icon

Dotazník - Odklad školní docházky kvůli logopedii

natalies210
8. únor 2026

Dobrý den,

jmenuji se Natálie a studuji speciální pedagogiku na Jihočeské univerzitě. Právě píšu bakalářskou práci o dětech s vadami řeči, které dostaly odklad školní docházky. 
Ve svém výzkumu bych ráda porovnala, jakou podporu dostávají děti v běžných školkách oproti těm v logopedických třídách.

Moc by mi pomohlo, kdybyste mi věnovali cca 10 minut svého času a vyplnili můj anonymní dotazník. 
Hledám vás, pokud:
• Vaše dítě má/mělo odklad školní docházky. 
• Důvodem byla právě narušená komunikační schopnost (vady výslovnosti, vývojová dysfázie, koktavost atd.)

Zde je odkaz k dotazníku:
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdFzjt...

Moc děkuji za pomoc a sdílení vašich zkušeností.

konidana
8. únor 2026

@natalies210 diteti byl odklad velmi doporucovan logopedkou i v PPP kvuli opozdenemu vyvoji reci a zadrhavani. Ale ja mu ho nakonec nedala.

lis6
8. únor 2026

Tak dneska se jen kvůli logopedii odklad nedává, ne?

zuzkasim
8. únor 2026
@lis6

@lis6 Záleží, o jak velkou vadu jde. Pokud je řeč nesrozumitelná, je to na místě. Obvykle se k tomu váží i další oslabení, buď grafomotorická nebo sluchové vnímání... Pak už je nástup do školy skutečně problematický.

alianan
8. únor 2026
@lis6

@lis6 Teď nově asi ne, ale vubec si to v reálu neumím představit.
Obě moje starší dětí měly odklad kvuli logo vadě a byl potřeba, kdyby nastoupily v řádném termínu, tak by nevypotily kloudnou větu a i kdyby, tak by jim nikdo nerozuměl.
Celkem učitelky lituji, vubec netuším, co s takovými dětmi budou dělat.

alianan
8. únor 2026
@zuzkasim

@lis6 Záleží, o jak velkou vadu jde. Pokud je řeč nesrozumitelná, je to na místě. Obvykle se k tomu váží i další oslabení, buď grafomotorická nebo sluchové vnímání... Pak už je nástup do školy skutečně problematický.