Mám nárok na proplacení opakovaných OCR?
Dobrý večer,
V tomhle jsem nováček, v lednu jsem nastoupila po rodičovské zpět do práce a jak to tak v zimě první rok ve školce bývá, očr jsme se nevyhnuli. Vždy jsem očr měla psané na sebe, vždy těch 9dni Max. Jde mi o to že první očr bylo od 18.2 do 25.2. , to mi bylo vyplacené, další 2 OCR byly od 3.3. do 10.3. a poslední od cca 2.4. do 10.4.a za ty posledni 2 mi nic nepřišlo. Budu mít vůbec nárok, na proplacení ,když je to tak často? Snažila jsem se googlit, ale nedohledala jsem. Děkuji za rady
Ano nárok máš. Zkus tam zavolat a zeptat se kde je problém. Většinou jsou ochotní a poradí
Za posledních 18 měsíců jsem v práci byla pouze 2 měsíce, zbytek vždy minimálně 1 OČR. Pokaždé proplaceno, ikdyž občas se zpožděním, takže četnost na vyplacení nemá vliv.
Buď v práci nedodali potřebné informace nebo se to zaseklo někde v procesu. Určitě si tam zavolej.
Ahoj, měla jsem podobný problém , malá mi marodila měsíc v kuse a zaplacené jsem dostala jen 2 Očr když jsem volala na čssz tak mi řekli že pokud mám očr na jedno rodné číslo ( na jedno dítě ) tak je maximální doba 9 dní pak musí být alespoň týden volna než zase můžu mít nárok na proplacení očr . Když jsem řekla že co jsem měla dělat s malou když měla zápaly plic a prostě nemohla nic , tak že mám manžela měli jsme se střídat ...
Mimochodem OČR se vyplácí zpětně, takže za duben ho budeš mít vyplacené až v květnu.
@andulka007 žádný týden volna mezi tím. Ale musíš mít očr na různé diagnózy nebo mezi tím třeba den volno. Takže pokud jsi měla měsíc doma dítě ze zápalem plic, náleželo ti jedno očr za 9 dní a zbytek očr “zdarma” - omluvenka v práci a stát za tebe hradí pojištění.
Pro tazatelku, zavolej si na příslušnou ossz, dle
tvého rodného čísla ti řeknou, jak to vypadá.
@fifina86 děkuji, zítra zavolám