icon

Jak začít pěstovat bylinky na parapetu?

9. únor 2025

Ahoj, nedal by mi někdo rady, jak začít 😁Chtěla bych si pěstovat bylinky na parapetu v kuchyni, kdy je nejlepší začít?a jak? 🙄
A jak se zahrádkou? Letos poprvé můžu něco nasadit, co je nejlepší a kdy se co sadi?

1pomnenka
9. únor 2025

Doma na vnitřním parapetu mi nic nejde, vše se táhne za světlem. Jedno okno mám na východ a druhé na jih, nevidím rozdíl. Na venkovním parapetu v truhlíku ano. Petrželka, pažitka, cherry rajčátka. Možná je lepší pěstování jen ve vodě, cibule na nať a podobně. Do květníku a do země už nic nechci.

felis
9. únor 2025

Ahoj, pěstuji jak v truhlicich, tak i volně v půdě. Mám dvě zahrady a nejsem úplně nováček.
Typy a rady.
1) volně v půdě: unor/březen zrýt, přihnojit granulovanym kravskym hnojem.
V březnu můžou do půdy ředkvičky, mrkev.
V druhé půlce dubna můžou do půdy predpestovane papriky, okurky, rajčata.
Predpestovani začni v pulce unora do květináčů/truhliku doma anebo si v dubnu kup sazenicky. Dal do pudy muze hrášek, kedlubny, petržel (kaderava i hladkolista). V březnu dubnu uz to zvládnou i naklicene brambory. Máta, medunka a šalvěj - u těchto bylin pozor, jsou hodně rozlejzaci, tj. při sázení dej cca 40 cm do pudy obrubník, plast nebo tak něco. Ony se mnozí odddenky a množí se sakra rychle. V dubnu muzes zkusit dát i maliny, staleplodici odrůdy by Ti mely rodit uz první rok. Levandule taky může do záhonu. Rajcata, papriky i okurky sazim do otvoru v cerne tkanine kvuli plevelu.
2) pěstování v truhlicich: