Máme nárok čerpat PPM z přítelova platu? Doma budu já

monikahorka
27. bře 2015

Ahoj maminky, čekáme s přítelem 2. děťátko, já jsem studentka- tudíž nevydělávám. Přítel pracuje na HPP. Máme nárok čerpat PPM z jeho platu, ikdyž doma bych s dítětem byla já?
Děkuji za odpovědi 🙂

xpila
27. bře 2015

@monikahorka PPM může čerpat pouze ten, kdo na ni má nárok. Pokud by ji chtěl čerpat přítel, tak by nesměl na tu samou smlouvu, ze které ji čerpá, pracovat. Samozřejmě pokud splňuje pro PPM podmínky (270 dní nemocenského pojištění za poslední 2 roky a ke dni nástupu na MD být zaměstnán nebo v ochranné lhůtě).

andrrriiik
27. bře 2015

Ahoj,máš nárok na rodičovský příspěvek,který se vypočítá z přítelova platu,a doma budeš ty.Normálně si zvolíš i délku rodičovské,a rozpočítáš si 220 000 mezi ty roky.Na sociálce ti vše řeknou,co a jak 🙂

xpila
27. bře 2015

@andrrriiik Žádnou délku rodičovské si nevolí, protože na žádné rodičovské nebude.

sara84
27. bře 2015

Nemate narok na materskou, pujdete rovnou na rodicovskou a budete si volit delku..

andrrriiik
27. bře 2015

@xpila Jaktože ne?Když nemá nárok na mateřskou,tak jde na rodičovskou.

xpila
27. bře 2015

@andrrriiik Na rodičovskou nejde, pouze bude pobírat rodičovský příspěvek a u něho se volí výše. Rodičovská je omluvené volno z práce a když není zaměstnaná, tak na žádné rodičovské není.

andrrriiik
27. bře 2015

@xpila Já taky nebyla zaměstnaná,mám rodičák,a volila jsem výši i délku.

xpila
27. bře 2015

@andrrriiik Ale nebyla jsi prostě na rodičovské dovolené. A volí se jen výše, ne délka.

andrrriiik
27. bře 2015

@xpila Tak s tou dovolenou nevím,ale já to mám na 3 roky.Ne automaticky na 4,jako u dcery.

mysonek
27. bře 2015

@andrrriiik je rozdíl mezi rodičovským příspěvkem a rodičovskou dovolenou. Rodičovská dovolená je volno od zaměstnavatele, tudíž pokud jsi nebyla zaměstnaná nejsi na rodičovské dovolené. Rodičovský příspěvek je dávka od státu. Ty máš rodičovský příspěvek na 3 roky.

andrrriiik
27. bře 2015