Učitelka ve školce bere děti na svoji farmu, nesouhlasím s tím

mysicka_lb
21. črc 2018

Milé maminky, prosím vás o radu. Můj syn 4,5 roku chodí do soukromé školky, kde bude pokračovat i příští rok. Jsme tam spokojeni až na jednu věc. Jedna z učitelek má farmu, kam často bere děti "na výlet". Bohužel na té farmě volně pobíhají zcela bez dozoru velcí psi (vlčák a ještě jeden) a můj syn se psů velmi bojí. Vím, že může mít i hysterické reakce (ječet, utíkat, máchat rukama apod.), pokud ten pes jen proběhne kolem a tím psa ještě k něčemu vyprovokovat. I já tedy na takových výletech trnu hrůzou, aby se nic nestalo (ale to synovi pochopitelně neříkám). Po poslední zkušenosti, kdy syna málem porazil vlčák, jak na něj skočil, jsem se rozhodla, že prostě NECHCI, aby byl můj syn nucen být v přítomnosti volně pobíhajících psů.

Syn loni patřil ještě do nejmladšího oddělení a to na tyhle výlety moc nejezdilo. Syn tam byl dvakrát, poprvé jsem věřila v soudnost učitelky a myslela si, že jsou zvířata zajištěna, podruhé přišla právě zkušenost s tím vlčákem, takže jsem věděla, že nejsou. Potřetí nám to vyšlo na dovolenou, takže to syn nebyl a teď, počtvrté, když zase večer předem učitelka oznámila "výlet," jsem jí řekla, že mi toto vadí. Tvrdila mi, že jsou psi zajištěni, ale já prostě vím, že nejsou☹. Nakonec šli někam jinam.

Příští rok bude syn chodit do staršího oddělení, které na takové "výlety" chodilo často, tak dvakrát do měsíce. Vždy se to oznámí večer předem, kdy já už nejsem schopna zajistit pro syna hlídání. Můžu po školce chtít, aby zajistila péči o syna jiným způsobem, např. ho nechala ve školce s tím mladším oddělením? A co když pojedou všichni (to se někdy také stává)? Na začátku loňského roku jsme museli podepsat písemný souhlas, že naše dítě může přijít do kontaktu se zvířaty, já jsem ho tehdy podepsala, protože jsem nevěděla, jaká bude situace.... Mohu ho nyní stáhnout nebo napsat výslovný nesouhlas?

barchen
21. črc 2018