Nárok na příspěvky - maminka samoživitelka

kaii
5. čer 2018

Dobré odpoledne všem,
jsem nastávající maminka v nájmu, žiji sama. Chtěla bych se zeptat na jaké příspěvky mám nárok, vím jen o příspěvku na bydlení a ani o tom moc nevím :D... Jsem opravdu laik nikdy jsem tohle neřešila.
Pokud možno budu ráda za vaše rady a tipy.

blahova_andrea
5. čer 2018

pracuješ? jaké máš příjmy? vše se od toho odvíjí. otec dítěte bude v rodném listě? nebo jako by nebyl? taky důležitá informace

kaii
autor
5. čer 2018

@blahova_andrea Pardon. Aspoň důkaz že se v tom fakt nevyznám. 😁
Ano zatím pracují mám smlouvu na dobu neurčitou. Pracuji od minulého srpna s 15.000 hrubyho. Na mateřskou jdu 7 týdnů před porodem. Otec v rodném listě bude, ale nebude s námi bydlet (již spolu nejsme).

blahova_andrea
5. čer 2018

@kaii není zač se omlouvat, jen prostě nejde moc radit 😉 pokud bude otec v rodném listě, tak se bude posuzovat k porodnému i jeho příjem. pak záleží na tom, kolik vydělává otec. to, že spolu nežijete tu nehraje roli. je potřeba si pak nechat dítě svěřit do své péče a stanovit ex alimenty. bez toho se na úřadech moc nehneš. u příspěvku na bydlení se posuzují osoby s trvalým bydlištěm, takže pokud budeš v bytě jen ty a mimčo, tak budeš dokládat své příjmy. platí se to zpětně, dokládá po čtvrtletí. ty musíš každé tři měsíce doložit všechny příjmy a výdaje týkající se bydlení, doložit, že máš vše zaplaceno a oni ti pak vypočítají, kolik ti na to zpětně přispějí. přídavek na dítě se řeší jednou ročně. internet je plný docela dost přesných kalkulaček, takže si stačí zadat svá data, abys to tu nemusela do puntíku šířit a spočítat si zda máš nárok a kolik 😉

gabrolo
5. čer 2018