Učí se vaše dítko podle Frause? Jak to zvládáte?

backstreet
3. čer 2013

Dobrý den, maminky. Chci se Vás zeptat, jestli má některá stejný problém. Učí se některé vaše dítko podle Frause? A jak to zvládáte. Naše Beatka chodí do třetí třídy a začínáme mít problémy. U nás je spousta škol,všude je normální výuka, jen na té naší se učí podle Frause. Máte některá podobné zkušenosti? Děkuji

elephant
3. čer 2013

ja mám tretiaka v montessori (v prahe) a idú podľa frausa. Čo presne by si chcela vedieť?

backstreet
autor
4. čer 2013

Chtěla bych jen vědět, jak zvládáte učení se s ním? Připadá mi to učivo strašně těžké a zvažuji, že dceru přeložím na jinou školu. Zatím máme jedničky a dvojky teď dostala první trojku, ale když to srovnám s učivem jejich vrstevníků na jiných školách, je to docela rozdíl. Překvapuje mě třeba to, že my jsme se učily ve třetí třídě v prvouce názvy stromů, květin a oni kdy k nám přišli okupanti, co je to senát, z čeho se skládá atd. Je mi jí dost líto, musí se strašně učit a ostatní děti lítají venku. A to nemluvím o matematice a třeba indickém násobení.... Vždycky na to koukám a říkám si, jak jsem blbá že to nechápu a neumím jí to vysvětlit. Prostě si myslím, že na takové učivo mají spoustu času. Máš taky ten stejný pocit, nebo je jen slabá a měla by jít jinam?

elephant
4. čer 2013

@backstreet Tak u nás asi učebnice na prvouku nemajú, alebo to aspoň nenosia domov. Teraz som sa ho pýtala, tak o senáte a priamo českej histórii sa neučia. Učia sa o stromoch, kolobehu vody atď. Majú projektovú výuku, tak keď má syn spracovať nejakú tému, viac sa do nej zahĺbi. Napríklad mal tému "tráva", a dostali sme sa pri tom okrajovo i k fotosyntéze.
Čo som sa pozerala na zošit z češtiny, ten sa mi zdá v pohode. Na matiku som čumela tiež ako zjara, pretože my sme do tejto školy prestupovali až teraz,na začiatku 3.roč., tak keď som tam videla tie symboly, kočičky a tak, tak to som tiež nechápala 😀 Ale manžel to zhodnotil, že sú to super základy, už ani neviem čoho, snáď binárnej sústavy... 😀
Indické násobenie - to som tiež nechápala, a tiež im to učiteľka akosi nevedela úplne vysvetliť, aby ho všetci pochopili. Čo je škoda. Ale potom som pochopila, že je to len iný zápis normálneho násobenia, a potom mi to už prišlo jasné ako facka. Proste sa tam zapisuje celé číslo z "čiastkového" násobenia, nie len tá druhá číslica. (pozri napr. sem:

https://www.youtube.com/watch?v=DjfXckSo8Lc


Keď to zhrniem, na začiatku roku ma Frausova matika vydesila, okrem toho násobenia nemal ale syn s ničím problém. Takže jeho učebníc samotných sa už nedesím, naopak pripadajú mi veľmi rozvívajúce myslenie detí. Ak máte ale učiteľku, ktorá nevie deťom nič vysvetliť, a všetko musíte doháňať doma, tak to je samozrejme škoda. Inak to, že sa doma pravidelne učíte, si myslím, že je vlastne i plus. Mňa skôr desí, keď syn domov nič nenosí, a dnes mi povedal, že má toho z češtiny šialene veľa doháňať... Ale zošit si, samozrejme, zase zabudol v škole... 😖

backstreet
autor
7. čer 2013

ještě pouvažuju, zatím Vám ale moc děkuji moc jste mi pomohla
@elephant

hello_kyttinka
23. zář 2020

ahojky, je tu teď někdo kdo bere metodu Fraus? Poradíte mi, jak dítě naučit hláskovat, a aby vědět, co vyhláskoval? děkuju