icon
avatar
amazonka.k
Zpráva byla změněna    3. srp 2017    

Dvouleté děti do školky prostě nepatří, nezbývá než souhlasit ! https://zpravy.aktualne.cz/domaci/pedagog-dvoul...

avatar

Takze dite kteremu jsou tri v srpnu ma mit narok na skolku a dite narozene v zari uz ne, protoze tam nepatri?

Odpověz
3. srp 2017
avatar

@ambrosia
@ambrosia ono je to hlavně podle mě myšleno tak,že někteří rodiče by děti dávali do školky už hned jak mají dva roky

Odpověz
3. srp 2017
avatar

Dvoulete nepatri do statni skolky, ktera je zarizena na deti 3lete, protize mezi 2-3letym je propastny rozdil a ve skolce jsou 2 ucitelky na 23-25 deti a pocita se s tim, ze ty deti se umi najist, oblect, chodi sami na zachod...Pokud chteji skolky pro 2 lete musi zajistit vice ucitelu a podminky ne to jen naridit a smitec 🙂.

Odpověz
3. srp 2017
avatar

@bara88 obe holly chodi do soukrome od 26m a ja do prace a je tam spoustu deti od 18m a jsou to deti maminek na materdke s druhym, manzelek podnikatelu, ktere chteji mit dopoledne pro sebe atd...Ale to je prece kaufeho vec. Kazde dite je jine a do 3 let jsou deti s mamou doma jen u nas a na Slovensku nikde jinde ve svete 🙂

Odpověz
3. srp 2017
avatar

moje mamka je učitelka ve státní mš a taky mi to vždycky říkala. Dvouleté dítě do státní školky určitě NE, maximálně do jeslí, kde mají jiný režim..

Odpověz
3. srp 2017
avatar

@pisisvori já myslím že je to hlavně psáno o státní školce ale já sem ráda že nám je tady umožněno být takle dlouho s dfětma doma,škoda že né všichni si toho váží a potřebují tolik času pro sebe ono než se nadějeme tak děti vyrostou a pak člověk lituje že ten čas už není a děti jsou už velké

Odpověz
3. srp 2017
avatar

@ambrosia jiste. Ani do skoly nejde dite, nez dovrsi sest let. Ta hranice nekde byt musi.

Odpověz
3. srp 2017
avatar

ja dala synka do soukrome dva mesice před tretima narozkama a adaptace probehla uplne v pohode bez place, chodil jen na tri dopo, do statni bych si to netroufla ani nahodou, a neplanuji to ani ted do blizke budoucnosti..., ale jsou urcite deti, které jsou v pohode ve statni

Odpověz
3. srp 2017
avatar

@kackakastanka cimz jsem ale chtěla hlavne rici, ze pokud bych nemohla hradit soukromou skolku mela bych problem ho dat s klidnym srdcem do statni, a jsem rada, ze mame tu moznost byt do tri let s dětmi doma, prestoze opoustime mnohdy lukrativni posty, kam se uz nelze vrátit...

Odpověz
3. srp 2017
avatar

@berenika39 ale může jít...třeba zářijové děti, když jsou šikovné a doporučí jim to tak klidně jít mohou.. Hranice není striktní.

Odpověz
3. srp 2017
avatar

@bara88 ale pro děti je nejdůležitější spokojená maminka ne ta, kterou to doma štve a je doma jen proto, aby ji jí nějaké drbny nepomlouvaly 🙂. Takže je možná 3x týdně 4 hodiny pro 2 leté dítě ve školce přínosem pro všechny 🙂

Odpověz
3. srp 2017
avatar

@berenika39 v Anglii třeba chodí děti do školy od 5 🙂. Prostě nic není tak černobílé...ale je jasné, že 2 leté do systému státních školek prostě nepatří...ostatní je o dítěti, rodičích školce...

Odpověz
3. srp 2017
avatar

@pisisvori jo tak pokud maminku štve že je s dětma tak je to asi lepší no,já si to nějak nedovedu představit

Odpověz
3. srp 2017
avatar

@bara88 to je možná tak myšleno, ale díky tomu, chtěí zrušit zákon, který teď dvouleté nárok na školku mít budou.. Čímž právě ty zářijové děti budou mít smůlu, což je podle mě nefér. Samozřejmě souhlasím s tím, že čerstvé dvouleté do školky nee, ale co mají dělat maminky zářijových a říjnových dětí, když místo v práci jim zaměstnavatel drží jen tři roky? Trochu bych tu hranici posunula.

Odpověz
3. srp 2017
avatar

@berenika39 a co maminky těch dětí, když jim zaměstnavatel drží místo jen tři roky? Já bych tu hranici trochu posunula. Ale s tím, že čerstvé dvouleté do školky nepatří souhlasím, já bych nedala čerstvé dvouleté ani do jeslí. Ale třeba kamarádka má zářijového chlapečka, a kdyby ho nevzali do školky, musela by být rok doma bez peněz a přišla by o práci.

