Práce po MD - učitelka na ZŠ. Zkušenosti? Na co si dávat pozor?

marilen
17. črc 2022

Ahoj, prosím je tu někdo, kdo by mi mohl poradit? Končí mi mateřská a budu nastupovat jako učitelka na zš. Mám učit Nj a Aj. (Angličtinu malé děti na 1. stupni a Němčinu na druhém) Vůbec nikdy jsem neučila. Máte někdo zkušenosti s učením? Nebo radu na co si dávat pozor? Budu vděčná zá jakoukoliv zpětnou vazbu - i od rodičů školáků. Jsem strašně nervózní a zároveň se moc těším.

similenka
17. črc 2022

@marilen Jazykari, zvláště na prvním st., to mají takové hodně hravě. Hry, písničky, děti si ani nevšimnou, že se učí. Takže si určitě najdi nějaké jednoduché hry a pro ty starší třeba hry a kvízy. Kolegové ti snad poradi a pomůžou, co se jim osvědčilo. Ideální je mít kolegyni, se kterou si můžeš radit, pomáhat, vyměňovat materiály a zkušenosti. Zkus YouTube a různé profily třeba na IG. Děti na 1.st.maji rady razítka, nálepky za úkoly. Nebo dlouhodobě sbírají nějaké body, odměny.

antoinet
17. črc 2022

V této situaci jsem byla před rokem a popasovala jsem se s tím. Hodně si nech poradit od uvádějící učitelky, ať víš, jak to ve škole chodí. Důkladně si prostuduj učebnici a těž z ní a materiálů k ní, bývají dobře promýšlené. K novému ucivu je třeba stále opakovat staré, jinak to děti zapomenou. Hry apod. jsou doplněk, ideálně v každé hodině, ale max 10 minut, jinak nestihneš vše probrat a procvičit. Jednou týdně jsem měla stálé doučování, děti tam chodily dobrovolně, slabší žáci vždy a pak, kdo chyběl třeba - v hodině je málo času se jim věnovat extra. Teď mě víc nenapadá, ale je to krásná práce 🙂

drzticka81
17. črc 2022

Ucim aj na nizsim stupni - u nas na skole ji mame od 1. tridy. 1. a 2. trida hodka tydne, od 3. mame tri hodky tydne. V 1. a druhe tride je to hravou formou - prvnaci jen oralne, od druhe uz zaciname cist a psat - ja am zavedene velke sesity a delam si vlastni pracovni listy, na kazdy mesic mam jedno tema a slovni zasobu, jednu basnicku ci pisnicku, kterou se ucime, od druhe tridy se na ni ucime cist. Mam zasobu osvedcenych her a aktivit, hodne vyuzivam wowenglish (na youtubu) - deti to miluji a je to spestreni (k tomu jim delam pracovni listy), vyuzivam mazaci tabulku a fixy - nacvik psani slov, frazi, spelovani apod. Od treti tridy uz jedeme dle ucebnice, ale taky zarazuji aktivity a hry. Hodne pak vyuzivam karty s otazkami a odpovedmi (procvicovani a fixovani frazi), ktere maji do dvojice. Na tom prvnim stupni me to bavi - je to takove hrave.Hodne stesti 🙂))

victress
17. črc 2022

- doporučuji kromě výše uvedeného nemít velká očekávání, záleží, na jaké ZŠ budeš učit, jestli průměr nebo lepší lokalita nebo sociálně vyloučená lokalita, to hraje hodně roli, jaké děti ti tam budou chodit a jejich motivace se učit...abys pak nebyla zklamaná, že musíš slevit ze svých požadavků...
- hodně bude záležet i na tom, kolik žáků budeš mít ve třídě, ve skupině...jinak se pracuje s 12 dětmi a jinak s 25 dětmi..
- připrav se na to, že na 100% budeš mít ve třídě nějaké dítě s podpůrným opatřením nebo rovnou minimálními výstupy (a k nim asistentku), takže k nim budeš muset přistupovat jinak - jiné učivo - forma, obsah, hodnocení atd. ale to by ti všechno měl říct člověk z té školy, který má žáky se spec. potřebami na starosti...

- pokud budete mít ve třídě interaktivní tabule, vřele doporučuji stránky wordwall.net a liveworksheets.com kde je spousta cvičení na procvičování gramatiky a slovní zásoby v obou jazycích, dá se vyhledávat podle témat, jsou tam různé druhy cvičení na wordwallu i soutěžních, zábavných, děcka to milujou, stačí chviličku 5-10 minut, oživí to a zpestří tu hodinu..ne vždy, ale třeba za odměnu, každý pátek, když má někdo narozeniny atd....na wordwallu je nutná registrace s emailem, ale i tak to stojí za to...

- souhlasím s razítky, nálepkami na 1. st. to jako motivace vážně funguje a uvádějící učitel je taky velká pomoc neboj se zeptat, žádný učený z nebe nespadl...👍

drzticka81
17. črc 2022

opr. zpestreni

marilen
autor
17. črc 2022

Moc děkuji za odpovědi, jste úžasné. Učebnice jsem dostala pro Happy House 1+2, (1.a 2. ročník) Happy Street 1(3.ročník) a Project 1 - ten je prý pro 4 a 5. ročník. Metodiku k nim mám taky, ale přijde mi to, že to zvlášť u těch menších budu mít zs 15 min hotové a co pak? Jak řešíte děti,co aj umí třeba z MŠ nebo z rodiny?

marilen
autor
17. črc 2022

Moc děkuji i za odkazy na stránky a YT, určitě se podívám. 🙂

antoinet
17. črc 2022

@marilen měla jsem stejnou učebnici 🙂 Je moc fajn a ta metodická příručka hezky sedí na ty hodiny, ono to trvá déle, než se zdá. A vše je třeba upevnit u každého dítěte zvlášť, ne to jen probrat. Obzvlášť poslechy jsou docela náročné, je třeba to pustit vícekrát. Osvědčil se mi ten plyšák, co k tomu je, děcka baví 🙂

marilen
autor
18. črc 2022

Moc děkuju 🙂 ❤

victress
18. črc 2022

@marilen není zač, klidně pak napiš, jak to zvládáš👍

marilen
autor
18. črc 2022

@victress děkuju🙂