Změna obvodního lékaře - co si mají lékaři předat?
Co vše má novému lékaři ten starý poslat? Co má archivovat a co nemusí.?
Když jsem měnila naposledy lékaře, taky se mi to stalo, že neposlal žádnou dokumentaci. Tehdy jsem se ptala i na pojišťovně. Prý nový lékař si ani nemusí vyžádat dokumentaci, záleží na jeho posouzení. A stejně tak starý lékař nemusí poslat celou dokumentaci, stačí poslat jen nějaký výpis věcí, které považuje za důležité. :-/ Takhle jsem k jedné dr odnesla celou kartu z dětství a u ní zůstala a nová lékařka ji nemá.
@kaculik007 taky tenhle systém nechápu. Od dětské jsem si kdysi před lety odnesla zdravotní dokumetaci k praktické lékařce. Nyní mám třetí doktoru a to ví jen to co jsem ji řekla, protože ve zprávě od mého "druhého" dospělého lékaře stálo jen to, že jsem očkovaná a zdravá 🙂 Chtěla bych vědět jestli moje karta je ještě někde aktivní nebo je skartovaná.
Nejlepší je si u původního lékaře dělat průběžně kopie (hlavně když nechce tu dokumentaci zaslat a nebo tvrdí, že už jí "archivoval"). U nového lékaře bych si nechala udělat "generálku" a odběry všeho, prostě vstupní prohlídka + říci o sobě všechny nemoci z dětství atd.
@swetlusska tak vstupní prohlídka je snad normální, včetně probrání anamnézy. A jak si dělat kopie, když pacient nemá vůbec kartu dostat do ruky?
Právě že já si nemoci z dětství nepamatuji :(
Přijde mi tohle všechno úplně na hlavu, kartu do ruky vám nedají a jde o Vás, jsou to naše údaje, náš život a dělají jak kdyby se nepsalo o nás.
@kaculik007 karta je o nás, ale je vlastnictvím lékaře. Já to určitým způsobem chápu, jedna známá dělala to, že když měla v ruce kartu, tak ji probrala a informace, které se jí nelíbily, vyházela. Ale měla by být zachována ta kontinuita, aby člověk nepřišel o všechny záznamy jen kvůli lékaři, který nechce kartu předat. Můžem doufat, že v dnešní době elektronické evidence k tomu docházet nebude.