Používáme cookies. Více informací zde.
Zavři

Problémy až po pár měsících od vysazení antikoncepce

valerie21
3. led 2018

Dobrý den,
jsem skoro 21 letá žena. Hormonální antikoncepci jsem vysadila asi již půl roku zpět. Ze začátku se zdálo vše bez problému, až na menší pohyb na váze. Menstruační cyklus jsem měla tedy bolestivější, ale byl pravidelný bez problému. Po 1-2 měsících nastaly bolesti těla, hlavy, jakoby mě trápil špatný tlak. Pořád jsem se cítila otekla, nafouklá ale po dalším měsíci to zase přešlo. Další měsíc jsem začala mít velké libido a přestala jsem se bát cizích děti jako dříve. Bohužel dnes je to asi půl roku co prášky neberu a je to týden a pár dní, co nepřišla menstruace. Test jsem si dělala a vyšel negativní. Chtěla bych se zeptat, zda je možné že takovéto špatné reakce na vysazení přijdou až o několik měsíců později. Vím, že některé ženy neměli menstruaci i rok, ale je mi divné, že až teď. Prosím máte s tímto zkušenosti?

penelope87
3. led 2018

@valerie21 A bylas u lékaře? Myslím taky třeba praktického? Od kolika jsi HA brala?
Já jsem tedy začala brát antikoncepci ve 20, ve 26 vysadila a neměla jsem žádné potíže. Ono to, co popisuješ, může podle mě souviset klidně i s něčím jiným. Nebo prostě s nějakou nerovnováhou. Možná štítná žláza?
Zašla bych k lékaři.

penelope87
3. led 2018

@valerie21 Jedna vynechaná menstruace nemusí být problém. Taky záleží na délce cyklu a jestli jsi měla před HA pravidelné cykly.

valerie21
autor
3. led 2018

@penelope87 u lékaře jsem zatím nebyla, ale plánuji rozhodně návštěvu lékaře protože podbříšek a prsa mě bolí stejně jako bych měla menstruaci dostat, ale trvá to už delší dobu a menstruace nikde. HA beru asi od svých 15 let a menstruační cykly jsem před HA měla naprosto v pořádku. Děkuji za typ, navštívím i tedy obvodního lékaře raději.

petajansa
3. led 2018

Myslím, že je to tím vysazením. Je třeba si uvědomit, že dlouho tělo nebylo schopné fungovat samo a jelo nějaký nasimulovaný proces, který spouštěly umělé hormony. Teď je v tom zase samo a neví, co má dělat. Nemám nic proti doktorům, ale tady spíš doporučuju nějaké přírodní prostředky na srovnání cyklu, doktor by do tebe zase tlačil další hormony...

penelope87
3. led 2018

@petajansa Já to nemyslím tak, aby si hned nechala napsat prášky, ale aby jí třeba vzali krev, zjistí, jestli je všechno v pořádku. Přece jen ty příznaky jsou natolik obecné... A začaly až po půl roce.
Já se po prvním porodu cítila trochu opuchlá a na preventivní prohlídce mi obvodní řekla, že podle krve mám štítnou žlázu v pořádku, ale mám sníženou funkci ledvin.

penelope87
3. led 2018

Nejdřív je podle mě lepší vědět, co spravovat, než se do toho pustím, ať už přírodními prostředky nebo léky.

petajansa
3. led 2018

@penelope87 Chápu, jak to myslíš, ale doktor ti taky testy dělat nebude. Jak mile řekneš, že máš vysazenou antikoncepci a máš rozhozený cyklus, píchnou ti hormony. Třeba už se to tak teď nedělá, ale před pár lety to byla běžná praxe.
Ten půl rok je normální doba, na to "pročištění těla", doteď jelo na hormony z antikoncepce, teď začíná fungovat samo. Možná ti to přijde jako nějaký ultra bio přístup, ale zkus si o tom něco načíst. Já jsem dost skeptik vůči alternativám ve spoustě věcí, hlavně v medicíně, ale naučila jsem se poslouchat svoje tělo. Hlavně, když pochopíš, jak antikoncepce v těle vlastně funguje, tak ti to začne dávat smysl.

petajansa
3. led 2018

A nebo jinak, ptala ses, jestli je možné, že je to způsobené vysazením prášků. Za mě je, i ty příznaky co popisuješ.
Každopádně pokud máš pocit, že by to mohlo být něco jiného, k doktorovi na odběry určitě jdi. Pokud se teda můžeš spolehnout na to, že tě normálně vyšetří a nepíchne ti hned hormony. Když přijde na hormony, doporučuju vyzkoušet nějaké čaje a kapky na srovnání cyklu a dát tělu čas na "očistu"

valerie21
autor
3. led 2018

@petajansa ano, tohle bude nejrozumnější cesta. Rozhodně žádné hormony si do těla dát už nenechám, potom co jsem se jich konečně zbavila. A nějaký konkrétní čaj nebo to mi poradí ve zdravé výživě nejspíše, že? Ještě jednou moc děkuji.

petajansa
3. led 2018

Já tenkrát kapala kapky Gynex (už si úplně nejsem jistá názvem). Stály docela dost peněz, ale cyklus se mi rychle srovnal a přišla i ovulace. No a pak se doporučuje kontryhelový čaj. O tom moc nevím, ale určitě najdeš nějaké babské rady.
Tak ať jsi brzo v pohodě 🙂

makiszek
3. led 2018

Ja brala antikoncepci od 15 do 23 a problémy jsem začala mít taky cca po půl roce. Tělo se ocistuje. Asi te nepotesim ale vyřešilo se to až těhotenstvím, což ale nemusí být i tvůj případ.

valerie21
autor
4. led 2018

@makiszek hodně se mi ulevilo, že je to možné. Nikdy se mi to totiž nestalo.

makiszek
4. led 2018

@valerie21 je potřeba uvědomit si ze je tělo zmatený po takové době. Ale srovná se to