Převod nemovitosti. Co k tomu potřebuju?

luciska01
5. čer 2009

Ahoj, možná to sem nepatří, ale chci se zeptat, jestli některá máte zkušenosti s převodem nemovitosti. Abych byla konkrétní, manžel vlastní byt a chce mi část nechat napsat. Co k tomu potřebuju, kde najdu formulář na převod (pokud možno on-line a zdarma), co je potřeba od právníka a tak...Díky! 😉

jmalko
11. čer 2009

Ahojky, nejsem právník a přímo do převodů nemovitostí taky nedělám,ale moje práce před MD se toho trochu dotýkala. Takže bych Ti radila sepsat mezi Tebou a manželem Darovací smlouvu na byt(vztahuje se na Vás podmínka osvobození od daně, jelikož jste v 1.skupině), kde bude přesně specifokováno o jaké nemovitosti se jedná (čísla parcel, katastrů,podíl který Ti chce dát napsat, počet místností, věcná břemena apod.). Ověřit podpisy a zajít s tím na příslušný Katastrální úřad (pravděpodobně do Rychnova n.K, nebo kam spadáte). Tam zaplatíš 500 Kč kolek oni Ti žádost (resp.Darovací smlouvu) zaregistrují a zhruba do měsíce seš napsána a listu vlastnictví jako spoluvlastník (někde tedy mají delší lhůty na vyřízení jak který KN). Popř. tě vyzvou k doplnění. Ke smlouvě se většinou přikládají nabývací tituly k bytu (tj. kupní smlouva, darovací smlouva apod.), platný list vlastnictví a sepíše se k Darovací smlouvě Návrh na vklad do katastru. Pokud tomu vůbec nerozumíš, asi bych zašla spíše k právníkovi, aby smlouvu sepsall (i když to něco bude stát). Myslím, že i přílohy musí být úředně ověřeny.

Hlavní výhoda darování je ta, že z toho nemusíš platit daň z nemovitostí (čímž ušetšíš docela velké peníze) a taky odpadá znalecký posudek (kde je taky velká fin.úspora). Podmínkou je že darování = bezúplatný převod. Pokud by jsi manželovi za daný podíl (část) zaplatila, rázem se nejedná o darování, ale o prodej a tam byste museli uhradi 3% z ceny nemovitosti (resp.z částky prodejní nebo odhadní, z té která je vyšší)

Jen tak pro představu: http://www.vzory.cz/vzory/nemovitosti-a-byty/da...