Učitelka, návrat do zaměstnání po rodičovské dovolené

ucitelka01
23. srp 2017

Ahoj, chtěla bych se zeptat maminek-učitelek, kdy nastoupily po skončení rodičovské dovolené zpět do zaměstnání. Jsem učitelka na ZŠ, mám smlouvu na dobu neurčitou a dcera bude mít 3. narozeniny v dubnu. Řeším dilema, kdy nastoupit. Pro mě by byl ideální duben, ale pro zaměstnavatele samozřejmě buď únor nebo konec srpna. Jak jste nástup do zaměstnání vyřešily vy? Děkuji.

kousatka
24. srp 2017

Ahoj, já si výplatu rodičáku protáhla až do srpna. Kdyby Tě zaměstnavatel potřeboval dříve (únor), dá Ti určitě vědět. Jinak domluva, že nastoupíš koncem srpna. Pěkný den.

belleelle
24. srp 2017

@ucitelka01 dala jsem reditelce datum, kdy nastoupim pisemne, coz chtela. A teda hned den po 3. narozeninach. Kolegyne ma deti presne 2 roky po sobe v kvetnu, volali ji, ze hned druhy den ma prijit. Takze u nas takto.
Mas samozrejme podle zakoniku prace pravo nastoupit ihned po ukonceni RD, zamestnavatel ti musi drzet misto - nejaka ucitelka je tam za tebe. Pokud nastoupis pozdeji, at ti do da reditel pisemne, protoze pak uz te klidne muze propustit.
Nesla bych driv, ani nahodou. Kdy jindy v zivote budes mit tu moznost...

efijil
24. srp 2017

Ahojky 🙂 nastupovala jsem loni v srpnu, malému byli 3 roky pak v listopadu. Do školky ho vzali, ale rozjezd byl dost pro něj krutý, takže kdybych to pořešila jinak, bylo by to fajn, ale to vím bohužel až teďka. Učím na 2. stupni, takže mému požadavku, pracovat na částečný úvazek, vyhověli. Jeden týden jsem měla 9 vyuč. hod., druhý týden 11 hod. Měla jsem dva dny v týdnu volné, což byla velká výhoda - malý byl téměř celý říjen, listopad nemocný. Sama bych zvážila, zda nebude lepší nastoupit příští srpen, kdy malé budou 3,5 roku 🙂

belleelle
24. srp 2017

@efijil to by bral kazdy, snad 😉 jen je potreba si to pohlidat pisemne. Aby clovek neprisel o misto.

efijil
24. srp 2017