Jak funguje používání tabletů ve škole?
Ahoj,
máte prosím někdo dítě nebo žáka, který ve škole v některých hodinách pracuje samostatně svým tempem na tabletu se sluchátky?
Jak se vám to osvědčilo? Jak to technicky funguje? Nosí si tablet domů nebo zůstává ve škole? Kdo řeší technické potíže, nabíjení a údržbu? Jak máte vyřešený přístup k internetu? Připadně, spíš pro zajímavost, kdo co platí?
Dík za všechny zkušenosti.
Záleží na důvodech a právě i té organizaci. Tablet se dá získat jako pomůcka pro žáka s podpůrnými opatřeními. Pak jej kupuje škola a stará se o něj taky škola, proto i ve škole zůstává. Na druhou stranu se dá domluvit, že dítě bude mít z nějakého důvodu svůj tablet, na něm bude dělat dohodnutou práci, je to jeho majetek, nosí si jej domů, rodina zodpovídá za jeho technický stav. Zažila jsem ve škole oba případy. Přístup na internet je v naší škole pro všechny žáky, v tom žádný zádrhel nevidím, má to tak v dnešní době většina škol.
@zuzkasim Moc děkuji za vysvětlení.
Ještě bych se zeptala - máš/mělas někoho takového ve třídě? Nemáš náhodou doporučení na konkrétní výukový program? Třeba zkušenost s Khan academy? Jedna se o dítě s PO na nadání, které se při standardních přístupech k obohacování učiva příšerně nudí.
U nás to chodí taky tak jak píše @zuzkasim, některé děti mají dokonce i domů zapůjčený ntb. Tabletů máme méně a používáme častěji, tak ty zůstávají ve škole. Na výuku máme licenci Umímeto, pak Gramarin a Matikain ( Hejného metoda ) . Připojení je přes žákovskou wifi.
@kamino moc děkuji. Vidíš třeba nějaké výhody notebooků proti tabletům, nebo naopak?
A zajišťujete nějak zabezpečení jaké programy/stránky/app můžou děti pouštět (něco jako family link)? Nebo to je jen na jejich čestné slovo?
@kamino moc děkuji. Vidíš třeba nějaké výhody notebooků proti tabletům, nebo naopak?
A zajišťujete nějak zabezpečení jaké programy/stránky/app můžou děti pouštět (něco jako family link)? Nebo to je jen na jejich čestné slovo?
@anonym_autor Notebooky pujčujeme většinou vytipovaným dětem které mají IVP ( ale není to podmínka ) a rodiče o ně požádají ( máme děti, které mají obtíže s psaním rukou, ale klávesnici zvládají a podobně ) například na Dílny psaní, ale mohou na nich psát i zápisky, pokud je to pro ně lepší. Dětem vysvětlujeme, že je to pro tyto děti přínosné, o inkluzi debatujeme, hodně často, tak většinou ani neprskají, že mají některé děti tuto možnost ( ale mám zkušenosti z druhého stupně ). Tablety nepujčujeme domů, ale využíváme také celkem často.. Nic to nenarušuje, nikoho nikam neposíláme, pokud dodržují pravidla ( nevyrušují, nemají je nahlas, nebo nadáváním, když se jim něco nepodaří a tak.. ) a raději je máme na očích, abychom viděli, co dělají 🙂 Máme blokované na obsah 18+, tuším , že je tam omezený i youtube věkem. ale nejsem IT, to jsem nějak neřešila.
Musím přiznat, že mi není úplně příjemné bavit se anonymně... Pokud tablet využíváme pro nadané dítě, je obvykle jeho. Použití je na domluvě s učitelkou, se kterou je domluvena i konkrétní aplikace nebo přímo cvičení. Dítě tedy nepotřebuje žádný familylink, má tablet k dispozici pouze omezený čas a domluveno, co tam bude dělat, je potřeba i nějaká zpětná vazba, co se dařilo, co ne a proč. Není problém dítě zapojit i tak, že tam vyhledá určité informace a s výsledkem pak seznámí ostatní. Je to však doplňková pomůcka, nejde na tabletu trávit půlku dopoledne.
@anonym_autor Notebooky pujčujeme většinou vytipovaným dětem které mají IVP ( ale není to podmínka ) a rodiče o ně požádají ( máme děti, které mají obtíže s psaním rukou, ale klávesnici zvládají a podobně ) například na Dílny psaní, ale mohou na nich psát i zápisky, pokud je to pro ně lepší. Dětem vysvětlujeme, že je to pro tyto děti přínosné, o inkluzi debatujeme, hodně často, tak většinou ani neprskají, že mají některé děti tuto možnost ( ale mám zkušenosti z druhého stupně ). Tablety nepujčujeme domů, ale využíváme také celkem často.. Nic to nenarušuje, nikoho nikam neposíláme, pokud dodržují pravidla ( nevyrušují, nemají je nahlas, nebo nadáváním, když se jim něco nepodaří a tak.. ) a raději je máme na očích, abychom viděli, co dělají 🙂 Máme blokované na obsah 18+, tuším , že je tam omezený i youtube věkem. ale nejsem IT, to jsem nějak neřešila.
@kamino Ještě jednou děkuji.
Musím přiznat, že mi není úplně příjemné bavit se anonymně... Pokud tablet využíváme pro nadané dítě, je obvykle jeho. Použití je na domluvě s učitelkou, se kterou je domluvena i konkrétní aplikace nebo přímo cvičení. Dítě tedy nepotřebuje žádný familylink, má tablet k dispozici pouze omezený čas a domluveno, co tam bude dělat, je potřeba i nějaká zpětná vazba, co se dařilo, co ne a proč. Není problém dítě zapojit i tak, že tam vyhledá určité informace a s výsledkem pak seznámí ostatní. Je to však doplňková pomůcka, nejde na tabletu trávit půlku dopoledne.
@zuzkasim Moc děkuji, že si mi i tak odpověděla. Řeším to teď se všema všude i tváří v tvář, a mám ráda svůj zdejší anonymní nick, který nechci úplně propálit, takže moc dík za informace i shovívavost.

Záleží na důvodech a právě i té organizaci. Tablet se dá získat jako pomůcka pro žáka s podpůrnými opatřeními. Pak jej kupuje škola a stará se o něj taky škola, proto i ve škole zůstává. Na druhou stranu se dá domluvit, že dítě bude mít z nějakého důvodu svůj tablet, na něm bude dělat dohodnutou práci, je to jeho majetek, nosí si jej domů, rodina zodpovídá za jeho technický stav. Zažila jsem ve škole oba případy. Přístup na internet je v naší škole pro všechny žáky, v tom žádný zádrhel nevidím, má to tak v dnešní době většina škol.