Odpověz
3. srp 2017
avatar

@ambrosia myslím že si to moc nepochopila,oni nechcou aby se dávali do školek děti které mají čerstvě dva roky,tento zákon chcou zrušit ,to ž má dítě tři třeba v lednu tak ti ho od toho ledna klidně do školky vzít mohou pokud bude místo ,samozřejmě budou mít přednost starší jako doposud

Odpověz
3. srp 2017
avatar

@perla28 to já přece vím. jen to musí být něčím nějak stanovené - obecně, výjimky jsou všude a ve všem.
Kdyby byly státání školky pro dvouleté, za chvíli budou chtít maminky od 18ti měsíců a ak od roka - ten systém na to není ani nastavený, ani připravený.
Od toho jsou soukormá zařízení, jesle, centra - ale ne státní školky, s personálem, vybavením, možnostmi pro děti 3+.

Odpověz
3. srp 2017
avatar

@ambrosia a kam až bys tu hranici posunula? o měsíce? roky?

Odpověz
3. srp 2017
avatar

@bara88 jojo, to vim, že můžou vzít pokud mají místo. Jen by bylo fajn, kdyby ty místa byla zaručená, aby pak maminka nemusela zustat doma bez penez, protože to si dost rodin nemuze dovolit.

Odpověz
3. srp 2017
avatar

@ambrosia a jak by to udělali?

Odpověz
3. srp 2017
avatar

@berenika39 aby dítě když dovrší tří let mělo místo ve školce, a třeba to říjnové dítě nemuselo čekat skoro celý rok na místo ve školce...

Odpověz
3. srp 2017
avatar

@ambrosia jenže místa nejsou zaručená ani pro třílet,prostě je skolek málo a dětí hodně to už vůbec nepatří k tomuto článku to už je na uplně jiné téma přece

Odpověz
3. srp 2017
avatar

Není věcí systému, státu ani nikoho jiného postarat se o dítě - jen rodičů.

Odpověz
3. srp 2017
avatar

@berenika39 tak já myslela, že práve tento zákon by to dokázal

Odpověz
3. srp 2017
avatar

@bara88 jo, já jenom říkám, jak by to mohlo být 😀 To, že je to nereálné, zatím, vím...

Odpověz
3. srp 2017
avatar

@bara88 tak to, že maminku nebaví nechodit do práce ještě neznamená, že je špatná maminka nebo horší než jiná...někdy právě naopak dává dětem víc🙂. Nebo se to dá říct opačně...to, že se některé nechce do práce ještě neznamená, že pro děti dělá to pravé 🙂...mě hrozně tohle paušalizování a černobílé vidění světa vadí 🙂

Odpověz
3. srp 2017
avatar

@ambrosia tak ještě žádný zákon nepřistavěl budovy🙂

Odpověz
3. srp 2017
avatar

@berenika39 stát by musel vyčlenit na mateřské školky víc peněz... Třeba u nás v Praze těch školek bylo hodně, jenže městské části je (v době, kdy se rodilo méně dětí) postupně prodali a už nepřemýšleli co bude zítra. No a teď jim samozřejmě ty školky chybí.

Odpověz
3. srp 2017
avatar
Komentář byl odstraněný
avatar

@berenika39 jinak já si nestěžuji. 🙂 Mě dceru do státní školky vzali, a kdyby nevzali, nevadí, protože budu zůstávat na rodičovské s druhým. Dcera se těší, a já jsem ráda, že aspoň to dopoledne, kdy tam bude chodit, bude s vrstevníky kamarády.

Odpověz
3. srp 2017
avatar

@ambrosia jak která pražská Mč...ta naše jako možná jediná nic nerušila, takže s 2L dětmi nemá problém...
A jinak souhlas s @berenika39 ve všem!

Odpověz
3. srp 2017
avatar

Hele, ono dost záleží na konkrétním dítěti a na školce. Třeba u nás je malá vesnická školka a akutní nedostatek dětí. Na 20 dětí jsou ve třídě 2 učitelky. Syn šel do školky když měl 2 a třičtvrtě - a byl a je moc spokojený. Dcerka měla 2 teď v červnu a nepřipadám si blbě, že ji do školky dám. Přijatá je. Je šikovná, bez plenek (ani na noc), krásně mluví.

Odpověz
3. srp 2017
avatar

@novina v tomhle si myslim mate s malou vesnickou statni skolkou obrovskou vyhodu, mam kamarádku, co to ma stejne, deti jsou tam v jedne tride všech vekovych kategorii, není jich moc, učitelky na ne mají prostor a všichni jsou spokojeni, to vam zavidim...

Odpověz
3. srp 2017
avatar

@sarihy ou, že děkuju

Odpověz
3. srp 2017
avatar

@novina uff, konečně někdo podobně jako my. Mě ředitelka přišla poprosit, ať ho tam dám, aby vůbec ty dotace dostala😕

Odpověz
3. srp 2017
avatar

@caboonek Jj, tak to jsme na tom stejně 🙂

Odpověz
3. srp 2017
avatar

Jsem ucitelka ve statni MS a za me urcite dvoulete deti do skolky nepatri. Nejen kvuli casto nezvladnute sebeobsluze, ale i kvuli starsim detem
Po vetsinu dne (krome vychazky) byva ve vetsine pripadu ucitelka na deti sama. V pripade napr. skupiny 27 deti v rozmezi veku 2-6 let je opravdu nemozne v dnesnim systemu zaridit smysluplny program pro vsechny deti. Trpi tim predevsim predskolaci. Je skoda, ze se plosne rusily jesle, ktere byly na deti mladsi tri let vhodne uzpusobeny (prostredim, rezimem dne, kratsimi vychazkami, hrackami, poctem deti i ucitelek).

Odpověz
3. srp 2017
avatar

@sarihy
@berenika39 nemuzu s vama uolne souhlasit, pokud stat chve, aby maminka sla do prace = vydelavala a platila dane ne ze stat zivi ji... mel by se nejakym zpusobem "starat" o to, aby to pro maminky bylo vyhodne , prinosne, aby tu moznost mely 🙂. Je to cast statni politiky podpora porodnosti, rodiny... Za nas to sko, aby dite slo do skolky ve chvili kdyz mu byly 3 roky, tedy v unoru, kvetnu zari.... proc to nejde ted? Stat , mesto...ma sledovat demografii a nejakym zpusobem se ji prizpusobovat jako na Praze8 skolky nerusili pri malem pocti deti, jen zmensily a pronajaly.... Pro stat by nebylo vyhodne, kdyby vsechny zeny byly doma do 7 let veku ditete 🙂 jak to vlastne take jde ....Zase to neni tak cernobile.

Odpověz
4. srp 2017
avatar

jako jo, no...ale nevim co je špatnýho na tom respektovat svoje dítě a vysvětlovat mu a ne mu POŘÁD jen nakazovat... ležící a vztekající dítě s tím podle mě nemá co dělat. dneska takový děti prostě sou. možná v tom má svůj podíl moc "jedovatá" doba plná elektrosmogu a vůbec sraček, který ovlivňujou mozek....

jako taky sem si myslela, jak se MOJE dítě přece nebude vztekat...hm jasně, no..a začlo tak v tři čtvrtě roce. jak může bejt takhle malý dítě jakoby "nevychovaný", rozcapený, rozmazlený? ne, ono se prostě projevuje. kde to vyčet a vykoukal fakt nevim. koukám na to jak zjara.

a taky nesouhlasim s rozdělením rolí. podle mě to má bejt v obou rodičích všecko. přeci nejde bejt jen ta za každou cenu hodná máma, co si nechá srát na hlavu a táta, kterej udává řád. řád i něžnost musí bejt od obou. pak může vyrůst zdravejch vztah s oběma.

Odpověz
4. srp 2017
avatar

@ambrosia jenže ta hranice někde bejt stanovená musí...kdyby se dovolovalo posílat děti do školky i zářijový a říjnový, tak zas budou remcat ty matky listopadovejch dětí, protože jim to taky uteče o měsíc....

Odpověz
4. srp 2017
avatar

@normalnimatka ale ja nemyslim, aby chodili od zari, ale aby byli prijaty od jejich tri let. Pro vsechny stejne podminky. Do skolky od tri. Takhle jedno jde ve trech letech a druhe musi az skoro ve ctyrech, to mi prijde nefer.

Odpověz
4. srp 2017
avatar

@ambrosia ale takto to do tedka bylo a je, pokud je tedy ve školce místo, myslím že si opravdu nepochopila o čem ten článek je, tam jde o to aby nebyly ve školce děti od dvou let

Odpověz
4. srp 2017
avatar

@ambrosia přesně jak píše bara88, takhle to přece je... že školky nemaj místo, je věc druhá. to nemaj bohužel mnohdy ani pro tříleťátky. a některý zase sháněj úplně všecko, tak vemou klidně dvouleťáky.

a opravdu je možný dát malý děti do ústavu, jsu lese, soukromý školky, i normální školky berou mrňouse, když maj místo... takže bych to rzhodně státem výrazně nepodporovala. protože jkamile se z toho stane norma, že jsou ve školkách dvouleťáci a maj na to rodiče "nárok" je tam dát, pak tam budou děti strkat mnohem víc, i mladší děti atd... je jasný, o co státu jde. podle mě by měl naopak daleko víc podporovat homeoffice, částčný úvazky atd... než tohle. hlavně hurá co nejdřív do systému, že...marksová naopak ted nějak ještě zkomplikovala ty podmínky pro homeoffice, že do toho pude z podnikatelů málokdo.... to je nasráníhodný. takhle vypadá "pokrok"...

Odpověz
4. srp 2017