Mé zdraví
zanetik
24. říj 2006

Utrogestan a jeho užívání v cyklu. Poradíte mi?

Ahojky jsem tu nová a potřebuju poradit, protože už dva dny hledám odpověď na mou otázku. Kolikátý den cyklu jste začaly brát Utrogestan?
prdecek
22. únor 2009
zkus testík ještě zopakovat třeba za dva dny 😉
markyska
22. únor 2009
Jovi, to vypadá vééééélice nadějně 🙂
jovi
22. únor 2009
taky si říkám, že to ještě jednou zkusím... počkám ještě dva dny, to budu 17 DPO - tak to už by tam mělon ěco být, kdyby se iui podařilo
janicka006
22. únor 2009
Ahojky holky,mohla bych se prosím přidat k vaší diskusi???Od včerejška beru utrogestan,protože jsem po vysazení HA měla cykly dlouhé i 40- 42 dnů.Chtěla bych se zeptat na několik věcí,tak jestli budete prosím někdo vědět🙂
Můžu při braní Urogestanu otěhotnět???A když ho mám brát 16-25 DC,tak pak ms přijde za jak dlouho???A pak mi ještě doktorka řekla,že si mě chce ověřit přes ultrazvuk,mám přijít snad 12 den...asi kvůli ovulce...jenže jsem dostala snad 3 balení toho léku....tak mám jako přijít až když to vyberu(to vychází na 5 měsíců!!!!) nebo můžu přijít už po prvním užívání???
Asi se ptám jako blbka,ale doktorka mi to moc nevysvětlila...dokonce mi ani neřekla,jak se to bere,takže jsem pak musela volat sestře :-| A partner si ze mě dělal legraci,že jestli mi to začne v puse šumět,tak jsem si to měla vkládat 😃 😃
Moc díky za rady 🙂
markyska
22. únor 2009
Ahoj Jani, při braní Utrogestanu určitě otěhotnět můžeš, pomáhá udržet oplodněné vajíčko a může se brát i na začátku těhotenství. Menstruace má většinou přijít do několika dnů po vybrání, u někoho je to do týdne, ale může se objevit ještě při jeho užívání. Myslím, že na ultrazvuk bys měla jít hned následující cyklus, jak píšeš tak ten 12. den. Doktorka bude sledovat, jak ti rostou folikuly. Příště se radši na všechno zeptej, přestože by ti měla všechno automaticky vysvětlit sama :-|
gucci
23. únor 2009
tak dopadla jsem jak jsem předpokládala, MS dorazila třetí den po vysazení :-|

chtěla jsem se zeptat, myslíte, že je opravdu nutné Utroš po IUI brát?
len
23. únor 2009
Gucci, pokud nemíváš problém s luteální fází, určitě to nutné není, já ho brala ze svých 4 IUI jenom po jedné.

