• Přihlas se
  • Registrace nového člena
  • Získej PLUSPRO
  • Doporučujeme: Beremese.czModrastrecha.cz
  • Přihlas se
  • Registrace nového člena
  • Získej PLUSPRO

Chtěla bych hlídat děti. Musím odevzdávat daně?

6. dubna 2009 
Ahoj,pohravam se s myslenkou hlidani deti,mam jedno svoje 2lete a jeste jedno bych snad zvladla :wink: ,jenom nevim co k tomu potrebuji.Mam se nekde hlasit,musim pak odvadzet dane?a kolik si tak maminky pytaji za hlidani.Děkuji za rady.
3. dub 2009 ve 02:02  • Odpověz  •  To se mi líbí
ahoj moje sousedka si tak přivydělavá k rodičaku bere na hodku kolem 50-80kč zaleži nadomluvě žadne daně neodvadi nikde se nehlasí
4. dub 2009 v 19:49  • Odpověz  •  To se mi líbí
renejaarudolg - podle zákona by to mělo být asi takhle:

Fyzická osoba, která nabízí služby chůvy a není nikde zaměstnána, pracuje jako OSVČ.
Je tedy živnostníkem a měla by ke své činnosti mít živnostenské oprávnění, které prokazuje živnostenským listem.
Péče o děti je možná v rámci následujících živností:

1)poskytování služeb pro rodinu a domácnost – jedná se o tzv. volnou živnost (není třeba splnit další podmínky, osoba musí být starší 18 let a bezúhonná);
zahrnuje poskytování služeb pro rodinu a do-mácnost, zejména zajišťování chodu domácnosti (úklid, praní, žehlení, péče o zahradu a podobně), individuální péči o děti nad tři roky věku v rodinách, příležitostné krátkodobé hlídání dětí (včetně dětí do tří let věku), péči o osoby vyžadující zvýšenou péči, obstarávání nákupů a jiných záležitostí souvisejících s chodem domácnosti a jinou obstaravatelskou činnost.
obsahem živnosti není péče o děti do tří let věku v denním režimu a další činnosti související s chodem domácnosti, jež jsou předmětem živností řemeslných, vázaných a koncesovaných.

2)péče o dítě v denním režimu – tzv. vázaná živnost (je třeba splnit a doložit další podmínky), jejím obsahem je: