Sportovní kočárek s ruční brzdou, co nejvíc do lehu i do sedu, vyšší nosnost, nižší cena (i z bazaru)

Zodpovězené
4. pro 2020

Dobrý den,

píšu ještě jednou ohledně rady se sporťákem. Manžel teď přišel s požadavkem, že musí mít ruční brzdu.

Plus tedy mé upravené požadavky jsou:

  • aby šel ideálně do úplného lehu (nebo aspoň co nejvíc) a zároveň, aby šel co nejvíce do sedu
  • lehčí konstrukce, ale není to úplně podmínka (často jezdíme autem)
  • nosnost více jak 15 kg!!!
  • polohovatelná opěrka nohou
  • nastavitelná výška madla by byla fajn, není podmínkou
  • stříška s prodloužením a s průzorem, ať na dítě vidím
  • větší prostor na ležení, ať tam není dítě jako sardinka
  • aby měl obstojné odpružení kol a zvládnul lehký terén
  • nízká cena, bazarovému kočárku se nebráním


Děkuji

Ahoj!

V první řadě bych Ti chtěla objasnit nosnost. 15 kg je dáno Evropskou normou, a tedy většina, hlavně těch kvalitnějších, kočárků zvládne i více. Já sama jsem v kočárku do 15 kg občasně vozila i dvě děti najednou, přes 30 kg, a kočárku se vůbec nic nestalo. Ve druhém do 17 jsem občas měla naložené i 3 (ale to byl opravdu pevný, kvalitní - drahý model) a tedy ustál i to, bez problémů. Mnohem důležitější není, co je na papíře uvedené (a zda si dal výrobce zaplatit nějakou certifikaci, že může uvádět i více kg), ale kolik reálně v sedadle je prostoru - ať tam takové dítě i narveš. Drtivá většina sporťáků s vysokou nosností nemá šanci např. 25kg dítě vejít do sedáku, co se prostornosti týká. Takže uvádím spíše různorodé sportovní kočárky a neřeším jen tu vysokou nosnost, protože tu mají i kočárky, což ji uvedené nemají, pokud jsou kvalitní a mají dost prostoru v sportovní části.

Ruční brzda celý výběr - výrazně - omezuje. Počítej s tím, že pokud výrobce dal na kočárek ruční brzdu, počítal, že bude terénnejší, a tedy to nebudou lehké skladné kočárky. Taky všechny ostatní vlastnosti kočárku tomu budu podrobovat, protože zas tak velký výběr tu není, abych ještě přihlížela i na úplný sed a další vlastnosti... Pokud tedy, tak - zejména z těch levnějších resp. dostupných v bazarové nabídce - doporučím asi (bohužel nijak extra skladný) Jané Slalom.

Jané Slalom Pro

Jané Solo je kombinovaný kočárek s konstrukcí se spojenou rukojetí, avšak mnoha vlastnostmi připomínajícími spíše kočárek golfový. Je bratrským, téměř totožným modelem kočárku Jané Carrera s odlišnými detaily, jako například přítomností kšiltu na stříšce. Zároveň je předchůdcem modelu Solo Reverse, který je na rozdíl od Solo vybavený otočným sedadlem. Konstrukce se zdvojenými umělými koly je v zadní části dvojnásobně odpružená, tlumení nárazů je ale přizpůsobeno městské jízdě. Podvozek složíš teleskopickým způsobem, a to i s nasazeným sedadlem. Složený se uzamkne proti rozložení a samostatně stojí pro lepší uskladnění.

Neotočné sedadlo je pro pohodlí dítěte měkce polstrováno odnímatelným a pratelným materiálem. Můžeš ho sklopit až do lehu, díky čemuž lze využívat prakticky od narození. Novorozeně však můžeš umístit i do hluboké vaničky nakliknutelné na úchyty Pro-Fix systému. Na výběr máš několik vaniček značky Jané: prostornější složitelné vaničky Micro či Nano nebo autovaničky Transporter nebo Matrix. Sedět budou i vaničky značky Concord anebo Be Cool. Ke kočárku je dostupná i autosedačka, případně je v nabídce také v kombinaci.

Bazarové koukni také Thule Urban Glide model (ten ale zase nemá polohování nožní opěrky),

Thule Urban Glide 1

Thule Urban Glide 1 je praktický a lehký tříkolový sportovní kočárek vhodný pro své otočné, zaaretovatelné přední kolo jak na každodenní použití, tak i na lehčí běh anebo sport. Vyhrál několik ocenění včetně Reddot Design Award z roku 2014. Kola jsou nafukovací a v zadní části měkce odpružená pro hladkou jízdu každým terénem. Kočárek dokážeš složit jednou rukou, po složení ho můžeš uzamknout manuálním zámkem proti rozložení.

Neotočné sedadlo je nesmírně prostorné, a tak díky své vysoké nosnosti zvládne i starší dítě. Zádovou opěrku můžeš polohovat do hlubokého, i když stále mírně nakloněného lehu. Opěrka nožiček se zvednout nedá. Praktickým detailem jsou i vnitřní kapsy sedadla na dětský nápoj či maličkost k jídlu, případně též samostatně dokoupitelné pultíkové madlo. Pro použití kočárku od narození je v nabídce hluboká vanička nasaditelná pomocí adaptérů, případně taktéž adaptéry na různé druhy autosedaček. Všechno příslušenství ke kočárku je dostupné samostatně.

TFK Joggster Twist

TFK Joggster Twist

TFK Joggster Twist je bratrským modelem kočárku 12 s rozdílem předního otočného kolečka, které ho dělá vhodnějším na každodenní využití. Jeho tři větší kolečka ale umožňují i lehčí běh a sport v případě, že se přední zaaretuje směrem dopředu. Pro pohodlí při sportovních aktivitách je vybavený nejen odpružením, ale i ruční zpomalovací kotoučovou brzdou.

Neotočná ergonomická sedačka je kvalitně polstrovaná průdušným materiálem Airgo a polohovatelná ve čtyřech polohách až do lehu. Pro menší a větší děti se dají bezpečnostní pásy výškově nastavit. Opěrka nohou se dá polohovat, přizpůsobit jde také výška podnožky až ve třech výškových nastaveních. Výhodou je i stříška s integrovanými kapsami a stínicí moskytiérou. Pro využití kočárku od narození je dostupná hluboká vanička Quickfix s adaptéry, 2v1 vanička a otočná sedačka Multi X či samostatné adaptéry na autosedačky různých značek. Namísto klasické vaničky si můžeš pořídit i měkkou vložnou tašku. V nabídce je i množství volitelného příslušenství včetně přídavné sedačky Buddyseat vhodné pro stašího sourozence na příležitostné vození.

či jiné modely od TFK (např. X4 by tě mohl zaujmout, https: //deti.bazos. cz / inzeraty / TFK-x4 /), ty tu ruční mají plus jsou i prostorné (zase ale ne lehké a skladné).

TFK Joggster X4

TFK Joggster X4 je čtyřkolovou verzí řady Joggster X. Nafukovací otočná přední kolečka ho předurčují na každodenní využití ve městě i v terénu. Pro využití na běh můžeš přední nápravu se dvěma kolečky vyměnit za sportovní s jedním neotočným kolečkem X Sport. Robustní konstrukce je relativně skladná, pro hladkou jízdu za všech podmínek je v zadní části odpružená. K pohodlné jízdě přispívá i ruční zpomalovací a zároveň centrální kotoučová brzda umístěná na polohovatelné rukojeti. Rukojeť je tvarovaná a díky plochám na položení rukou pohodlná i na dlouhé procházky. Na boku rukojeti najdeš také originální zvonek. Do prostorného nákupního košíku se dostaneš i v případě sklopené sedačky zpředu. Doplňuje ho množství odkládacího prostoru v podobě kapes na bocích stříšky, sedačky i na zadní části zádové opěrky.

Neotočná ergonomická sedačka je kvalitně polstrovaná průdušným materiálem Airgo. Dá se plynule polohovat v zádové části pomocí pásu, nastavitelná je ale i výška opěrky nohou či vzdálenost podnožky. Starší modely poznáš podle polohování zádové opěrky zipem ve čtyřech polohách. Výhodou je i stříška s integrovanou stínicí moskytiérou. Pro využití kočárku od narození je dostupná hluboká vanička Quickfix s adaptéry, 2v1 vanička a otočná sedačka Multi X či samostatné adaptéry na autosedačky různých značek. Namísto klasické vaničky si můžeš pořídit i měkkou vložnou tašku. Dostupné je i množství volitelného příslušenství.

A také některé Gesslein a Hartan kočárky ji mají, pokud si ho první majitelka objednávala s ním.

Joie Crosster je také veeelmi schopný a ovladatelný kočárek s XXXL stříškou i ruční, ale je opravdu robustní, s tím třeba počítat.

Joie Crosster

Joie Crosster je robustní terénní trojkolka s obrovskou stříškou, která i v úplném lehu kryje až pod madlo. Jsou v ní také integrované až 2 držáky na pití. Crosster jezdí na bezúdržbových pneumatikách s nastavitelným odpružením. Zdolá jakýkoli terén a díky ruční brzdě je se sedícím dítětem využitelný i na lehčí běh. Sedadlo s vysokou nosností se nedá otáčet, polohovat ho ale můžeš až do úplně rovného lehu. Crosster je dostupný ve sportovní verzi, ke které můžeš připojit dokoupitelnou hlubokou vaničku Ramble nebo autosedačku pomocí stejných adaptérů.

Všechno jsou to kočárky spíše dostupné z bazaru, protože levný s ruční brzdou, co Ti i reálně umím doporučit, že by stál (kvalitou, výkonem) za to, neznám. Třeba odkázat muži, že pokud ruční musí být, měl by koskočárek vždy nakládat a vykládat, PROTOŽE to bude kočárek velký, těžší. Plus je dobré vědět, že pokud nejdete jezdit nějaký úplně šílený svah, někdy stačí i ten popruh na ruku a ruční, co ten výběr tak omezí, možná vynechat... nebo se smířit s jinými mínusy.


Přeju to najpohodlnější kočárkování,

Eli z Modrého Koníka.