Pomluva na facebooku, uspěju s trestním oznámením?

nnunisek
3. bře 2016

Chtěla jsem se zeptat jak je to s pomluvou na facebooku...veřejnou pomluvou...zveřejněním konverzace..ale jen částí konverzace která se osobě hodila...uvažuju o trestním oznámení za pomluvu..byla by šance uspět?

ivular
3. bře 2016

@nnunisek A pojí se to např. s nějakou újmou, hmotnou škodou, nebo tak něco? Nejsem právník, ale možná by se to dalo vyřešit jen skrze správní řízení..

nnunisek
autor
3. bře 2016

@ivular Veřejná pomluva, zveřejnění konverzace..možná spíš sz?

banitram
4. bře 2016

Pokud máte na mysli, že jste si s danou osobou soukromě psala a ona pak kus této konverzace umístila na facebook, tak tam bych se do sporu nepouštěla. Pomluva v čem ? Byla druhá strana vázáná mlčenlivostí ? Trestní oznámení na co ? Pomluva je, pokud o vás někdo roznáší lži - ne když někomu ukáže, co jste skutečně napsala ...

yamdena
16. bře 2016

Nejspíš byla část konverzace vytržena z kontextu, takže ve svém důsledku může působit nevhodně, názory a fakta mohou působit překrouceně, i když ve světle celé konverzace by tomu tak nebylo . V první řadě bych příspěvek nahlásila na FB s tím, že je nevhodný. Dále máš možnost obrátit se přímo na danou osobu a domáhat se, aby příspěvek smazala s tím, že došlo k zásahu do tvé cti a i soukromí, jestliže jsi považovala vaši konverzaci za důvěrnou. Spíše než tr. čin pomluvy (jehož podstatou je sdělení nepravdivého údaje o určité osobě) je možné uvažovat o přestupku proti občanskému soužití (kde jde o nactiutrhání - urážky, posměch). Nicméně, závisí to vše na tom, nakolik intenzivně se tě to skutečně dotklo.

nnunisek
autor
17. bře 2016

@yamdena Nahlásila jsme na fb, oni smazali pro nevhodnost nebo jak to tam napsali. Jednalo se o to že sme byli kdysi kamarádi...on mi finančně pomohl a já jsem byla vzhledem k své finanční situaci řešit to nějakým způsobem.Toto on propral veřejně na fb plus samozřejmě pomluvy které nejsou pravda...

yamdena
17. bře 2016