Nevyhovující podmínky v práci v těhotenství

jances91
27. pro 2016

Ahojte holky, nevím zda tento dotaz již tady byl, protože tady je toho opravdu moc a chvílemi se i ztrácím :D Pracuji jako třidička textilu, výkon práce je třídit různé sortimenty oblečení, ale problém je, že se často zohýbám, taháme i 30 kg břemena (ano vím že se to nesmí,já tomu bohužel nešéfuji), je tam hodně prachu, oblečení je napuštěné různými chemikáliemi atd. Mohla bych ještě pokračovat tady půl hodiny. Rodinný příbuzný, který se vyzná v zákoníku práce, mi řekl že to jsou nevyhovující podmínky a pokud mi nenajde vhodnější místo u nás v práci (bohužel jiné tam není), tak bych měla být doma s náhradou mzdy 100%. Ale teď k mému dotazu. Chtěla jsem se zeptat, zda se některá z Vás s tímto setkala a mohla mi poradit jak to zaměstnavateli říct. U nás je problém, že můj zaměstnavatel je cizinec a už jednu mou otázku bral jako výhrůžku a tak mě sesadil z kanceláře na halu.

Moc Vám děkuji a přeji hezký zbytek dne 🙂

nita1984
27. pro 2016

@jances91 dle zákoníku práce máš právo, bohužel, neznám asi nikoho, do by to doázal v reálu prosadit... obvykle holky skončí na nemocenské

jances91
autor
27. pro 2016

@nita1984 já se totiž docela i bojím, po již předešlé zkušenosti se zaměstnavatelem ale asi to risknu 🙂

nita1984
27. pro 2016

@jances91 no, můžu jen držet palce

jances91
autor
27. pro 2016

@nita1984 děkuji a děkuji i za odpověď 🙂

j.a.n.i
27. pro 2016

@jances91 No, predevsim to rikat pisemne s dolozenym potvrzenim od doktora o tehotenstvi a mozna i tam vyjmenovat co nesmis, pokud bude dojtor ochotny. A evidentne je kam te preradit, kdyz si byla v kancelari.

jances91
autor
27. pro 2016

@j.a.n.i pokud by to bylo na vedoucím tak do kanceláře by me dal, jenže pan ředitel si to nepřeje, nechce me tam. Takze nevim jak tohle vyřeší. Ano urcite budu mít vse písemně

megynka13
27. pro 2016