Nárok na mateřskou dovolenou

iloonnkaa
13. dub 2019

Ahojky holky, je mi 20 let a právě jsme s přítelem zjistila, že jsem těhotná. Jsem studentka a chtěla jsem se zeptat jestli někdo nevíte zda bych měla nárok na mateřskou dovolenou? Pracuji už rok brigadně, kde za mě normálně odvádí sociální a zdravotní.
Děkuji moc za odpověď. 🙂

iloonnkaa
autor
13. dub 2019

@iloonnkaa 1 rok už mám odpracovaný a smlouva je na DPČ. Termín porodu bych měla mít v prosinci a smlouvu mám do konce tohoto roku.

veroniquecz
13. dub 2019

@iloonnkaa Pokud je to na dpč tak nárok mas.

iloonnkaa
autor
13. dub 2019

@veroniquecz Děkuji moc 😊

j.a.n.i
13. dub 2019

@veroniquecz No, to nemusi byt tak uplne pravda, u DPC zalezi na formulaci smlouvy a na tom, zda bude pracovat az do nastupu na mateřskou.

lenoulinkaa
14. dub 2019

Pokud jsi prihlasena u DPC jako ZMR měla bys mít v měsíci nástupu vydelek alespoň 3.000,-. Pokud nejsi ZMR, tak by v měsíci nástupu neměl být výdělek nutný.

iloonnkaa
autor
14. dub 2019

@lenoulinkaa ZMR nevím že bych měla. Asi to bude znít blbě, ale co to prosím přesně znamená?

lenoulinkaa
14. dub 2019

@iloonnkaa https://www.cssz.cz/cz/casopis-narodni-pojisten... na to se zeptej v práci nebo se zeptej na ossz jak jsi prihlasena.

iloonnkaa
autor
16. dub 2019

@lenoulinkaa Ano tak mám ZMR.

lenoulinkaa
16. dub 2019

@iloonnkaa takže bys měla mít potřebnou dobu pojištění, to mít budeš a mít příjem v měsíci nástupu 3.000,- což se dá, pokud děláš aspoň za 100/hodinu. A ten příjem musí mzdovka na příloze k žádosti uvést.

j.a.n.i
16. dub 2019

Jinak receno, musis pracovat az do nástupu na ppm a ten nastup nesmi byt na zacatku mesice.

iloonnkaa
autor
16. dub 2019

Děkuji vám moc za rady! 😊
A chtěla jsem se ještě zeptat, kde si přesně zjistím jak velkou mateřskou budu mít?

j.a.n.i
16. dub 2019

Baj oko vynadob svuj prumerny hruby vyfelek za mesic 0,7

iloonnkaa
autor
16. dub 2019

@j.a.n.i Díky 😊

iloonnkaa
autor
16. dub 2019