Už do školy?bozeee
@michalusenka vid? Neskutečný, kdy se to stalo?
to věřím ❤ my jsme dneska byly s Beli hodit papíry k zápisu i s odkladem....
a kde se skládají přijímací zkoušky? Kam má Eliášek namířeno?
@veruuu_kubesovic Veru, je to soukromá škola, takže si prostě vybírají ty nejlepší. Neřeší nějakou spadovost a tak. Ty přijímačky byly docela těžký mi přijde
@veruuu_kubesovic moc děkujeme, bude to pár dlouhých dní 🙈
@jasminek2012 jasně, ale musela jsem se kouknout, jak to vychází, ani jsem to nevěděla 😂
Takže máme školu přímo v naší obci, ale tam bych ho nedala fakt ani omylem, takže nejbližší dobrá možná škola je od nás cca 2,5 km. Tam dáváme pro jistotu zápis také, pokud by nevyšla tato vybraná. A ta naše TOP je od našeho domu ke škole 10 km, až jednou bude jezdit busem, tak to bude mít s jedním přestupem. Pro nás je kvalitní škola s dobrým přístupem priorita, i když to teda znamená, že nějakou dobu budeme dělat taxikáře. Ale volba to stejně jednoduchá úplně nebyla🙂
@ilci hele, bylo toho strašně moc, a seděli jsme od něj dost daleko, takže jsme ani vše nepostřehli, ale namátkou:
- zazpívat píseň, říct báseň, povědět něco o sobě, představit se, říct něco o rodině a o tom, co ho baví
- seřadit obrázky a přvyprávět podle nich pohádku (Eli si vylosoval Velikou řepu)
- různé cvičení na předmatematické dovednosti - sčítání, odčítání, orientace - nad pod vlevo vpravo, nahoře vlevo. Kdo je před, kdo je za)
- barvy, složení puzzle
- pohybové dovednosti
- říct hlásku na začátku a na konci slova, určitě jestli je nebo není ve slově konkrétní hláska, kterou mu řekli, počet slabik, pak robotování - vyhláskuješ slovo a dítě má říct, cos to řekla za slovo, pak rozložit slovo na jednotlivé hlásky,...
- hudebka - poznat jednotlivé nástroje, vytleskat úryvek, zazpívat ozvěnou úryvek, zaznamenat na papír rytmus toho, co ti zazpívali,...
- namalovat obrázek, grafomotorická cvičení...
@apacheee jj, klasika 🙂 mne to přišlo v pohodě,dceři taky,ale ona školu zvládá, ve školce byla napřed. Tak možná proto mi to nepřijde těžké. Ale je pravda,že ac ti není těžké pro nás, pro chytre děti,tak pro jiné to náročné je. Co jsem slyšela i u nás, tak někteří měli problém seskládat příběh a povykládat, seřadit čísla.
@monnane to nám říkal i pan ředitel, že největší problém mají děti s tím vyprávět celou pohádku. Eli jim to dal i s přímou řečí a veršema, takže byl úplně u vytržení🙂
Hele a klasický zápis trvá jak dlouho? Tady Eli fakt makal 60 minut a všechno bylo bodované. Neumím si představit, že by se jim v klasické škole takhle zvládli časově věnovat. A u vás se podle toho pak i berou děti dle úspěchu? Co jsme koukala na školy v našem dosahu, tak tam žádná takov kritéria vůbec nejsou, což mě docela i překvapilo
Ty jo, to bylo fakt náročný...😯 Bodlak a Pampeliška?
Jé, tak už to máte taky za sebou 😊 My byli před 14 dny. Krom té časové náročnosti mi to přišlo v pohodě, jen Máťa není vypravěcí typ, tak s pohádkou a básničkou u něj nepochodili 😄 Ale jinak to zvládl levou zadní. Tak uvidíme. Ale přijde mi, že stejně nehodnotí čistě jen výkon 🙂
Veru, držím palce ;) U Bodlaka jsem 6 let pracovala 🤗
@vercabetty vím Veru, dokonce si tě tam pamatuju, když jsem za Bodlakem byla kvůli přijímačkam na VŠ 😉
A moc díky ❤️
@apacheee To zase není tak hrozné. U starší u zápisu do státní to bylo hodně podobné. Poznávání hlásek dělaly na logopedii prakticky od začátku, takže bez problémů. Krom té pohádky asi, ale povídání měli taky dost. K tomu sportovní talentovky, protože jsem ji chtěla do sportovní třídy. Tyhle talentovky neminou tu mladší, protože je nějak potřebují rozdělit.
Je šikula, že to zvládnul 🙂 Držím palce, ať to dopadne.