Janicko, nooo, pokud už je po ovulaci, Utr. je jen k dobru, ale při takhle dlouhých cyklech je ovu pravděpodobně až později a není moc dobré ho brát před ní, někteří doktoři před tím vysloveně varují, že může ovulaci zablokovat (a pak se pochopitelně otěhotnět nedá). Cyklus ti to zkrátí, to pravděpodobně ano, těhotenstvím si zase tak jistá nejsem. Každopádně dr. dělá dobře, že tě chce kontrolovat ultrazvukem, na něm by měla vidět, jestli dozrávají nějaké folikuly a schyluje se k ovulaci. Ovšem pokud míváš cykly 40 dní a více, značně pochybuji, že tam 12.DC něco uvidí, při téhle délce cyklu, pokud ovuluješ, je to pravděpodobmě mnohem později, tak 25.-30.DC :-| Spíš by to chtělo zlrátit první fázi cyklu...
gucci
23. únor 2009
len: luteální fázi mám cca 14-15 dní, takže problém určo není
len
23. únor 2009
No tak to určitě ne 🙂 Víš co, u mě měli tendenci ho předepisovat tak nějak plošně, jenomže na mě fakt hrozně působil, tak jsem se na rovinu zeptala - a co se stane, když ho brát nebudu? Je nějak prokázaný, že by to snížilo účinnost IUI? Načež dr. se zamyslela a řekla něco ve smyslu, že obecně se předepisuje, protože NĚKDO může mít s nedostatkem progesteronu problém, ale když koukla na výsledky mých testů, zkonstatovala, že u MĚ OSOBNĚ žádný takový problém není. Tudíž se nestane absolutně nic, když ho brát nebudu. To mi pak potvrdilo ještě pár doktorů, takže jsem ho pak brala až po IVF (protože tam opravdu mírně zvýšená pravděpodobnost otěhotnění je statisticky prokázaná) 🙂
janicka006
23. únor 2009
Ahojky holky,tak vám moc díky za vaše názory.Jsem už malinko moudřejší.Můžu se vás zeptat,jak dlouho už se snažíte o mimíse???My tak nějak od konce října a zatím nic.Kdybych bývala věděla,že to nebude taková prča,tak bych do toho šla už dřív....
luca112
25. únor 2009
Ahojky Petule, bohužel jsem minulý týden potratila. Doktoři už to v děloze viděli, ale začala jsem špinit, potom krvácet a když mi odebrali Hcg, tak zjistili, že klesá, na druhý den jsem musela do nemocnice na potrat. Nikomu bych to nepřála, i když to byl 5-6 týden, cítila jsem se po tom hodně mizerně. Snad to vyjde příště 😞
jovi
26. únor 2009
ahoj holky, chci se vás zeptat, jestli jste některé měla po utrouši jen špinění místo ms.... dobrala jsem ho minulé pondělí a asi tak od konce týdne se objevuje sam tam lehounké špinění.... doky povídal, že mám počkat ještě týden, a že mi nabere krev, ale mě se to moc nezdá.
anag
26. únor 2009
Ahoj holky, chtěla jsem se zeptat beru už druhý měsíc Utrogestan, protože nemívám ovulaci. Chtěla jsem se zeptat jakou máte zkušenost.
markyska
26. únor 2009
Ahoj Anag, Utrogestan ale není na ovulaci, bere se až po ní a má pomoci při uhnízďování oplozeného vajíčka. Taky se bere na zkrácení cyklu. Co jsem se zde dočetla, na ovulaci se bere Clostibegyt.
jane86
27. únor 2009
Ahoj holky. Můžu se k Vám přidat? Mám Utrogestan předepsaný a teprve ho brát začnu ale doktorka mi řekla, že ho budu brát tak 3 měsíce a ať nepočítám s tím , že otěhotním.....co je na tom pravdy?
elana
28. únor 2009
jane, to je teda zvláštní komentář k předpisu léku od doktorky :-| proč bys jako měla počítat s tím, že neotěhotníš? utrogestan se předepisuje při snížené funkci žlutého tělíska, kdy je v těle málo progesteronu, takže případně oplozené vajíčko nemá čas či šanci se usadit v děloze...Utrogestan ho uměle nahradí a předepisuje se naopak právě tehdy, když je problém s otěhotněním nebo udržením embrya, po IVF ho (nebo nějaký jiný progesteron) užívají všechny pacientky🙂

