• Přihlas se
  • Registrace nového člena
  • Získej PLUSPRO
  • Doporučujeme:  Beremese.cz Modrastrecha.cz
  • Přihlas se
  • Registrace nového člena
  • Získej PLUSPRO

Éčka v potravinách. Koukáte na složení výrobků?

21. října 2009 
autor
:slight_smile:
21. říj 2009 ve 12:31  • Odpověz  •  To se mi líbí
jo super diskuze, mě baví když mě to nutí se dovzdělávat a hledat informace, tak honem kdo má něco dalšího? :grinning: :wink:
21. říj 2009 ve 12:31  • Odpověz  •  To se mi líbí
autor
Aspoň, že v tom nejsem sama. Tak co třeba výrobky kinder, my sme spíš přez ty sušenky, kinder mléčný řez, tyčinka, takovej bebe brumík bez náplně.
21. říj 2009 ve 12:33  • Odpověz  •  To se mi líbí
jo tak to jíme taky, teda ten řez, tak vezmem ten řez:

beru jen éčka:
E 450 ten je víceméně v malém množství v pohodě
E 500 v pohodě, jen uhličitan sodný
E 503 opět v malém množství ok


takže éčka v poho a překvapila mě teda energ.hodnota-cukry 8,2g/tyčinku(28g) to je tedy cca 30%? Já neumim počítat :grinning: fakt matiku si tu vemte někdo jinej,ale přijde mi to celkem únosné :wink:
21. říj 2009 ve 12:42  • Odpověz  •  To se mi líbí
autor
jj, taky to mám zkouklý, ale zas cukry sou pro děti zdrojem energie, někde jsem slyšela, že banán má v sobě cca 12 kostek cukru, víc sem se po tom nepídila.
21. říj 2009 ve 12:47  • Odpověz  •  To se mi líbí
ono všechno ovoce je hodně sladký a obsahuje hodně cukru,taky se to nemá jako extra přehánět třeba zrovna s těma banánama(a podle mě nejhoší je v tomhle ohledu vodní melou, který obsahuje jen vodu a cukr), ale určitě nevadí víc cukru ajko u dospělého, ovšem hodnotnější jsou pro děti stejně jako pro dospělé složitější cukry-tedy potraviny které mají nižší glykemický index-energie se z nich dostává pomaleji a složitěji, jenže tyhle potraviny nejsou sladké :grinning: Určitě to ovoce je ale z těch nezdravých potravin to nejzdravější :grinning: :wink:
21. říj 2009 ve 12:55  • Odpověz  •  To se mi líbí
Holky naopak děti potřebují i jednoduché cukry, protože se vyvíjí a mají intenzivní metabolismus. Druhá stránka je jaké množství a návyk na sladkou chuť.
21. říj 2009 ve 13:08  • Odpověz  •  To se mi líbí
kubinkov to je pravda, ale ta závislost je právě velký problém. Našla sem hezký článek o cukru, na konci jsou tipy na jiná přírodní sladidla-velmi zajímavé :wink:
http://www.azrodina.cz/3024-cukr-nebo-jina-sladidla
21. říj 2009 ve 14:39  • Odpověz  •  To se mi líbí
autor
no ale uznejme, nemáme i my radši sladké? já se snažím dávat jen to ovoce, každý den má na svačinu nějaké, málokdy dám nějakou sušenku,když sme třeba na výletě, ale dám spíš rohlík či kukuřičné křupky. A že daj malý sladký babičky hold musím zkousnout.
21. říj 2009 ve 14:50  • Odpověz  •  To se mi líbí
jasně marmazel, taky to tak dělám :wink: :slight_smile: Akorát teda já na sladký nejsem-krom těch medvídků :grinning:
21. říj 2009 ve 14:58  • Odpověz  •  To se mi líbí
Moje zkušenost je, že zakázané ovoce nejvíc chutná a i prvňák si dokáže koupit čokoládu a celou ji slupne v minutce. Co dětem není vzácné a nemá příchuť zakázaného ovoce, s tím nemají problém. A platí to i pro lahůdky od McDonalda a brambůrky. :stuck_out_tongue_closed_eyes: :grinning: :grinning: Všeho s m(M)írou. :grinning: :grinning: :grinning: ( Já osobně sladké miluju. :pensive: :pensive: )
21. říj 2009 v 19:28  • Odpověz  •  To se mi líbí
Tvůj příspěvek