@apacheee noo, skoro hodinu tam bylo každé dítko. bylo 10 učitelů a dětí okolo 40. Co si pamatuju, tak tam měli i házet kostkou (dítě/žák) a dítě mělo říct, kdo hodil víc, pak museli ukázat, jak umí stříhat nůžkama, přečíst písmena, pak najít stejné obrázky, zrcadlově otočení. A jsme malé město, 1 škola, berou všechny 🙂
@raffaelo
@nordjane holky, to by bylo strašně na dlouho. Ta škola je hodně jiná v přístupu ke studentům a žákům, pro mnohé zastánce vyloženě klasického vzdělávání by se asi dala považovat za alternativní. Velký důraz je kladen na rovnocenné vztahy mezi učiteli, žáky a rodiči, na osobním přístupu. Je dán nízký počet žáků v 1 třídě. Hodně velký důraz je kladen na hudbu, akce školy, spolupráci,... Třeba u nás je to jediná škola v okrese, kde něco takového je. Školu vede naprosto úžasný člověk, velký hudebník a jeden z nejlepších učitelů a možná i lidí, které jsem kdy poznala. Celý ten přístup byl vidět i na tom zápise, kdy prostě hledali cestu, jak moci udělat osobní zápis, i když se nesmí do školy, atd. Spousta škol v papírech zní skvěle a bohužel v reálu to pak vypadá úplně jinak - což jsem bohužel zažila i na praxich ve školách i školkách
@apacheee jasně chápu... Jen mě to zajímalo, protože už jsem se setkala se soukromou školou a ve finále bylo totožná co státní, jen mělu víc výletů a ve třídě po adi 12 dětech.... U nás jsou 3 státní a pod jednou státní montessori.... Na naší je zaměření na jazyky, mají několikrát za pololetí výuku formou projektového vyučování (třeba i celý týden), spolupracují s partnerskými školami, a navíc je tam tedy ten Fraus a Hejný.... Já na tu školu chodila ještěvza standardní výuky a byla fajn, takže pro mě je toti jako bonus 🙂 Přijatý je, teď jen čekám na ofiko dopis 🙂
Jestli můžu Verču doplnit, tak opravdu nejde o nějakou vyloženě alternativní školu typu montessori nebo waldorf. Největší rozdíl je malý počet žáků ve třídě (=15 a v ročníku je vždy jen jedna třída), což zaručuje individuální přístup a celkově rodinné prostředí školy..a pak další velký rozdíl, že se neznámkuje - je zde slovní hodnocení. A pak např. Hejného matematika a genetická metoda čtení, ale to už je často i na státních školách. Mně osobně se například líbí i to, že už v 1. třídě mají 3 hodiny AJ týdně (z toho 1 je s rodilým mluvčím). Ale jak psala Verča, je toho víc.. Webovky mají tyto: http://m.bodlakapampeliska.webnode.cz/
@terunka88 tak to je pomalu obdoba nasi zakladky.... U nas se sice znamkuje, ale maji k tomu i slovni hodnoceni. Kazdy tyden maj v sesitku tydenni plan a k tomu se pak slovne hodnoti. Tridy maj sice v rocniku 2, a deti vice (i kdyz 2 roky zpet jsou take jen po 15, byl slaby rocnik 🙂).... Jazyk maj teda mene nez 3 hodiny, Hejneho maji a ctou synteticko-analitickou metodou. Ale tez me zajimalo zda je to styl monntesory nebo waldorf 🙂
@terunka88
@nordjane já zase nejsem úplně zastáncem vyhraněných alternativních stylů, obzvlášť, pokud na ně neexistuje návaznost v dalším stupni školství. On to pak je pro děti při přechodech poměrně průser. Na téhle škole se mi prostě nejvíc líbí přístup, lidskost a taková "opravdovost. Prostě to není jen na papíře, aby to dobře vypadalo, jako to bývá u spousty škol:(
Jsem třeba nadšená z vlastního nahrávacího studia ve škole a spousty jiných drobností, které by třeba ani spousta rodičů nijak neocenila🙂
@apacheee prave mi k tobee alternativa nijak nesedela, takze me prekvapila soukroma skola.... Ale pokud je to takto, tak to chapu 😉 To studio tam asi take mame, pokud to stale funguje, meli vzdy sve porady mesicni 🙂 a svou redakci a mesicne vychazel casopis 🙂 ale u toho fakt nevim zda stale funguje..
@raffaelo Mají docela obsáhlý bodovací systém, největší část zabírá asi ten zápis - hodnotí hodně oblastí + pak jsou body za včasné odeslání přihlášky, sourozence na škole, rodiče, kteří jsou na škole zaměstnaní atd. Ale nemyslím si, že by se tam dostali ty nejnadupanější děti, to hodnocení je pořád subjektivní těmi, kdo budou hodnotit, a změnit to můžou i ty dodatečné body..
@nordjane 30.4. snad 😃 Njn, co se dá dělat, musíme to vydržet 😁 Jj my jsme dávali ještě na jednu školu, přímo u nás ve městě, ne teda přímo spádovou, ale otevírají tam tři třídy, tak by snad neměl být problém se tam dostat.. No a pokud nevyjde ani jedna, tak holt skončíme na spádové 😁 Tam nás vzít musí.

🍀❤