Samozřejmě prvním předpokladem "úspěchu" je prokázaná ovulace, ale ta už nemá s progesteronem nic společného, snad Ti udělala uzv a ví, že teda ovuluješ, pokud ne, chtělo by to zas jiný lék než Utrogestan, protože takhle bys opravdu neotěhotněla.
jane86
28. únor 2009
Ahojky, právě že ovulace neprobíhá. Utrogestan mi má upravit cyklus a po třech měsích mi prý dá něco na podporu ovulace..... 😢
zdenule30
28. únor 2009
ahoj holky, já jsem taky brala utroš, dr. mi ho dala na upravení cyklu a otěhotnění, brala jsem ho 17.DC 10dní asi půl roku, ze začátku to celkem šlo, ms přišla vždycky tak do týdne, ale pak mi to chodilo čím dál tím později, takže mi vlastně nepomoh, teď čekáme na ivf
hellunka
1. bře 2009
ahojky...
tak já včera začala s Utrogestanem - 16 den cyklu. Doktor mi jej předepsal proto, že od září po vysazení HAK prostě nemám MS. Těhotenství zatím neplánujeme. Máte někdo zkušenost? Má to smysl brát, když mimi nechci? Já jsem ráda že jsem se jedněch hormonů zbavila, HAK mi neseděla. Mám pocit, že mě jaksi pan doktor neposlouchal, když jsem mu říkala víckrát že vysazení HAK je z důvodu zdravotního....
hellunka
1. bře 2009
a je mi pěkně na nic, jako by mě někdo zmlátil...je to normální?
kualalik
3. bře 2009
hellunka, a náhodou injekci Agolutinu ti nepíchal? Ta je na vyvolání MS... Já beru utrogestan na úpravu cyklu... ale Agolutin mi Mudra vždy píchla,aby mi MS přišla... 😉
hellunka
3. bře 2009
jj, tu injekci jsem dostala, jeslti je to agolutin nevím, ale asi jo
elana
4. bře 2009
Jane, on by se Ti cyklus nejspíš upravil sám, dkybys ovulovala, nechci mluvit doktorce do řemesla, ale kdyby se snažila Ti nastolit ovulaci, tak ono by si tělo zařídilo zbytek 😉. Jakmile dojde k ovulaci, přemění se prasklý folikul na žluté tělísko, které produkuje progesteron (ano, takový, jaký teď do sebe cpeš uměle) a nedojde-li k otěhotnění, tak produkce progesteronu postupně přestává, což dá signál děložní sliznici, která se začne odlupovat adochází k menstruaci. Když ale neovuluješ, tak tělo netvoří progesteron, ten nemůže poklesnout a proto máš dlouhé či nepravidelné cykly, protože vlastně tělo nemá pořádný mustr, kdy teda spustit tu menstruaci.
janicka006
6. bře 2009
Nazdárek holky,prosím kdo už má nějakou zkušenost s užívání Urogestanu???V pondělí jsem si vzala poslední prášek dle rozpisu lékařky to byl 25 DC a dneska je teda 29 DC a MS pořád nikde...nevíte jak to je???Moc díky za odpovědi
jane86
6. bře 2009
Ahoj Janičko, já ho mám tedy začít brát až za 14 dní,ale mě doktorka říkal, že by MS měla přijít do týdne po vysazení....Tak ještě vydrž a pak bych si být tebou došla k doktorce kdyby nic.
janicka006
6. bře 2009
Nazdárek Jani,jsem ale nervozní jako pes...Myslela jsem,že mi to dala na srovnání cyklu(ten má být 28 dnů,pokud se nepletu) a ono to pořád nepřichází.....holky na snažilkách mi samozřejmě blbnou hlavu tím,že bych mohla být těhu,ale tomu neveřím....nezbyde než počkat do pondělí...protože moje doktorka ordinuje jen v pondělí😞(
Víkend rozhodne 😉
Moc díky za radu....trochu mne to uklidnilo!
jovi
6. bře 2009
jani, já první měsíc po utrouši dostala ms až za 10 dní po dobrání posledního prášku....
janicka006
6. bře 2009
Ahojky Jovi,no to mám teda radost....já si myslela,že to nebude tak jednoduché!!! 😞 :-|
Takže to znamená další měsíc v háji...ach jo😞((
janicka006
6. bře 2009
Jedná se mi totiž o to,že moje doktorka ordinuje jen v pondělí a přála si,abych přišla 12 den od začátku MS aby se na mne podívala,zda už ovuluju tak jak mám.....takže to mi už nějak nevychází......to vlastně přestalo vycházet už včera 😞 😞
jane86
7. bře 2009
Nesmíš to vzdávat Janičko. Mě to taky štve že to je jak to je ale musíme vydržet. HM?

Začni psát odpověď...

Odešli