icon

Kdo nese odpovědnost za vydaný balíček bez platby?

6. říj 2023

Prosím nehodnoťme morální stránku věci, jen fakta. Když výdejní místo vydá balíček na dobírku s tím, že byla již uhrazená (ověrováno čtečkou přepravní společnosti, která i po několika dotazech hlásila, že je balíček zaplacen), se ukáže, že ve skutečnosti nebyla zaplacena, je chyba na straně výdejního místa, nebo přepravce? Přepravce to hází na klienta, klient na nás a my na přepravce a jeho chybu v systému. Když by to ad absurdum hnali dál, kdo bude ten viník?

avatar
evaviki
6. říj 2023

Tak v podstate klient. Ten prece vi, ze nezaplatil a i kdyz se stala chyba, on je ten, co nezaplatil. Z meho pohledu neopravnene obohaceni. Navic, pokud vydejni misto videlo, ze je uhrazeno a ne vlastni chybou, tak si myslim, ze zrovna vydejni misto je v tom opravdu nevinne

autor
6. říj 2023

@evaviki No ale klient několikrát opakoval, jestli je to opravdu zaplacené. Měl více balíčku, všechny uhradil na místě a tenhle jeden se tvářil jako zaplacený.

avatar
ai30
6. říj 2023

At si to eshop vyridi s klientem, posle mu normalne fakturu. Nemaji po tobe co chtit, co tys mela delat, chtit po nem penize navzdory informaci prepravni spolecnosti, ze je balik zaplacen?

autor
6. říj 2023

@ai30 Jenže já nemám jak dokázat přepravci, že nám ta čtečka opravdu hlásila uhrazeno, že byla chyba u nich. A klientovi zase nemůže nikdo dokázat, že to opravdu převzal on, totožnost mu nikdo nekontroluje. Takže si myslím, že to zůstane na nás.

avatar
exbordelar
6. říj 2023

Jestli jsem pochopila spravne - ty jsi eshop..?
Tak si zkontrolujte v papirech/emailech, jak presne znelo zadani pro prepravce. Predpokladam, ze kod pro klienta vygenerovava na zaklade vasich pokynu on. A jestlize to klientovi hlasilo jako uhrazene, tak s tim klient ani nic delat nemohl, protoze ty penize by system ani neprijal. Pokud tedy vy jste zadali zakazku spravne, tak na vine je dopravce a jeho spatny kod 🤷‍♀️

avatar
merope
6. říj 2023

@evaviki Tak ona je otázka, zda a jak klient ví, že platil / neplatil. Vybavuji si, že kolem Vánoc jsem měla kupu balíčků a chtít po mě druhou platbu, tak si asi ani nevšimnu - a stejně nezaplatit něco, tak taky ne. A popravdě pak ani nebudu tušit, že tam je něco, co jsem neplatila a budu se taky bránit, že u všeho jsem se ptala. Typicky pak mám více balíčků z různých stran.

Jedině mne napadá pro příště - podobné podivné situace (klient se několikrát přeptá a diví) prostě vyfotit ten terminál. V mnoha případech to budou zmatkáři jako já, ale pak se vyhneš podobným problémům.

avatar
ai30
6. říj 2023

Nezustava pak u vas v systemu o detailech zasilky zadny zaznam?
Prijde mi to teda uplne naprd, kdyby tam bylo neco za 30 tisic, taky to budes platit ty, i kdyz jsi postupovala podle pokynu prepravce? Kdyz clovek plati dobirku, nedostane k tomu zadny doklad? Asi bych se sla poradit s pravnikem, uplne mi to neprijde jako ok precedens..

avatar
nnnadja
6. říj 2023

U prepravce musi zustavat zaznamy min v lozich. Tam by melo byt presne videt,co de stalo.

avatar
sigyn
6. říj 2023

Pokud jste eshop, tak se doporučuji obrátit, nebo pohledat příspěvky na FB skupině: Provozovatelé eshopů - výměna zkušeností. Podobné věci se tam řeší často.

avatar
fyii
6. říj 2023

tak zalezi na co byl vydan carovy kod, jestli je tam info bez dobirky nebo s dobirkou. na tom je to cele postavene. Pokud dopravce nevybral dobirku jde to za nim, pokud byl pokyn z eshopu bez dobirky tak to zustava na eshopi, ze si zakaznika nezkasiroval.

avatar
dandaa
6. říj 2023

Mně se stalo, že jsem měla objednávku za 10tis a když jsem balík vyzvedavala, tak jsem platila jen 5tis ,myslela jsem tedy,že část obsahu přijde v dalším balíku . Ovšem doma jsem zjistila ,že je vše. Faktura i zboží bylo za 10tis. Tudíž jsem zbytek doplatila. Klient přece ví za kolik objednal a měl by dobírku uhradit zpětně. Jde o morálku, ale jestli eshop dal info bez dobírky ,tak nejde o chybu dopravce.

avatar
ada22
6. říj 2023

A to není vidět v tom systému, že byl balíček bez dobírky. Tohle většinou zadává e-shop dopravci. Tam to musí jít někde dohledat. Jednou se nám to v eshopu stalo, že to někdo pustil jako zaplacené i když byl balíček na dobírku.

avatar
kakba
6. říj 2023

Jestli jsi e-shop, ktery zadava adresy do systemu a cena nebyla uvedena, tak je jasny, ze je to bez dobirky, chyba na vasi strane. A tuto informaci najdes v historii.