? Budu muset pravděpodobně na PN, jenže to je velký rozdíl v platu :/ Nic jiného mi ale nezbude..
Díky